Häromdagen fick jag ett blombud från min utlandssvensk. 1 år har nu gått sedan vår första dejt då han hade planerat den perfekta dejten och därefter har allt känts så enormt självklart (bortsett från ett, för mig stort, missförstånd men det redde vi tack och lov ut tämligen kvickt
).
Tack och lov kan vi ses mycket trots förutsättningarna, men visst kan man känna ett stänk hopplöshet emellanåt. Jag känner så enormt mycket för honom. Har bokstavligen gått från att vilja ha en ”varannan-vecka-man” till precis hela paketet, så hoppas verkligen att vårt avstånd går att lösa inom en rimlig framtid.
Hur hanterar ni andra som är i distansrelationer avståndet? Jag vill verkligen inte uppleva att yttre faktorer omöjliggör en relation till, starka känslor till trots, så under tyngre och stressiga perioder har jag en tendens till att kunna dra mig undan lite då jag inte vill bli sårad en gång till. Gör så gott jag kan för att hålla modet uppe, för han är verkligen värd allt ”besvär”, men samtidigt vet jag att situationen inte bara är löst i en handvändning, vilket trots allt är lite jobbigt och i synnerhet när man behöver säga hejdå efter en helg/vecka tillsammans. Det jobbigaste är nog egentligen att det inte finns ett satt ”slutdatum” utan att avståndet kan hålla i sig under lång tid framöver …