Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om jag var du @Bison så skulle jag fråga mig hur han fick tag på min snapchat. För den historien han gav skulle jag vara ytterst tveksam till :)

Jag gjorde den stavningen han hade tänkt och hittade en med samma förnamn som mig så det kan vara sant.
Annars har vi en hel del gemensamma vänner så jag kan mycket väl dykt upp som förslag hos honom.
För min del spelar det faktiskt ingen roll.

Frågade föraren om han är singel och fick ett ja.
Samtidigt hittade jag hans sambos instagram där hon tackar sin sambo för att han får henne att må bra.
Vilken kille, en riktig hjälte.
Är du säker på att det är en sambo som i ett partnerskap (eller hur man nu säger)? Jag har flera i min närhet där både killar och tjejer (eller av samma kön) bor tillsammans utan att vara tillsammans.

Frukostkillen kom hem till mig igår och sa "Jag har en present till dig!". Då hade han köpt D vitamin till mig för att jag sagt att jag är så himla vintertrött, och trots att han tipsat om D vitamin flera gånger så glömmer jag alltid köpa det. Så det hade han köpt nu. Sen lagade han mat till mig och såg till att jag hade matlådor för hela veckan. Sen fick jag fotmassage. Sen tog han några jobbsamtal under kvällen för att han verkar oumbärlig på sitt jobb och är så himla ambitiös, och kom alltid tillbaka med ett "Jag ber om ursäkt".

Singelfolk, det är dags att tända signaleldarna. Låt klockorna ringa. Jag har hittat en perfekt människa! Den som haffar honom kan skatta sig lycklig.

Usch, jag har sånna problem med mig själv. Ursäkta uttrycket, men det är så sjukt jävla jobbigt och frustrerande. Jag vet precis vad jag gör och varför, men jag hittar inga verktyg att kontrollera det som händer. Jag vill så himla gärna göra människor runt mig nöjda, att jag kväver mig själv på kuppen. Jag försöker tänka "skitsamma man kan inte alltid göra alla nöjda" och egentligen så bryr jag mig inte, jag kör oftast mitt eget race. Men när det kommer till manliga relationer så så blir jag ett nervvrak. Jag tror att det har och göra med min ostabila relation med min pappa, där jag som barn alltid har känt (och ibland fortfarande känner) att jag måste anpassa mig efter honom för annars blir han illa till mods. Jag vågar inte slappna av och vara mig själv för jag tror inte att jag duger.

Kollegan har varit så himla fin mot mig men i lördags tror jag han råkade trigga detta, och jag tror att jag i grunden egentligen bara är besviken på mig själv. Jag sov hos honom, vi hade sex på morgonen trots att jag egentligen inte riktigt kände för det. Jag stod i hallen efter vi hade duschat och velade mellan att lägga mig i sängen hos honom igen (jag visste att han var sugen) eller att börja klä på mig och röra mig hemåt (för det var det jag ville). Men vi hade sex, för att jag visste att han ville. ALLTSÅ HUR SJUKT ÄR INTE DET? Jag blir tokig!! Han gjorde verkligen ingenting, han var precis lika fin och försiktig som vanligt utan det var jag som kvävde min egen vilja "för hans skull". Jag skulle verkligen inte säga att jag "gick med på det" utan jag till och med tog initiativ trots att jag egentligen inte kände för det.

Jag är så besviken på mig själv. Hur ska jag ens kunna vara i ett förhållande om jag inte ens kan bry mig om mig själv. :cry:

Usch, jag har sånna problem med mig själv. Ursäkta uttrycket, men det är så sjukt jävla jobbigt och frustrerande. Jag vet precis vad jag gör och varför, men jag hittar inga verktyg att kontrollera det som händer. Jag vill så himla gärna göra människor runt mig nöjda, att jag kväver mig själv på kuppen. Jag försöker tänka "skitsamma man kan inte alltid göra alla nöjda" och egentligen så bryr jag mig inte, jag kör oftast mitt eget race. Men när det kommer till manliga relationer så så blir jag ett nervvrak. Jag tror att det har och göra med min ostabila relation med min pappa, där jag som barn alltid har känt (och ibland fortfarande känner) att jag måste anpassa mig efter honom för annars blir han illa till mods. Jag vågar inte slappna av och vara mig själv för jag tror inte att jag duger.

Kollegan har varit så himla fin mot mig men i lördags tror jag han råkade trigga detta, och jag tror att jag i grunden egentligen bara är besviken på mig själv. Jag sov hos honom, vi hade sex på morgonen trots att jag egentligen inte riktigt kände för det. Jag stod i hallen efter vi hade duschat och velade mellan att lägga mig i sängen hos honom igen (jag visste att han var sugen) eller att börja klä på mig och röra mig hemåt (för det var det jag ville). Men vi hade sex, för att jag visste att han ville. ALLTSÅ HUR SJUKT ÄR INTE DET? Jag blir tokig!! Han gjorde verkligen ingenting, han var precis lika fin och försiktig som vanligt utan det var jag som kvävde min egen vilja "för hans skull". Jag skulle verkligen inte säga att jag "gick med på det" utan jag till och med tog initiativ trots att jag egentligen inte kände för det.

Jag är så besviken på mig själv. Hur ska jag ens kunna vara i ett förhållande om jag inte ens kan bry mig om mig själv. :cry:

Jag känner igen det där. Jag har blivit mycket bättre på det med åren, och övar på det aktivt. Visserligen brukar jag bli på humör när det börjar kladdas och upplevelsen blir alltid trevlig. Men att jag ens tänker tanken när jag inte var på humör från början ställer jag mig frågande till.

Mitt tips är att jobba aktivt med det. Nu tänkte du på det, och nu skrev du det här inlägget. Nästa gång kommer du vara ytterligare lite mer medveten om problemet. Jag har tipsat om det i många trådar här på Buke som handlat om att säga nej (oavsett situation) men om det blir enklare för dig så kan du öva in ett svar i förväg. Då kommer det vara närmare till hands när du väl ligger där. Vad skulle kännas bra för dig att säga i en sådan situation när du inte vill ha sex, men inte göra den andre besviken?

Såna här kvällar saknar man nån att skeda med.
Ligger med tjocksockor, långkalsonger, långärmad tröja och dubbla täcken.
Plus en kudde som lilla sked :D :D
Låter som mig igår... Jag har börjat värma upp en sån där vetekudde som körs i micro och sover med den :angel: (och jag har två hundar i sängen, samt ett riktigt varmt täcke)

Frågade föraren om han är singel och fick ett ja.
Samtidigt hittade jag hans sambos instagram där hon tackar sin sambo för att han får henne att må bra.
Vilken kille, en riktig hjälte.
Kul typ det där :grin:

Jag känner igen det där. Jag har blivit mycket bättre på det med åren, och övar på det aktivt. Visserligen brukar jag bli på humör när det börjar kladdas och upplevelsen blir alltid trevlig. Men att jag ens tänker tanken när jag inte var på humör från början ställer jag mig frågande till.

Mitt tips är att jobba aktivt med det. Nu tänkte du på det, och nu skrev du det här inlägget. Nästa gång kommer du vara ytterligare lite mer medveten om problemet. Jag har tipsat om det i många trådar här på Buke som handlat om att säga nej (oavsett situation) men om det blir enklare för dig så kan du öva in ett svar i förväg. Då kommer det vara närmare till hands när du väl ligger där. Vad skulle kännas bra för dig att säga i en sådan situation när du inte vill ha sex, men inte göra den andre besviken?

Bra tips! Tack :) Jag hoppas på att jag kommer vara mer medveten nästa jag gång jag står och velar.

Jag ska försöka klura ut något som känns bra. Svårt att hitta något som är neutralt bara. Som i fallet med kollegan, just nu ses vi mest med anledning av sex så vi båda vet vad som förmodligen kommer ske om vi sover med varandra. Sjuk tanke, men av någon anledning känns det "dumt" att inte ha avbrytit innan jag ens hamnat hemma hos honom om jag inte ens känt för det från första början.:yuck:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 712
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
17 009
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 423
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 534
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka