Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har kastat på lite mer marinad på kollegan <3
Hans respons var också <3 det är så himla härligt att få ha den här energigivaren så nära.
Ändå håller han sig i sargen, vilket jag såklart fattar, det krävs rätt mycket för att släppa den när 1. vi är kollegor på ett rätt litet företag 2. mitt ex är vår gemensamma chef 3. han har varit utbränd. Han vet i allafall om att jag är extremt klar med exet och att exet vill mig allt gott.

Äntligen ska han få börja lära känna min familj och jag hans. På söndag ska vi promenera i ett jätte fint naturlandskap med min bror och hans sambo, det känns viktigt för mig och dom andra men framförallt att se hur det hela går. Jag har i princip aldrig sett honom umgås med andra någon längre stund, det brukar ju vara mest han och jag.

Mamma sa att jag jätte gärna får bjuda in honom på adventsfika och att dom blir jätte glada om han kommer men jag är lite osäker om han klarar så mycket familjeliv som vi har. Vi är alla extremt nära varandra och ses mycket. Men fråga kan jag ju alltid göra. Han har inte växt upp så som jag.

Ska få träffa hans mamma också, vi sågs lite kort en gång men jag vill få en chans att prata mer med henne. Hon verkar vara jätte fin och han älskar henne verkligen.

Vi får se, han har det rörigt med allt just nu men jag hoppas han kan på advent för det brukar alltid vara supermysigt. Brorsans sambo har tagit sig in som en fullvärdig medlem i familjen, kanske är min kille inte riktigt så familjig men det är ju upp till honom. Han kommer alltid vara välkommen men har inga krav på sig, det är bara om han vill. Och jag vet att han säger ifrån om han inte vill. Han sa ja direkt på promenad med min bror och hans sambo.

Vi har fortsatt ses nästan fredag-söndag tre veckor i rad nu, och så blev det en spontan träff igår. Det går verkligen upp och ned i känslan, vilket jag verkligen inte borde lägga speciellt mycket vikt vid för det är verkligen inget jag kan haka upp vad som skulle kännas dåligt.. Lite saker som jag dock börjat reagera på är att han dricker väldigt mycket... Han är en stor snubbe och blir liksom aldrig direkt full, men dricker som jag vet inte vad ^^ sen också att han svär som en borstbindare! Haha, tänkte på det i början men blir fortfarande lika förvånad. Inser nu hur få jag umgås med som använder värre ord än typ jäklar och fan :p

Vi har fortsatt ses nästan fredag-söndag tre veckor i rad nu, och så blev det en spontan träff igår. Det går verkligen upp och ned i känslan, vilket jag verkligen inte borde lägga speciellt mycket vikt vid för det är verkligen inget jag kan haka upp vad som skulle kännas dåligt.. Lite saker som jag dock börjat reagera på är att han dricker väldigt mycket... Han är en stor snubbe och blir liksom aldrig direkt full, men dricker som jag vet inte vad ^^ sen också att han svär som en borstbindare! Haha, tänkte på det i början men blir fortfarande lika förvånad. Inser nu hur få jag umgås med som använder värre ord än typ jäklar och fan :p
Och jag hade tyckt båda delarna var rätt stora problem. För det lirar inte med hur jag vill ha mitt liv. Men prata med honom om du också tycker det är problematiskt. Om man irriterar sig redan tidigt i ett förhållande kan jag bara tänka mig hur störande man skulle tycka det är några år in i relationen :)

Det behöver ju inte nödvändigtvis vara ett problem.
Och skulle kunna bli ett helt avgörande problem.
Har du fått någon uppfattning om hur han själv ser på sitt drickande?
Nä, vi har inte direkt pratat om det. Det känns bara överlag som att det är något som han är. Dricker liksom inte "ofta" men väldigt snabbt när det väl dricks.

Och jag hade tyckt båda delarna var rätt stora problem. För det lirar inte med hur jag vill ha mitt liv. Men prata med honom om du också tycker det är problematiskt. Om man irriterar sig redan tidigt i ett förhållande kan jag bara tänka mig hur störande man skulle tycka det är några år in i relationen :)
Fast jag uppskattar att gå ut och dricka på helgerna, kanske någon gång ibland på en veckodag så själva drickandet i sig är inget jag ser som ett problem, är bara förvånad över hur snabbt man kan dricka :p

När det gäller språket har jag insett att det är mycket en kulturgrej och ju nervösare han är destå mer svär han har jag märkt. Dock känner jag att jag ska börja kommentera vissa grejer nu när vi känner varandra lite bättre.

Fast jag uppskattar att gå ut och dricka på helgerna, kanske någon gång ibland på en veckodag så själva drickandet i sig är inget jag ser som ett problem, är bara förvånad över hur snabbt man kan dricka :p

När det gäller språket har jag insett att det är mycket en kulturgrej och ju nervösare han är destå mer svär han har jag märkt. Dock känner jag att jag ska börja kommentera vissa grejer nu när vi känner varandra lite bättre.
Då är det ju inget problem, vad andra ser som problem är ju inget för andra. Jag skulle ha jättesvårt för nån som på regelbunden basis drack jättemycket, det betyder ju inte att det per definition är problematiskt (så länge det inte rör sig om allt för stora mängder, allt för ofta). :)
Svärandet är säkert en kulturgrej, nog därför jag tror att jag inte skulle kunna leva men nån som svär mycket. Tycker det låter som dålig kultur :)

Ja, alltså att dricka mycket varje helg om man är över 20 år känns ju lite sådär.
Men som sagt, alla vill vi leva olika liv.

Det är viss skillnad på att ta ett par öl eller ett glas vin mot att häva i sig alkohol, full eller ej.
Det är ingen livsstil jag vill vara en del av.
Kalla det dömande om du vill. Jag har alkoholmissbruk i släkten.

Jag håller med dig, att dricka mycket alkohol ser jag som ett stort kommande problem. Även om det inte är ett problem idag för att personen ska fungera i vardagen, så skulle jag vara väldigt orolig för hur framtiden skulle se ut.

Jag håller med dig, att dricka mycket alkohol ser jag som ett stort kommande problem. Även om det inte är ett problem idag för att personen ska fungera i vardagen, så skulle jag vara väldigt orolig för hur framtiden skulle se ut.

Ja, oavsett om personen blir full eller ej så är det ett riskbeteende att dricka stora mängder alkohol varje helg.
Jag tycker inte det är något att skoja bort

Att kunna dricka mycket utan att tidigt verka (eller vara) påverkad beror inte sällan på långvarig tillvänjning, det är alltså oftare ett tecken på problematiskt konsumtionsmönster än på "tur med generna". Oavsett om konsumtionen resulterar i problematiskt beteende eller inte så är de kroppsliga långtidseffekterna väl belagda och inkluderar höjd risk för infertilitet, impotens, förmaksflimmer, hypertoni (med allt vad det innebär) etc.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 421
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
11 208
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 172
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 778

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka