Okej nu har jag skrivit detta inlägg typ fyra gånger utan att bli nöjd... vet inte hur jag känner eller tycker, och känner mig fånig och kräsen som ens reagerar som jag gör. Nu har jag träffat den snälla killen 6-7 gånger och allt har känts bra..
Men så kom vi igår kväll in på samtalet pandemi och vaccin. Och det visade sig att vi har heeeelt olika syn på detta. Det kanske inte borde vara en dealbreaker, men det som stod ut mest för mig och gav mig tvivel är hans sätt att argumentera kring det. Ingen källkritik what so ever, ingen fakta utan snarare rena gissningar. Nu låter jag hård, och menar absolut inte det men jag arbetar i mitt yrke nära bland annat smittskyddsläkare och Folkhälsomyndigheten, och har gjort det under hela pandemin. Och det vet han. När jag då säger att "jag har personligen pratat med smittskyddsläkare som säger så här" så tror han ändå inte på mig utan ska "berätta för mig hur det egentligen är"..
Jag pratade med en vän om detta imorse, som tyckte att jag är för kräsen och att "det är ju bara en sak ni inte håller med varandra om, ge honom en chans för han är ju vettig annars".. medans jag sitter och är rädd för att jag träffat en riktig "foliehatt" liksom? Och undrar om han verkligen kan vara så "vettig annars" som jag trott om han samtidigt har dessa åsikter?
Som sagt, jag skrev om detta inlägg flera gånger för vill inte trampa någon på tårna. Alla har olika åsikter och har rätt till det, men i mitt huvud är det inte en åsikt att säga emot smittskyddsläkare och tro sig veta mer än de som faktiskt arbetar med och forskar kring saken. Eller överdriver jag?
Tycker inte du är ett dugg fånig och kräsen.
Jag tål inte faktaresistenta människor.