Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon hade frågat om de två kunde gå ut och ta en öl, så han bjöd in henne till sig. Fick sitta där när de diskuterade väldigt nischade grejer som de båda intresserar sig för och jag fick ställa följdfrågor som en annan korkad idiot. Måste ha gjort sämsta intrycket någonsin 😅
Frågade när han berättade att hon också skulle dit om jag kraschade deras planer, och att det verkligen var okej att jag drog hem direkt efter jobbet istället, men han sa att jag var välkommen.
Fick någon hej då-puss när jag gick och ett meddelande med en ursäkt för att han kände sig så dum som inte följde mig till bussen men hon och hans roomie var fortfarande kvar så han tyckte det kändes dumt att lämna dem ensamma.
Har skrivit till båda idag, ingen har svarat så jag antar att de hade det trevligt när jag gått 🤷🏻‍♀️
Yes, de hade haft sjukt kul efter jag gått, varit ute och festat.

Förlåt för tusen inlägg men jag känner mig bara så dum och korkad just nu.. Från i söndags när vi hade det så sjukt mysigt och fint hela dagen, hur han i lördags sa att han börjar få känslor för mig, till att jag gör bort mig genom att ens bjuda in mig själv till honom. Min kompis svarade precis och sa att hon var så bakis, "trodde det bara skulle vara mysöl och inte ut och festa", aka, de hade planerat en mysig kväll tillsammans och så hade jag bara frågat innan och bokat upp honom..
Han har fortfarande inte svarat, men jag gissar på att han inte kommer göra det.

Förlåt för tusen inlägg men jag känner mig bara så dum och korkad just nu.. Från i söndags när vi hade det så sjukt mysigt och fint hela dagen, hur han i lördags sa att han börjar få känslor för mig, till att jag gör bort mig genom att ens bjuda in mig själv till honom. Min kompis svarade precis och sa att hon var så bakis, "trodde det bara skulle vara mysöl och inte ut och festa", aka, de hade planerat en mysig kväll tillsammans och så hade jag bara frågat innan och bokat upp honom..
Han har fortfarande inte svarat, men jag gissar på att han inte kommer göra det.

Fast det betyder fortfarande inte att du gjort bort dig! Det tyder väl snarare på att han är interesserad av att vara med dig, om han ville du skulle komma fast de redan hade planer.

Vet din kompis om att du dejtar honom? Han är inte poly, eller...? (visst var det du som hängde en del i poly-miljön ett tag?)

Fast det betyder fortfarande inte att du gjort bort dig! Det tyder väl snarare på att han är interesserad av att vara med dig, om han ville du skulle komma fast de redan hade planer.

Vet din kompis om att du dejtar honom? Han är inte poly, eller...? (visst var det du som hängde en del i poly-miljön ett tag?)
Något har jag ju antagligen gjort fel..

Ingen av dem är poly, och hon vet om att jag dejtar honom (eller ja.. Vet inte om man kan kalla det dejta).
Igår sa hon vid ett tillfälle "M är den du tar med dig till civiliserade sammanhang, mig kan man inte ha i möblerade rum", så jag framstår ju som värdens tråkmåns framför honom, och hon som så fantastisk som hon är.

Det är ganska uppenbart att det är problematiskt för dig, dels att hon var där och dels att de sedan gick ut och festade.
Nej. Jag skäms över att jag redan frågat om han ville ses, så frågade hon senare om de kunde ta en öl. Är rädd att jag varit ivägen och varit tråkig eftersom jag behövde gå tidigt pga att jag jobbar.
De har träffats massor av gånger, brukar käka lunch efter föreläsningar och hittar på massor av saker utan mig.

Nej. Jag skäms över att jag redan frågat om han ville ses, så frågade hon senare om de kunde ta en öl. Är rädd att jag varit ivägen och varit tråkig eftersom jag behövde gå tidigt pga att jag jobbar.
De har träffats massor av gånger, brukar käka lunch efter föreläsningar och hittar på massor av saker utan mig.

Låter som övertänkande från din sida.... Finns väl ingenting att skämmas för?

Om de varit kompisar ett tag och vill fortsätta vara kompisar, så är sannolikheten att de inte är interesserade av varandra på det viset som du är interesserad av honom. Men iom att du känner dig obekväm så vore det nog en bra idè att prata lite närmare med dom för att förvissa dig att det inte blir något "trekantdrama" eller liknande...

Nej. Jag skäms över att jag redan frågat om han ville ses, så frågade hon senare om de kunde ta en öl.

Alltså. Det jag inte fattar är varför han inte svarade dig det när du frågade? Att de skulle ta en öl ihop. Eller missar jag något?

Du har gjort exakt noll fel med att fråga om att ses när du ville det. Hur ska man annars göra? Sitta och vänta? Nej då!

Alltså. Det jag inte fattar är varför han inte svarade dig det när du frågade? Att de skulle ta en öl ihop. Eller missar jag något?

Du har gjort exakt noll fel med att fråga om att ses när du ville det. Hur ska man annars göra? Sitta och vänta? Nej då!
Hon frågade efter, när han och jag redan planerat att ses :)

Så på vilket sätt har du gjort ett fel här? Fattar verkligen inte.
Vet nästan inte själv längre, men skämdes bara för att jag typ skulle ha bokat honom om han fått roligare umgänge...

Är bara så fruktansvärt osäker, vill inte göra något (eller på något sätt vara) fel. Analyserar allt för att inte chabbla bort det här.

Vet nästan inte själv längre, men skämdes bara för att jag typ skulle ha bokat honom om han fått roligare umgänge...

Är bara så fruktansvärt osäker, vill inte göra något (eller på något sätt vara) fel. Analyserar allt för att inte chabbla bort det här.
Du har inte gjort något fel. Det är hans ansvar att säga nej om han inte vill ses, du kan inte ta ansvar för andra, särskilt inte i förväg. Jag har nog inte riktig hängt med i händelseförloppet, men av det jag förstår så om någon gjort fel så är det han. Hade en kille jag träffar bjudit med en annan utan att informera om det hade jag nog inte blivit jätteglad om jag sett framemot en lugn myskväll i soffan ihop.

Det är väldigt svårt att förstå vad du har gjort fel (i ditt tycke). Kanske är det mest osäkerheten som spökar här? Om du vänder på det, hade du tänkt att han hade gjort fel om scenariot varit omvänt?

Låter som ett väldigt osunt beteende/tankegång. Självkänsla och självförtroende kanske måste jobbas på så att du slipper må så dåligt över att be någon umgås med dig?

Låter som ett väldigt osunt beteende/tankegång. Självkänsla och självförtroende kanske måste jobbas på så att du slipper må så dåligt över att be någon umgås med dig?
Jag känner mig alltid lite ivägen när jag umgås med folk..
Men som jag inledde det hela med så är det mycket i kroppen som spökar som gör att jag mår värdigt dåligt just nu. Känner inte alls igen känslorna jag hade när jag skrev tidigare idag, nu känns allt mycket bättre. Men ska tänka framöver på att inte skriva om sådant här/i den här tråden :)

Jag känner mig alltid lite ivägen när jag umgås med folk..
Men som jag inledde det hela med så är det mycket i kroppen som spökar som gör att jag mår värdigt dåligt just nu. Känner inte alls igen känslorna jag hade när jag skrev tidigare idag, nu känns allt mycket bättre. Men ska tänka framöver på att inte skriva om sådant här/i den här tråden :)

Klart du kan skriva om det om du vill. Tänker att tråden är till för att ventilera kring dejting 😊

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 421
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
11 183
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 172
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 777

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka