Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, folks, nu har jag kört enligt principen "den som inget vågar inget vinner" - och skrivit till en gammal klasskompis som jag hade en crush på i gymnasiet men aldrig vågade (eller visste hur jag skulle) flirta med då.....

Hittade honom på en dejtingsite och enligt hans profil så söker han kvinnor som är mellan 22 och 36 år(!) men vafan - jeg frågade ändå om han åtminstonde skulle vilja ta en kaffe någon dag och mimra om gamla dar... Värd ett försök kände jag! :angel:

Klasskompisen som jag skrev till i onsdags har inte ens läst mitt meddelande... han har säkert något filter som gör att han endast får upp meddelanden från de som är inom hans sökkriterier.... Så himla typiskt, har funderat på att skriva till honom i minst ett år, och när jag äntligen vågar så blir det inget resultat alls. :cautious::p Aja, kommer inte stalka honom och skriva på andra media, det var väl inte meant to be, helt enkelt.

Har dock även skrivit till en som jag var på dejt med i december förra året (tror jag? evt tidigt januari), som det rann ut i sanden med. (Var nog precis innan jag och DB började ses mer intensivt igen) Vi pratade om att gå och dansa tillsammans, men iom dans har varit förbjudet ända tills nu så har jag glömt bort honom lite. Så jag frågade om han var interesserad av det nu, och han verkade iaf öppen för att återuppta kontakten. Han var snygg och trevlig och vi hade ett par gemensama interessen, så även om det inte direkt blixtrade mellan oss på dejt nr 1, så känner jag att det kan vara värd en andra chans.

F.ö. lovade ju DB i förra veckan att vi skulle ses och prata någon dag - då jag känt att jag behövde få ett "riktigt" avslut. Men så åkte han och hela familjen på influensa, så det gick i stöpet - igen....

Så i går kväll skrev jag att jag tror jag ångrat mig, att det kanske är bäst vi inte träffas igen. Det har ändå gått snart 5 veckor nu, och längtan har börjat bli allt mindre. Gissar att om vi skulle ses nu så kommer det riva upp allting igen, och evt påverka så att jag inte ger den "nya" killen en ärlig chans.

Samtidigt så är det vissa saker jag vill säga till honom som vore överlägset bäst att ta upp face to face. Så jag vet inte. Han har inte svarat än (är fortfarande sjuk), så jag kommer nog gå lite på hans reaktion. Känner mig som en hopplöst velig, irrationell människa i det här, inte alls som jag vanligen brukar vara....

F.ö. lovade ju DB i förra veckan att vi skulle ses och prata någon dag - då jag känt att jag behövde få ett "riktigt" avslut. Men så åkte han och hela familjen på influensa, så det gick i stöpet - igen....

Så i går kväll skrev jag att jag tror jag ångrat mig, att det kanske är bäst vi inte träffas igen. Det har ändå gått snart 5 veckor nu, och längtan har börjat bli allt mindre. Gissar att om vi skulle ses nu så kommer det riva upp allting igen, och evt påverka så att jag inte ger den "nya" killen en ärlig chans.

Samtidigt så är det vissa saker jag vill säga till honom som vore överlägset bäst att ta upp face to face. Så jag vet inte. Han har inte svarat än (är fortfarande sjuk), så jag kommer nog gå lite på hans reaktion. Känner mig som en hopplöst velig, irrationell människa i det här, inte alls som jag vanligen brukar vara....

Var det inte det främst för hans skull, av respekt mot honom eftersom ni setts under en så lång period som du ville ha det där avslutet face to face? Det verkar inte som att det där samtalet/avslutet känns så viktigt för honom med tanke på att han inte har prioriterat att ses på så länge fast du har flaggat för att du har något viktigt att ta upp, och han väl anar vad det handlar om.

Jag tänker att i så fall finns ju inte den anledningen längre och du kanske bara kan strunta i att försöka få till ett möte. Och be honom posta den där boken eller vad det var och swisha honom för portot. Om han är en vettig person så postar han ju den.

Jag hade tyckt att det var svårt att gå vidare även om jag bestämt mig för det, om jag hade haft ett sådant samtal hängande över mig vecka ut och vecka in.

Var det inte det främst för hans skull, av respekt mot honom eftersom ni setts under en så lång period som du ville ha det där avslutet face to face? Det verkar inte som att det där samtalet/avslutet känns så viktigt för honom med tanke på att han inte har prioriterat att ses på så länge fast du har flaggat för att du har något viktigt att ta upp, och han väl anar vad det handlar om.

Jag tänker att i så fall finns ju inte den anledningen längre och du kanske bara kan strunta i att försöka få till ett möte. Och be honom posta den där boken eller vad det var och swisha honom för portot. Om han är en vettig person så postar han ju den.

Jag hade tyckt att det var svårt att gå vidare även om jag bestämt mig för det, om jag hade haft ett sådant samtal hängande över mig vecka ut och vecka in.

Mja, det var väl lite både och - för hans skull men även för min. Och ja - det är precis din sista mening som gör att jag funderar på att bara ta det via text istället.... Men även det kommer nog bli rätt så jobbigt, och troligen mer långdragit än ett "live" samtal.

Mja, det var väl lite både och - för hans skull men även för min. Och ja - det är precis din sista mening som gör att jag funderar på att bara ta det via text istället.... Men även det kommer nog bli rätt så jobbigt, och troligen mer långdragit än ett "live" samtal.
Men att gå och vänta på ett samtal i verkligheten verkar ju ta veckor. Kanske värt att bara få det gjort även om det tar lite mer tid över text.

Och hur går det här då med dejtandet?
Jag vet inte uppriktigt sagt. Jag och den härlige träffades i torsdags och jag träffade båda hans barn, han var uppriktigt förvånad över hur barnen pratade så lätt med mig, den yngste brukar vara helt tyst och blyg. De var jättegulliga såklart och lillen helt bedårande (han är 5 år :D ) jag lämnade tillbaka lite grejer som han hade här - känslan är väl att vi kanske kommer ses litegrann, men det är inte så angeläget från något håll.

I fredags var jag så hos min fina fransman, han jag kännt sen tidernas begynnelse, men kommit ifrån varandra under typ många år när vi bodde på olika kontinenter - vi var ute och åt och sen sov vi tillsammans, jättemysigt. Han håller på att dejta en annan och jag är så glad för hans skull om han blir kär i någon annan än mig, sen vore det lite trist om det inte funkar att vi ses sen - vilket jag misstänker kan ske eftersom citat "jag är rädd att jag skrämmer bort henne om jag berättar om dig" jag berättar glatt om alla till alla jag träffar - oavsett.

Hela helgen har jag spenderat i skärgården med han jag borde gift mig med - vi är så otroligt synkade på alla sätt. Har hur mycket som helst att prata om. SÅ himla kul men vi har aktat oss noga för att hångla - klokt tror jag.

Och så kollegan då? I fredags var vi på jobbet samtidigt och allt var som vanligt, vi sker upp varandra mest hela tiden, han slutade som vanligt och jag behövde gå ungefär samtidigt, så medan jag packade ihop väntade han på mig och ville ha skjuts som han såklart fick och jag hade ohejdad mundiarré tills han klev av. Idag så gick vi på promenad ihop. Marineringen fortsätter. Jag kan inte tänka mig att han ogillar mitt sällskap - då borde han inte vilja hänga med mig så mycket som han gör. Hade jag varit nån annan jobbarkompis hade jag faktiskt börjat fundera på om vi två har något på gång så mycket som vi hänger.

Nu hoppas jag på en väldigt lugn vecka. Till helgen är jag helt upptagen med annat väldigt bra för sinnesron

Är det möjligt att vara på en dejtingapp för länge? Får knappt några matchningar längre och när de väl kommer så skriver inte människan varken först eller ens svarar. Försöker alltid basera mitt första meddelande på personens text eller fånga upp något som syns på bilderna. Har frågat min bästis om det jag skrivit varit "dåligt" och att det är därför jag inte får svar men hon tycker inte det.

Är det möjligt att vara på en dejtingapp för länge? Får knappt några matchningar längre och när de väl kommer så skriver inte människan varken först eller ens svarar. Försöker alltid basera mitt första meddelande på personens text eller fånga upp något som syns på bilderna. Har frågat min bästis om det jag skrivit varit "dåligt" och att det är därför jag inte får svar men hon tycker inte det.

Testa att radera din profil och göra en ny.
På Tinder brukade jag göra det lite då och då för att få upp nya människor.

Flyttar nog ur tråden helt när det gäller eget dejtande. Kan inte påstå att jag dejtar en man jag planerar att flytta ihop med och där vi pratar om när vi ska gifta oss. :rofl:

Nä då är det svårt att fortfarande kalla det dejta. Men jag tycker det är fint med så många som ändå hänger kvar i tråden och ger oss andra råd och uppmuntran och ibland lite välbehövligt skäll :D

Nä då är det svårt att fortfarande kalla det dejta. Men jag tycker det är fint med så många som ändå hänger kvar i tråden och ger oss andra råd och uppmuntran och ibland lite välbehövligt skäll :D
Tack för att vi forfarande är välkomna! :) Även jag är en sån som lusläser varje inlägg här och skriver lite själv ibland fast jag inte dejtar.

Det är ett drygt år sen nu sen jag och Z blev tillsammans, och vi är så tacksamma att vi lyckades träffa varann. Jag dejtade ju på rätt friskt där på diverse appar under några år, sen träffades jag och han, två weirdos med helt perfekt tajming för varandra. Så mycket värme mellan oss och en så skön känsla av att kunna vara sig själv. Ett tag nu efter sommaren kändes det lite frustrerat att vi kan ses så lite pga avstånd och osynkade arbetstider, och det fanns ingen riktig lösning. Jag började bli osäker på hur vår relation skulle fixa det i längden. Men nu har vi en sannolik plan för hur vi ska bli grannar på sikt som känns klockren för oss båda, och då känns det så mycket bättre!

Det är ju bästa tråden 😍

Vi har snart bott ihop ett år, galet vad fort tiden går 😅
Det trodde jag inte i början, inte riktigt min typ och sen allt tjaffs och bråk, kaos 😂
Det där med att vara väldigt lika är verkligen inte bara positivt. Tog tid att lära oss att faktiskt prata om saker och inte vara två sura barnungar 😁
Flytta ihop var verkligen bästa beslutet, allt föll på plats och vi har inte haft ett enda lite tjafs, så himla skönt 😍

Känner lite samma 😅 Dejtar extremt sällan men vill träffa nån, typ. :D
+ @pepp + @MidnightSoul

Jag förstår vad du menar. Jag är jättetrött på att göra allting ensam alltid. Men jag är också jättetrött på en massa annat i livet som gör att motståndet att aktivt söka nån att träffa, är jättestort. Speciellt med tanke på sist jag försökte ge det en chans, så vet vi ju hur bra det gick :yuck:

Som jag sa till mamma, dom får fan komma och knacka på min dörr :D (hon undrade varför jag inte tindrade nu)

Ja, logiken i våra resonemang är inte strålande. :D
Elle hur.
Jag har bara kommit på att jag är sjukt less på att säga precis hur jag funkar. För att sedan få varför sminkar du dig inte, varför har du inte minikjol/kjol på dig. Varför kan du inte städa, sen ta en dusch å sen laga mat på en söndag i ett svep. SÅ sjukt less på den skiten pallar inte!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 421
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
11 139
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 172
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 771

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat