Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
+ @pepp + @MidnightSoul

Jag förstår vad du menar. Jag är jättetrött på att göra allting ensam alltid. Men jag är också jättetrött på en massa annat i livet som gör att motståndet att aktivt söka nån att träffa, är jättestort. Speciellt med tanke på sist jag försökte ge det en chans, så vet vi ju hur bra det gick :yuck:

Elle hur.
Jag har bara kommit på att jag är sjukt less på att säga precis hur jag funkar. För att sedan få varför sminkar du dig inte, varför har du inte minikjol/kjol på dig. Varför kan du inte städa, sen ta en dusch å sen laga mat på en söndag i ett svep. SÅ sjukt less på den skiten pallar inte!

Idé: man kanske bara ska bli en crazy *insert valfritt djur* lady och leva livet lyckligt med en pälsig partner. ✌🏼

Haha, samma här!
Tänk vad bra in någon bara knackade på, kom och klev in här, slog sig ner i soffan, vi klickade som aldrig innan, sen var han bara här regelbundet ett par dagar i veckan för alltid! 🤷🏻‍♀️😂

Han får gärna vara trevlig, snygg och lukta gott också. :d
Haft grannar som försökt sig på med liknande metoder, inte ens behövt lämna trappuppgången eller innergården. I alla åldrar, allt från 20-60 år. Nedre gränsen absolut för ung och högre för gammal.

Killen jag pratade i telefon med på däckfirman tog med sig mitt nummer från jobbet och ringde upp på kvällen för att jag var så trevlig och vi träffades en gång, visade sig att han hatade hundar och tyckte att hans egna dotter hade ett namn som han kallade det ett ”hornamn”. Honom dumpade jag.

En kompis från Kenya flyttade till Sverige och ville gifta sig med mig men det var inte jag sugen på. Har en annan vän i Kenya som jag lärde känna 2007 som fortfarande hävdar att jag är hans livs kärlek och inte kan bli kär i någon annan för att han fortfarande gillar mig. Långdistansförhållande minst sagt men försöker förklara för honom gång på gång att jag inte är intresserad av det. Fast funderar ibland på allvar på att flytta till Kenya, här är jag fattig, där skulle jag vara rik och jag älskar landet.

Haft så otroligt mycket konstiga människor som jagat mig utan att jag behövt anstränga mig. Tyvärr obesvarade så det lyckliga slutet ni skrev om kom aldrig.:p

En gång i skolan blev jag fadder till en ny kille och skulle ta hand om honom första 2 veckorna och det var olika uppgifter skolan tyckte att vi skulle göra och av alla på skolan var det bara vi som gjorde uppgiften att träffas efter skoltid, vi gick ut och spelade minigolf andra dagen och sen var det vi i 3 år. Där kom det lyckliga slutet.

Och nu när det klickade direkt med min dejt som numera är min pojkvän❤️ Förstår inte hur det gick till fortfarande.

Alltså min kollega är för söt.
Idag gick jag iväg ensam på promenad - han verkade upptagen och satt och snackade med kollegorna. Jag har gått nästan hela rundan när jag möter honom - för han gick den vägen för att se om vi skulle mötas.... jag vände och gick hela rundan åt andra hållet också.

Idé: man kanske bara ska bli en crazy *insert valfritt djur* lady och leva livet lyckligt med en pälsig partner. ✌🏼

Jag håller ju på att avveckla hästlivet så det år trögt med den utvecklingen ;) Har haft flera hästar i perioder och nej, det ersätter dessvärre inte. Men utan häst kan jag ju förhoppningsvis ersätta det med lite mer tid till kompisar eller nåt.
Har en hund, det är ok. Men tillför ju inte så mkt i intellektuella konversationer. Fler hundar stoppas ffa av jobbet. Nä det verkar vara ensamheten som blir det slutliga.

Jag håller ju på att avveckla hästlivet så det år trögt med den utvecklingen ;) Har haft flera hästar i perioder och nej, det ersätter dessvärre inte. Men utan häst kan jag ju förhoppningsvis ersätta det med lite mer tid till kompisar eller nåt.
Har en hund, det är ok. Men tillför ju inte så mkt i intellektuella konversationer. Fler hundar stoppas ffa av jobbet. Nä det verkar vara ensamheten som blir det slutliga.

Kompisar och hund låter inte helt fel ändå! :)

Precis det jag har bestämt mig för nu! 👌🏻😁
Har lagt ner allt som har med dejting att göra, har tom raderat mitt tinder-konto. Det har aldrig hänt innan även om jag har raderat appen varannan dag typ. 😂

Nu ska jag bara ha en till hund eller så så är saken biff! 😍

Hmm, jag känner mig redan som en crazy cat (och häst) lady.... :angel:

Skriver litegrann med den nygamla killen, men han är verkligen urtråkig att chatta med, var nog dels därför det rann ut i sanden senast. Har flyttat över samtalet till Snapchat i förhoppning om att han istället kunde skicka lite bilder, men icke (hittills)... Måste försöka styra upp en dejt i helgen, innan jag hinner tröttna igen. :p

DB har varit i princip knäpptyst sedan jag skrev att jag ändrat mig ang att ses. Han ligger iofs sjuk i influensa (inte Covid, troligen manflu), men ändå...
Jag författade det här igår kväll (har inte skickat till honom och kommer troligen inte göra det), så kan väl säga att det går framåt litegrann från min sida...

Bifogade filer

• Screenshot_20211110-001608_Samsung Notes.webp
    Screenshot_20211110-001608_Samsung Notes.webp
    26,3 KB · Visningar: 108
Herregud. Inte dejtat på typ ett år, vilket har gjort mig nervös inför dejten på lördag. Är ju bara en fika, men trots börjar jag noja. Kommer hen tycka att jag är konstig, ful, ointressant?
Jag vet ju att jag inte är det, men ändå blir jag osäker.

Det är en person från Tinder. Vi har skrivit rätt lite då jag är kass på att hålla igång konversationer i skrift, vänta på svar osv. Ses hellre hyfsat snart.

Men hur håller man nervositeten borta?
Måste avdramatisera det..

Herregud. Inte dejtat på typ ett år, vilket har gjort mig nervös inför dejten på lördag. Är ju bara en fika, men trots börjar jag noja. Kommer hen tycka att jag är konstig, ful, ointressant?

Det är en person från Tinder. Vi har skrivit rätt lite då jag är kass på att hålla igång konversationer i skrift, vänta på svar osv. Ses hellre hyfsat snart.

Försök vara snäll mot dig själv och tänka att det är naturligt att vara nervös, tycker jag. Och så intala dig att det är hennes förlust om hon (mot förmodan) inte gillar dig.

Jag hatar att ha mens och vara allmänt påverkad av det... Känner mig alltid sämst, ful, fel... Igår hade jag tagit mod till mig och frågat om jag kunde komma över och vi hade planerat att jag skulle göra det. Hade sett fram emot typ en kväll med mys och Netflix efter att jag jobbat sent. Istället hade han även bjudit över en gemensam vän och hon är typ.. Perfekt. Smal, intelligent, snygg, rolig, intressant, allt jag inte är. Kvällen var rolig men i bakhuvudet hade jag hela tiden tanken om att jag aldrig borde kommit över. Han vill säkert inte umgås ensam med mig, men ville inte säga att han ändrat sig :(

h

Jag försökte tänka vad det värsta som kunde hända var och då var det ju inget farligt egentligen, i värsta fall träffar man en människa man inte klickar med och då avslutar man det och går vidare.

Att känna det du skriver gör säkert din dejt också, tror det är vanligare att vara osäker än helt säker på allt med en själv.

Jag hatar att ha mens och vara allmänt påverkad av det... Känner mig alltid sämst, ful, fel... Igår hade jag tagit mod till mig och frågat om jag kunde komma över och vi hade planerat att jag skulle göra det. Hade sett fram emot typ en kväll med mys och Netflix efter att jag jobbat sent. Istället hade han även bjudit över en gemensam vän och hon är typ.. Perfekt. Smal, intelligent, snygg, rolig, intressant, allt jag inte är. Kvällen var rolig men i bakhuvudet hade jag hela tiden tanken om att jag aldrig borde kommit över. Han vill säkert inte umgås ensam med mig, men ville inte säga att han ändrat sig :(

Men hallå, varför skulle han inte vilja umgås ensam med dig?? Och OM han inte ville det, så kanske det beror på att han är nervös för att du ska tycka han är tråkig att hänga med, det behöver inte alls vara pga att han inte tycker om att vara med dig!

Är du ens säker på att han bjudit över henne, det kan ju vara hon som frågat om hon fick komma, eller att han glömt bort att han redan avtalat med henne och dobbeltbookat er?

Men hallå, varför skulle han inte vilja umgås ensam med dig?? Och OM han inte ville det, så kanske det beror på att han är nervös för att du ska tycka han är tråkig att hänga med, det behöver inte alls vara pga att han inte tycker om att vara med dig!

Är du ens säker på att han bjudit över henne, det kan ju vara hon som frågat om hon fick komma, eller att han glömt bort att han redan avtalat med henne och dobbeltbookat er?
Hon hade frågat om de två kunde gå ut och ta en öl, så han bjöd in henne till sig. Fick sitta där när de diskuterade väldigt nischade grejer som de båda intresserar sig för och jag fick ställa följdfrågor som en annan korkad idiot. Måste ha gjort sämsta intrycket någonsin 😅
Frågade när han berättade att hon också skulle dit om jag kraschade deras planer, och att det verkligen var okej att jag drog hem direkt efter jobbet istället, men han sa att jag var välkommen.
Fick någon hej då-puss när jag gick och ett meddelande med en ursäkt för att han kände sig så dum som inte följde mig till bussen men hon och hans roomie var fortfarande kvar så han tyckte det kändes dumt att lämna dem ensamma.
Har skrivit till båda idag, ingen har svarat så jag antar att de hade det trevligt när jag gått 🤷🏻‍♀️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 421
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
11 183
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 172
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 777

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka