Blir helt matt. Mitt beslut som jag meddelade i helgen, mottogs inte jättebra från motparten kan vi säga.
Efter att han hade försökt kontakta mig ganska intensivt en kväll tänkte jag att det var sjyst att bara säga rakt ut tydligt att jag inte längre vill ses. Man vill ju spela med öppna kort liksom, även om jag trodde att det skulle gå att rinna ut i sanden så kände jag att jag inte är den sortens person. Jag vill vara rak. Jag andades därför ut och lät irritationen sjunka och skickade sedan ett meddelande där jag på ett enligt mig tydligt, enkelt och ödmjukt sätt bara sa att vi skulle sluta slösa varandras tid.
Fick såklart ett helt oförstående svar, där han inte alls förstod nånting av vad jag menade. Jag kände att det är nog lönlöst att förklara för honom för det är så uppenbart så att vi inte tänker lika. Men jag andades en halv dag till och skrev ett långt utförligt svar som jag dessutom lät en vän läsa igenom först så det skulle bli bra. Då kom den verkliga twisten tillbaka. Helt plötsligt förstår han inte hur jag kunde ha uppfattat honom så, hur jag kunde ens tro att han ville vara något annat än kompis och ha en kompisrelation med mig, att det var så svårt att umgås med mig för att jag missuppfattade varenda liten grej....
Jag blir helt matt. Det upphör aldrig att förvåna mig hur människor fungerar. Jag har hittills aldrig på snart 40 år haft en
kompis som vill kramas och hångla en hel kväll, skickar hjärtan och pussgubbar på mess und so weiter. Och jag fattar ju att det inte är så, att detta bara är efterhandskonstruktioner för att hans ego blev sårat. Jag tror inte han hade några äkta känslor utan jag är helt övertygad om att det bara handlar om en sårad stolthet. Men jag blir bara helt matt på reaktionen. Min respons blev endast att vi har bevisligen mkt olika uppfattning om vad kompisar gör med varandra. Punkt. Jag hoppas det är den absolut sista kontakten vi har med varandra.
Skönt ändå att se på riktigt att detta är en idiot. Trist att jag slösat min tid, ffa under förra året. Som någon skrev här för någon dag sedan är detta ett praktexempel på att man inte ska avfärda sin magkänsla för hjärnspöken. Där har jag gjort ett stort fail och det är den enda anledningen att jag slösade mer än några veckor på honom. Så jävla dumt. Men å andra sidan är jag väl vaccinerad mot det för all framtid nu, eftersom min kontakt med män kommer vara helt obefintlig på flera år framöver efter den här näsbrännan. Kommer ju verkligen aldrig nånsin kunna lita på någon ever again.