Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite sådär har nog jag och mina sambo det också. Vi har varit tillsammans i 13 år. Tror många tycker vi lever lite väl "parallella liv" men jag älskar att det finns något pragmatiskt i det. Vi älskar såklart att göra saker ihop också och pratar mycket i termer av att vi och hunden utgör en familj, men just det här med att respektera egentid och att en helt okej fredagkväll är att den ena sitter framför datorn och gör sitt och den andra hänger på soffan och spelar tv-spel har nog varit ett framgångsrecept. Samtidigt är det fantastiskt att kunna dela små stundar i vardagen med varandra också.Jag känner egentligen inget behov av en relation, vill inte ha barn, är extremt självständig med stort behov av egentid. Min sambo är likadan och det gör att vi faktiskt har en väldigt bra relation med mycket frihet utan tjat, gnäll och tjafs. Vi respekterar varandras behov av egentid och våra respektive dyra och tidskrävande intressen.
Han är helt fantastisk och jag är väldigt glad att jag har honom i mitt liv
Skulle det ta slut skulle jag antagligen inte söka ny relation utan återgå till mitt kravlösa dejtande utan något mål.
Eller så blir jag bara en crazy catlady på riktigt
Jag har fortsatt svårt att vänja mig vid att nästan-grannen inte ens låtsas vara svårfångad, eller kortsiktig. STRESSEN när min chef bad oss att önska veckor inför sommarsemestern redan i början av februari. Jag brukar vara ledig mot slutet, i augusti. "Du vet om ett halvår, dubbelt så långt fram i tiden som det har gått sedan vi träffades, ska vi bestämma nu vad vi ska göra?"Min partner och jag träffades för första gången för mindre än tre månader sedan men har redan uppnått "true love".
I alla fall enligt den här principen:
Visa bifogad fil 137679
Eeeh.
I övrigt har han gått under namnet nästan-grannen i dejtingtråden, men det skulle lika gärna kunna vara nästan-sambon nu eftersom han bor hos mig i snitt kanske fem dagar i veckan. I den här takten hinner vi med att nå tristess, konflikt och separation till efter sommarsemestern någon gång. Men hittills har allt gått bra!
Visa bifogad fil 139112
Jag kan inte ljuga. Jag smälter av detta, hur förutsägbart det än må vara med blommor på alla hjärtans dag. Från mannen som avskyr kommersiella firanden av olika saker. Dessutom är det första gången jag får blommor av en man. På riktigt.
Nej, man är ju olika. Jag fick dock faktiskt en eltandborste i julklapp.Min sambo känner mig väl och hade INTE köpt blommor utan påfyllning med flera paket av tandborstshuvuden till min eltandborste.
Nej, man är ju olika. Jag fick dock faktiskt en eltandborste i julklapp.
Så himla fint.Jag fick en eltandborste bara så där... han hade köpt en förpackning med två tandborstar och tyckte den borstade så bra att jag skulle ha en också
Så himla fint.
Jag förstår precis hur du känner Detta är som sagt första gången i livet jag får blommor av en man och jag blev så löjligt glad! Tråkigt att sambon inte vill köpa blommor av princip, som du säger måste det ju komma av egen vilja och inspiration. Låter som ni fick en mysig kväll som passade erSå jävla avis! Har aldrig fått blommor av en man och just det där med att få en bukett rosor har i alla år varit drömmen Nu har jag ju äntligen världens bästa sambo efter många år i ensamhet men hur underbar han än må vara så är det här den grej vi inte matchar på. Han köper helt enkelt inte blommor, och han låter bli av ren princip Jag hoppas att han tänker om en vacker dag för jag skulle verkligen dö av lycka typ, och det är verkligen nånting jag saknar. Men det är inget vi diskuterar så mycket heller då viljan är viktig för mig, så det måste komma från hans egen vilja. Så ja, det lär väl aldrig hända tyvärr.
Vi var ut på middag och bio igår däremot. Blev något så oromantiskt som en nazistfilm Men den var bra! Helt genialisk, och passar oss bra. Och det var mitt förslag att se den