En nära vän till mig har kommit på den gyllene idén (hmmm...) att jag och hennes arbetskamrat skulle passa bra ihop. Det här kan bli intressant....
Jag hittar ingen hake förutom avståndet. Scary...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En nära vän till mig har kommit på den gyllene idén (hmmm...) att jag och hennes arbetskamrat skulle passa bra ihop. Det här kan bli intressant....
Jag menade på om man inte skriver alls.Njae. Det är mycket större volymer mail på BC. Det är svårare synas bland 200 mail än bland 5 mail
Jag menade på om man inte skriver alls.
Oj mitt problem är inte att skriva, mitt problem är att inleda fysisk kontakt. Varför? Jag skulle säga dåligt självförtonde.Jag menade på om man inte skriver alls.
Som man ja och det var det jag menade att som blyg så är det nog rätt jobbigt oavsett även om det säkert är värre på BC.Då är man väl rätt körd överallt?
Ja!Då är man väl rätt körd överallt?
Så fint du skriver!Eftersom jag börjat prata lite med mina vänner om att jag funderar på att skaffa barn ensam så har också många nyfikna frågor dykt upp om hur jag tänker kring att inte ha partner och vad som lockar med livet som singel. Hur skulle jag agera om jag blir kär osv. Jag har haft väldigt svårt att formulera mina tankar förut, men igår släppte det lite. Jag känner att jag är i ett förhållande med att inte vara i ett förhållande. Det är nog det bästa sättet jag kan förklara det på. Jag har drömmar och framtidsplaner med mig själv. Jag känner mig lite nyförälskad av tanken på att få skaffa barn ensam. Jag känner att livet utan partner har fördjupat mina andra relationer i livet, med vänner och familj. Tanken på att få fortsätta bygga mitt eget liv gör mig lycklig och ärligt talat lite pirrig. Jag vill inte förlora det här.
Jag säger inte att jag aldrig kommer bli kär i någon eller att jag aldrig kommer att ha ett förhållande igen, en liten del utav mig hoppas ju faktiskt på att få bli kär. Men det kräver en person som ska vilja få mig att lämna mitt förhållande med singellivet. Lite som när man har ett förhållande med en annan människa, eller är gift. Små förälskelser kan komma och gå, men för att man ska lämna sitt befintliga förhållande så är det för att något annat drar så starkt att man inte klarar av att sätta emot. Det är den där kärleken som får än att riva upp sitt liv. Dyker hen upp så är ingen gladare än jag. Tycker hen inte upp så är ändå ingen gladare än jag. Upplagt för succé med andra ord!
Så fint du skriver!
Önskar att jag kände igen mig och var så trygg med att vara singel, det låter så skönt.
Mitt ex som jag startat upp någonting med igen planerar att skaffa barn som singel inom något år, tycker det är en vacker tanke. Jag som någon gång skulle vilja ha barn, men inte vågar ensam, tycker att det är så modigt. Känns som att du är en trygg människa som vet vad du vill, beundrar dig för det!
Vad väntar du på? en inbjudan? bjud ut honom en måndag.Ingen som dejtar en måndag?Det var väldigt lugnt i tråden.
Kan passa på att berätta att jag träffade frukostkillen i helgen. Han mötte upp mig och mina kompisar när vi var ute. Hans killkompisar var lite nyfikna på mina tjejkompisar, och vice versa. När vi väl möttes upp visade det sig att två av dom redan känner varandra, så att säga..Behövdes ingen introduktion där. Han gjorde i alla fall succé hos mina kompisar. Ramlade in meddelanden idag om vilken fantastisk toppenkille han verkar vara, och det är han! Han hör av sig, svarar på mess, ställer aldrig in planer, lagar mat, går upp tidigt och steker pannkakor till mig, kommer ihåg saker jag berättat för honom och följer upp, frågar hur jag vill ha det i sängen, ger mig massage och visar flexibilitet när det kommer till att anpassa sig till mitt liv. Han hade dessutom världens trevligaste och roligaste kompisar. Just det, sa jag att han är dösnygg också?
Känner mig som världens skitunge som bah.. mneeeh.. inte helt rätt.
Vad väntar du på? en inbjudan? bjud ut honom en måndag.
capto fortuna!Vi dejtar redan, och ja, vi ska träffas idag![]()
För övrigt finns det ett Instagramkonto som en illustratör har, där hon tecknar ensamlivet med sin lilla hund. Jag känner igen mig så väl i hennes bilder och blir helt varm när jag ser dem. Vet inte om man får tipsa om Insta här? Men om någon vill veta vilket konto det är så kan ni ju skicka PM!
Ingen som dejtar en måndag?Det var väldigt lugnt i tråden.
Absolut. Men som blyg kvinna får du ligga på BC ändå om du vill. Som blyg man lär du drunkna i sorlet. Tyvärr.
Jag skulle säga tvärtom. Det är lättare att sticka ut på bc om man beter sig som folk.
Visst som tjej får man en del mejl, men 99% är "knulla", "ses ikväll"...
Skriver du någonting normalt som inte har med sex att göra i första mejlet tror jag inte det är omöjligt att en svarar.
När jag hade bc svarade jag de som verkade treviga.
Det är ju jättebra. Varken jag eller de jag vet läser ens alla mail utan går enbart på det lilla man ser utan att öppna. Och då faller "hej hur är det ikväll" bort med tyvärr. Krävs man inte bara formulerat sig vettigt utan just sticker ut med för att bli mailet bland de andra 200 som blir öppnat. Men man kan absolut vara blyg men kunna formulera sig slagfärdigt.
Jag har 50/50 knulla ikväll och trevliga, artiga mail. Som är rätt tråkiga.
Alla tjejer får inte 200 mejl. I början fick jag många, kanske 20 om dagen. Efter ett tag på sidan kom nå enstaka mejl per dag. Var inte jättesvårt att sålla. Som du sa så ser man rätt mkt av meddelandet innan man öppnar så va rätt lätt att se vem jag ville svara.