Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner mig alltid lite ivägen när jag umgås med folk..
Men som jag inledde det hela med så är det mycket i kroppen som spökar som gör att jag mår värdigt dåligt just nu. Känner inte alls igen känslorna jag hade när jag skrev tidigare idag, nu känns allt mycket bättre. Men ska tänka framöver på att inte skriva om sådant här/i den här tråden :)
Skriv hur mycket du vill, alla delar är ju viktiga för helheten

Jag försöker låta bli att fly ifrån min vardag och styra upp den lite så har sovit mer än 1 natt hemma. Känns som en evighet sedan vi såg för har haft många stora saker sedan i tisdags. I dag fick han börja ett gäng timmar tidigare då min vanliga kollega är sjuk så under morgontimmarna har vi suttit i kontrollrummet och jobbat ihop. Och skickat lika mycket meddelande på messenger under tiden eftersom vi måste lämna rummet ibland 😅 Fick en puss innan han skulle in i renrummet en stund. Otroligt mysig morgon! Snart hem o sova 😴

Psykologen på habiliteringen var tyvärr inte alls passande mig 😞 Men hade ett bra samtal med min arbetsterapeut igår där jag kunde förtydliga bra vad jag kände jag ville ha hjälp med och vad som inte fungerar i en samtalskontakt för mig (speciellt enkelt eftersom hon är så otroligt bra). Så jag står I kö igen (de har flera samt även kuratorer) och hon skulle ta upp det i teamet vem de tror kan fungera bäst.

Jag ger nog upp dejting ett tag. Är mycket annat i livet just nu som påverkar mitt mående – samt de senaste besvikelserna (först killen med skeva värderingar och sedan den snälla killen, som visade sig inte vara så snäll) har gjort att det inte längre känns roligt eller värt det. Senaste tiden tror jag dejting för mig mer har blivit kopplat till en ålderspanik och barnlängtan, lite "måste hitta någon snabbt så jag hinner få barn" och den stressen tror jag undermedvetet har påverkat. Så har tagit bort alla dejtingappar och ska andas ut ett tag 😅

Självkänsla,självkänsla måste jobba med det. Fick för mig häromdagen att han trots att vi öppet bestämt att vi är tillsammans, att han inte vill ha mig. Det var i tisdags jag kände så, då hade vi setts på måndagskvällen,smsat under tisdagen och sen smsade vi i onsdags och igår när jag gick hem från gymmet hade jag ett missat samtal från honom och ringde tillbaka och så pratade vi i över en timme. Jag har alltså noll anledning till att oroa mig men ändå gör jag det. Men nu är det nog med det. Om han inte vill vara med mig får jag lita på att han säger det för jag sa redan från början att jag vill att vi kör med öppna kort och säger vad vi känner och vill. Så nu ska jag bara lita på oss och ta det som det är.

Interessant vänding här... DB ringde i går, han hade vaknat från feberdimman och läst mitt mess från i söndags(?) ang. att jag trodde jag kanske inte skulle vilja träffa honom igen alls. Jag var på väg ut för att äta med min kompis, men han frågade om han ändå kunde få komma över en kortis. Eller frågade inte direkt, utan han mest bara berättade att han redan var på väg och att han ville prata lite medan jag gjorde i ordning mig.

Så ja.... jag hann ju tyvärr inte säga allt som jag ville. Men vi pratade iaf om varför han hade "undvikit" mig de senaste veckorna, och hur det kännts för mig. Samt litegrann om varför jag inte är nöjd med vad han kan erbjuda mig just nu.

Det konstiga var att jag kände mig rätt så kall och avstängd, även när vi kramades och stod jättelänge och höll runt varandra, så var det som att jag var nästan helt känslokall.... Och trots att han lovade "commitment" (hittar inte något bra ord på svenska) och att träffa mig så ofta som jag "behövde" framöver, så blev jag inte alls övertygad.

I think perhaps I'm falling out of love.....

Interessant vänding här... DB ringde i går, han hade vaknat från feberdimman och läst mitt mess från i söndags(?) ang. att jag trodde jag kanske inte skulle vilja träffa honom igen alls. Jag var på väg ut för att äta med min kompis, men han frågade om han ändå kunde få komma över en kortis. Eller frågade inte direkt, utan han mest bara berättade att han redan var på väg och att han ville prata lite medan jag gjorde i ordning mig.

Så ja.... jag hann ju tyvärr inte säga allt som jag ville. Men vi pratade iaf om varför han hade "undvikit" mig de senaste veckorna, och hur det kännts för mig. Samt litegrann om varför jag inte är nöjd med vad han kan erbjuda mig just nu.

Det konstiga var att jag kände mig rätt så kall och avstängd, även när vi kramades och stod jättelänge och höll runt varandra, så var det som att jag var nästan helt känslokall.... Och trots att han lovade "commitment" (hittar inte något bra ord på svenska) och att träffa mig så ofta som jag "behövde" framöver, så blev jag inte alls övertygad.

Vilken manipulativ röv han är. Så fort du rör dig bort så drar han dig till sig igen.

Rimligt, han beter ju sig som en idiot! Kan ju i längden inte vara lätt att vara förälskad i en sån. Det är ju liksom inte rimligt att tro att har varit så sjuk att han inte kunnat svara på sms.
Dessutom, hur kul känns det att han lovar att träffa dig så ofta som du behöver - är det inte härligare att träffa någon som verkligen vill träffa dig ofta. Och inte nån som ev går med på det för att du behöver det.

Vet nästan inte själv längre, men skämdes bara för att jag typ skulle ha bokat honom om han fått roligare umgänge...

Är bara så fruktansvärt osäker, vill inte göra något (eller på något sätt vara) fel. Analyserar allt för att inte chabbla bort det här.
Jag förstår precis :heart har samma problem vid mens. De är inte logiskt utan man känner sig ivägen o som skit typ

Hur känner man igen en scam-profil? Det är påfallande många som skriver på engelska. Behöver ju inte betyda något men drar öronen åt mig ändå, särskilt om det är en utseendemässigt tilltalande man.

Jaha, jag skulle ju lägga ner detta helt jag, iallafall över nyår tills jag får lite mer stabilitet med jobb/plugg, men igår var jag ”fräck” och skickade ett meddelande till en halvbekant. :o

Jag vet vem han är och vi har träffats flertal ggr via gemensamma vänner + att vi har barn i samma ålder så ses ibland på skolan. Har alltid tyckt bra om honom men har aldrig vetat hans status (förutom att han inte är med barnens mamma mer sen länge) sen är jag en fegis så har aldrig frågat. Vi sågs på affären här för ett par veckor sen och vi stod och pratade en bra stund, sen hamnade vi bakom varandra i kön också så vi pratade på där igen, och efter det så har jag tänkt tanken att nästa gång jag ser han ska jag våga fråga!

Så, jag såg han igår! Visserligen möttes vi bara i bilarna, men han vinkade så glatt så! 😅 Och jag måste ju hålla vad jag lovat till mig själv, så när jag kom hem så tog jag mod till mig och skickade ett meddelande till han (vi har skrivit innan, men bara om saker typ ang skolan) och frågade sonika om han ville ta en fika någon dag, att jag inte alls vet hans status, men om han skulle råka vara singel så ses jag gärna på en kaffe eller nått!

Jag skickade iväg det och sen dog jag lite lätt! 🙈🤣 Fick iaf svar ganska snabbt att han inte själv visste status riktigt då det var komplicerat och lite struligt, och han var väll på väg ur det i princip, men att han blev väldigt glad över att jag frågade och sen frågade han om han fick skjuta fram den där fikan en liten stund.

Jag svarade att mitt erbjudande kommer stå kvar så det var bara att han hörde av sig när/om han känner för det i framtiden.

Såå, jag känner mig nöjd trots allt! Dels för att jag vågade fråga, att han faktist blev glad över att jag frågade, och att han var/är så pass schysst människa att han inte hoppar på min fika förens han verkligen vet vad det blir av det han har. Verkar som sagt vara en vettig karl! :up:

Sen får vi se om det blir någon fika framöver eller inte, men jag är som sagt himla nöjd över hela grejen just nu iallafall! :banana:

Kan man på något sätt hitta de man ”gillat” på Facebook dating igen? Är trög och fattade inte att man kunde skriva saker till varandra utan att ha matchat 🙄

Hur känner man igen en scam-profil? Det är påfallande många som skriver på engelska. Behöver ju inte betyda något men drar öronen åt mig ändå, särskilt om det är en utseendemässigt tilltalande man.
Man känner igen dem på erfarenhet, de är väldigt skriptade och detta är för bra att vara sant. Sen att de reser iväg och något händer och de behöver pengar. ofta att de behöver pengar är kännetecknet. Sen att de snabbt vill över till en annan app typ whatsapp.

Man känner igen dem på erfarenhet, de är väldigt skriptade och detta är för bra att vara sant. Sen att de reser iväg och något händer och de behöver pengar. ofta att de behöver pengar är kännetecknet. Sen att de snabbt vill över till en annan app typ whatsapp.
Jo, så långt har jag fattat. Tänkte mer att man kunde känna igen dem redan innan man börjar prata med varann.

Sprang på en väldigt trevlig tjej idag.
naturligtvis ville jag inte förstöra hennes dag genom att fråga om jag kunde få kontakta henne eller få henes nummer.
Nåväl hon och hennes mamma var trevliga och om ödet ler mot mig kanske vi ses en dag.
Varför skulle hennes dag bli förstörd? Om det framställs på ett trevligt sätt tror jag de flesta blir glada, oavsett om vidare intresse finns eller ej.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 421
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
11 208
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 172
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 778

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka