Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon som har erfarenheter kring sånt här? Känner mig ensam i att inte veta hur jag ska förhållande mig till det. Han är ju världens bästa kille och det här han gillar ändrar ju inget men det är nog snarare min brist på att inte vilja som gör att det känns fel för att jag vet att han vill det.
Det är ju stor skillnad på "det här är nice" och "jag kan aldrig överleva utan det".
Tror det bästa är att ni pratar om det, och att du (eller han) aldrig gör något ni inte vill.

Ja det var ett stort, stort steg för honom att berätta och jag är glad att han litar på mig. Det stör mig inte om han vill engagera sig i det här på egen hand, inte som det känns just nu, är inte avundsjuk av mig.

Det kanske är som att du @Masqueradee skrev att det är något han uppskattar men inte dör av att inte ha.

Han är förstående och som det är nu känns det inte svårt att prata med honom om det. Men just det här att jag tänkte att han går miste om något pga mig. Å andra sidan säger han att jag är det bästa som hänt honom och att han är så tacksam för att han har mig.

Kanske är det jag kan erbjuda tillräckligt.

Var också på rätt så spontan promenaddejt idag. Jättetrevligt men inget klick. Fick precis meddelande från honom att han tyckte det var jättetrevligt men att vi nog kunde vara överens om att vi inte spelar i samma division på alla sätt (menat att jag var den bättre då). Kändes konstigt 🙈

Det är så konstigt, vi gick från att inte ha pratat i telefon alls och jag tänkte att det vore konstigt till att nu prata en eller fler gånger per dag. Vi har ju inte hunnit träffas 5 dagar i veckan så då pratar vi istället. Det känns självklart, bara ringa om man vill ha sällskap, behöver inte bestämma innan utan bara där och då. På något sätt har mycket förändrats den här veckan, jätte, jätte mycket och det känns så bra. Imorgon är det exakt 13 veckor sen vi träffades första gången.

Jag vet att jag hade någon sorts rejäl tur som klickade med och utvecklade ett förhållande med den första killen jag dejtat på 8 år på den första dejten och med den enda jag hade kontakt med på appen. En väldans tur. Jag har blivit tillfrågad av andra om att gå på dejt men alltid sagt nej. Nu är jag är glad att jag vågade släppa in honom jag har i mitt liv.

Jag vet hur osäker jag var i början på allt och vill säga att alla här på buke har varit till stor, stor hjälp och fortfarande är så vill tacka er alla så mycket :heart

Vi har planerat för en promenad imorgon men det ska ösregna hela dagen. Jag ska få en fin tassimo kaffemaskin av honom så eventuellt tar vi en espresso eller chailatte och myser i soffan istället men jag behöver ju ut en del i alla fall med hundarna men vill inte dra med honom i ösregn eftersom han flyttar och alla regnkläder är nerpackade.

Hans stöd betyder så mycket. Jag berättade för en kompis om att jag skulle få en tassimo och göra chai latte. Något jag pga olika problem inte vågat dricka på16 år men vet att det är jätte gott. Då sa hen att man inte ska dricka sånt för det är så mycket socker och man blir tjock. Nu har ju jag längtat i 16 år och äntligen kommit till skott med en plan och så säger hen så. Det är inte snällt faktiskt, klumpigt.

Pratade med min kille och han blev jätte arg på min kompis och lugnade mig med att som jag äter och lever skulle jag lätt kunna dricka flera om dagen och att en kopp ibland inte betyder något alls för vikten eller hälsan. Att det inte är farligt med någon mat. Han är klok. Jag önskar fler skulle tänka efter lite om vad dom säger.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 421
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
12 13 14
Svar
274
· Visningar
11 023
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 172
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 744

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj

Hästrelaterat