Bra fråga! Var svinkallt i sovrummet trots att elementen är igångförsta vintern jag bor där nu..
Fy vad jobbigt.
Jag har typ 25 grader inne
Som den miljöbov jag är öppnar jag fönstret istället för att dra ner elementen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra fråga! Var svinkallt i sovrummet trots att elementen är igångförsta vintern jag bor där nu..
Bra tips! TackJag hoppas på att jag kommer vara mer medveten nästa jag gång jag står och velar.
Jag ska försöka klura ut något som känns bra. Svårt att hitta något som är neutralt bara. Som i fallet med kollegan, just nu ses vi mest med anledning av sex så vi båda vet vad som förmodligen kommer ske om vi sover med varandra. Sjuk tanke, men av någon anledning känns det "dumt" att inte ha avbrytit innan jag ens hamnat hemma hos honom om jag inte ens känt för det från första början.![]()
Förstår hur du tänker, och visst finns det en förväntan på sex om man ses under de premisserna. Att avbryta ett hångelkladd med "Du.. är det okej om vi inte ligger ikväll?" brukar funka bra för mig. Jag vet att det är sjukt att jag ens ställer en fråga, det finns ju inget annat acceptabelt svar än "Självklart". Men det känns bra för mig som en konversationsstartare. Svaret blir alltid ett lite förvirrat "Såklart.." och följt av en kort tystnad där respektive försöker komma på ett bra sätt att fråga om nåt inte känns bra, och då tar jag chansen att fortsätta med att förklara att jag känner mig nedstämd, är trött, inte är på rätt humör eller vart skon nu klämmer. Varenda gång tanken slår mig att det kanske är enklare att bara ligga så har jag en liten väktare i huvudet som bah "NEJ! Du förtjänar att ha bättre respekt för dig själv än så" och jag lyssnar alltid på henne![]()
Usch, jag har sånna problem med mig själv. Ursäkta uttrycket, men det är så sjukt jävla jobbigt och frustrerande. Jag vet precis vad jag gör och varför, men jag hittar inga verktyg att kontrollera det som händer. Jag vill så himla gärna göra människor runt mig nöjda, att jag kväver mig själv på kuppen. Jag försöker tänka "skitsamma man kan inte alltid göra alla nöjda" och egentligen så bryr jag mig inte, jag kör oftast mitt eget race. Men när det kommer till manliga relationer så så blir jag ett nervvrak. Jag tror att det har och göra med min ostabila relation med min pappa, där jag som barn alltid har känt (och ibland fortfarande känner) att jag måste anpassa mig efter honom för annars blir han illa till mods. Jag vågar inte slappna av och vara mig själv för jag tror inte att jag duger.
Kollegan har varit så himla fin mot mig men i lördags tror jag han råkade trigga detta, och jag tror att jag i grunden egentligen bara är besviken på mig själv. Jag sov hos honom, vi hade sex på morgonen trots att jag egentligen inte riktigt kände för det. Jag stod i hallen efter vi hade duschat och velade mellan att lägga mig i sängen hos honom igen (jag visste att han var sugen) eller att börja klä på mig och röra mig hemåt (för det var det jag ville). Men vi hade sex, för att jag visste att han ville. ALLTSÅ HUR SJUKT ÄR INTE DET? Jag blir tokig!! Han gjorde verkligen ingenting, han var precis lika fin och försiktig som vanligt utan det var jag som kvävde min egen vilja "för hans skull". Jag skulle verkligen inte säga att jag "gick med på det" utan jag till och med tog initiativ trots att jag egentligen inte kände för det.
Jag är så besviken på mig själv. Hur ska jag ens kunna vara i ett förhållande om jag inte ens kan bry mig om mig själv.![]()
Jo men det är lite så jag tänker, jag vill hellre öppna till konversation än att bara "nej jag vill inte punkt slut". Så kan det ju vara ibland, men oftast så har iaf jag en anledning till att inte vilja. Just nu är den anledning "jag är inte bara ute efter ett ligg" och tyvärr så är jag väl inte riktigt redo för de eventuella efterföljande frågorna med vad jag är ute efter så det blir ett dilemma.
Kollegan har också tagit upp delen med att "man måste ju inte ligga bara för att man sover med varandra" så jag tror att han skulle bli rätt bedrövad om jag berättade om hur helgen blev för mig, men jag orkar inte berätta just nu.
Jag hade screenshotat och skickat till sambon eller bara sagt till sambon.Yes, helt säker.
Jag hade screenshotat och skickat till sambon eller bara sagt till sambon.
HelträttJag vill inte ha något drama så det kommer jag inte göra.
Han får ta ansvar för sitt förhållande själv.
Jag hade screenshotat och skickat till sambon eller bara sagt till sambon.
@the_connemara
Jag tror att det bästa för mig själv är att berätta för honom, som du säger så blir det inte bättre av att bara stoppa huvudet i sanden utan det leder bara till att spiralen fortsätter.
Jag tänker också lite så, det går inte att göra det ogjort och egentligen är ju han inte inblandad förutom att han råkade vara partnern i akten så jag vill inte få honom att tro att han hade kunnat göra nått åt det. Jag tror det blir något i stil med "jag är inte bara ute efter att ligga, och kanske inte direkt något annat heller, men jag vill bara att du ska veta det".
Jag brukar inte ha några problem att ta upp saker i efterhand via text, så jag tror faktiskt att jag ska utmana mig själv och ta det face to face vid nästa tillfällemindre risk för missförstånd
![]()
Jag är inte en sådan som håller tyst när jag exponeras för skit och rövhatteri, det är sånt som gör att det går att hålla på med det så länge folk bara bryr sig om sig själva och ser saker som "andras problem".Varför då?
Och därför anser du att du har en rättighet och en skyldighet att oombedd lägga dig i andras förhållanden?Jag är inte en sådan som håller tyst när jag exponeras för skit och rövhatteri, det är sånt som gör att det går att hålla på med det så länge folk bara bryr sig om sig själva och ser saker som "andras problem".
Fast då säger du väll till rövhatten och inte vidarebefodrar det till partnern så hen ska behöva hantera skiten?Jag är inte en sådan som håller tyst när jag exponeras för skit och rövhatteri, det är sånt som gör att det går att hålla på med det så länge folk bara bryr sig om sig själva och ser saker som "andras problem".
Jag hade nog sagt till honom att han har chansen att berätta det för sin sambo innan jag gör det.Fast då säger du väll till rövhatten och inte vidarebefodrar det till partnern så hen ska behöva hantera skiten?
Jag är inte en sådan som håller tyst när jag exponeras för skit och rövhatteri, det är sånt som gör att det går att hålla på med det så länge folk bara bryr sig om sig själva och ser saker som "andras problem".
Jag sa bara hur jag hade gjort och det förvånar mig inte att folk inte tycker att det är värt det oavsett om det gäller otrohet eller något annat som borde uppmärksammas.Jag känner varken honom eller hans sambo. Har inga planer på att leka moralens riddare och styra upp andra människors förhållanden.
Jag har annat att lägga min energi på.
Jag sa bara hur jag hade gjort och det förvånar mig inte att folk inte tycker att det är värt det oavsett om det gäller otrohet eller något annat som borde uppmärksammas.