Det känns nästan pirrigt att skriva i den här tråden?
Jag hade egentligen egentligen bara haft två riktiga förhållanden i mitt liv, båda rätt långa och väldigt dysfunktionella på olika sätt. Det är delvis en förståelse som kommit med tiden, hur otroligt illa jag blev behandlad och hur jag tyckte att jag förtjänade det. Jag har spenderat ett helt liv med självhat och det är något jag fortfarande jobbar på men nu tror jag för första gången att jag faktiskt ser ljuset i slutet av tunneln.
Nu har jag träffat någon där det är rätt. Någon som faktiskt älskar mig precis för den jag är, som inte vill eller behöver ändra på något. Det känns som mitt första riktiga förhållande, som liksom är som det "ska" vara. Vi bor tyvärr rätt långt ifrån varandra, nästan 70 mil, och våra jobbsituationer låter oss inte riktigt bo ihop som det är nu. Tekniskt sätt är vi väl särbos. Han har åkt till mig och varit här i drygt en månad, sedan borta två eller tre månader. Det är tredje gången han är hos mig nu och jag kallar honom för sambo.
Vi vet att det är vi, han vill flytta hit så fort det är möjligt. Lite märkligt är det för de runt om oss. Vi har varit vänner väldigt länge online, nästan åtta (!) år vilket varit mer av en kärleksrelation det sista året så när vi väl träffades var det underligt på det sättet att vi var nya i varandras sällskap men vi kände ju redan varann och det var en kort period innan det kändes som vi faktiskt levt tillsammans även IRL all den tiden. Han har träffat min familj (släkt bor på annan ort) men jag har inte träffat hans, men det blir av.
Det känns verkligen som livet kommer på rätsida. Jag har kämpat länge, nästan hela livet med mitt psyke och jag trodde aldrig att det skulle göra så mycket att bara ha en person nära som bara älskar mig för den jag är. Det händer då och då att jag bara tittar på honom när han gör något och tänker att jag fattar inte att du är min, det känns helt overkligt. Jag ser verkligen fram emot framtiden!