Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
På jobbet är jag är en sån person som folk tycker om, jag syns och jag märks och jag blir bevisligen populär att ha kring sig. Det skrev jag om tidigare. Men jag är liksom trött på att vara den som berikar andras liv men aldrig får mitt eget berikat. Exakt så. Så det enda jag egentligen har någon personlig vinning av är att jag tjänar pengar på att jobba. Resten suger bara ur min energi.

Exakt detta ❤

Om det så vore det enda som gått snett vore det ju fint. Jag ser snarare ett helt mönster i livet.

Jag förstår verkligen att det känns tungt. Men, och jag menar inte att förringa din känsla, du har ju ändå vad jag har förstått haft ett antal kärleksrelationer eller? Även om de relationerna tog slut så innebär ju inte det att de var misslyckade. De flesta relationer tar ju ändå slut på ett annat sätt än att någon dör. Så det finns ju inte bara ett mönster av ”misslyckande” eller vad du nu vill kalla det, du har ju också lyckats.

Och återigen och hur som helst, i detta fallet blev du bara kär i fel person. Det är han som är en fail, inte du. Och jag brukar inte tänka så ensidigt i vanliga fall men i detta fallet utifrån hur du beskrivit allt här så framstår det faktiskt så.

Om det så vore det enda som gått snett vore det ju fint. Jag ser snarare ett helt mönster i livet.
Men det beror nog snarare på en övergeneralisering än på hur livet faktiskt är. Det är vanligt med tankefällor, däribland övergeneralisering där man tycker att negativa händelser visar på ett generellt mönster. Det blir lätt som att allt det positiva i livet inte räknas eftersom det också finns något negativt att hålla fast vid. Till tankefällorna hör det att du verkar anklaga dig själv för saker som är helt bortom din kontroll, som hur andra beter sig. Nu kanske du bara är tillfälligt nere pga det som hänt men det här är ju sådant man kan prata om i terapi annars, om man har tagit till sig ett dysfunktionellt tankesätt.

DB påminner så mycket om F som jag träffade. Vi har ju "gjort slut" säkert 10 gånger eller mer under våra 3 år. Jag har jagat honom så mycket.

Ibland tror jag man bara det får rinna ut i sanden, att det liksom inte går att få till ett snyggt avslut.

Försöker lite låta det rinna ut i sanden nu iom att han inte verkar vilja ses och prata. Får se hur bra jag lyckas.

Han hörde av sig till slut i går och frågade hur jag mådde. Så vi har skrivit lite i går och i dag. Tror möjligtvis det börjar sjunka in att det helt enkelt inte räcker för mig att ha ett "förhållande" där man ses såhär sällan.

Berättade även att jag blivit bjuden på en dejt i dag, av en ny Tindermatchning. Sedan dess har det varit tyst igen, men troligen kommer han höra av sig ikväll eller imorgon och fråga hur det gått...

Dejten var tyvärr katastrof. :crazy: Promenaddejt, och han ville gå runt ett vatten, så fanns inget sätt att göra rundan kortare undervägs. Men jag höll faktiskt på att vända om och gå tillbaks till min bil efter 5 minuter, när han som reaktion/kommentar på att jag sa jag hade 5 hästar kläckte ur sig "Men hästar luktar ju så illa! Tycker du inte?" Kunde ju sagt direkt "jaha, tycker du så, men då är nog det här ingen idè, för jag och min lägenhet luktar häst mer eller mindre hela tiden...." men svarade bara att jag inte tycker de luktar äckligt och ändrade samtalsämnet istället. Hittade dock inget att prata om som båda var interesserade av, och när jag inte ställde frågor blev det mest pinsam tystnad, såe... ingen större hit!

Insåg precis att jag är sjukt dålig på "låta rinna ut i sanden"... Men vad då, skicka snap på min middag, samt en länk till en rolig adventskalender för barnen?! @sorbifolia, skärp till dig! O_o:banghead:

Kan du inte ta bort honom från snap?
Jag vet att det är skitsvårt, har själv inte ens blockerat F, utan för oss rann det ut i sanden efter senast vi sågs.

Måste påminna mig om att låta bli, bara. Tänkte inte över det förens länge efter att jag skickat (till honom och några andra vänner). Men är nog mitt undermedvetende (heter det så?) som vill ha kontakt...

Jag förstår verkligen att det känns tungt. Men, och jag menar inte att förringa din känsla, du har ju ändå vad jag har förstått haft ett antal kärleksrelationer eller? Även om de relationerna tog slut så innebär ju inte det att de var misslyckade. De flesta relationer tar ju ändå slut på ett annat sätt än att någon dör. Så det finns ju inte bara ett mönster av ”misslyckande” eller vad du nu vill kalla det, du har ju också lyckats.

Och återigen och hur som helst, i detta fallet blev du bara kär i fel person. Det är han som är en fail, inte du. Och jag brukar inte tänka så ensidigt i vanliga fall men i detta fallet utifrån hur du beskrivit allt här så framstår det faktiskt så.

Tack för dina ord :heart Ja jag har haft relationer men jag har ingen lust att gå in på hur de fungerat faktiskt. Det räcker med att konstatera att de aldrig varit speciellt ömsesidiga. Det är som att jag är oförmögen att känna och visa känslor fullt ut och de endast två ggr det hänt mig att jag vågat har det varit som att bli dödad inombords. Inte värt det. Jag var fine med att ha gett upp så länge det inte gjorde nåt att vara ensam.

Nej alltså jag lägger ingen skuld på mig ang det senaste. Jag bara konstaterar att det bara blev skit. Igen. Han är ingen förlust utan förlusten är att cynism och tillitsproblem växer till ännu mer oanade höjder. Det är inte bra för det gör en bitter och ännu mer ensam och det gör att jag tar ännu mer avstånd från allt och alla för säkerhets skull.

Men det beror nog snarare på en övergeneralisering än på hur livet faktiskt är. Det är vanligt med tankefällor, däribland övergeneralisering där man tycker att negativa händelser visar på ett generellt mönster. Det blir lätt som att allt det positiva i livet inte räknas eftersom det också finns något negativt att hålla fast vid. Till tankefällorna hör det att du verkar anklaga dig själv för saker som är helt bortom din kontroll, som hur andra beter sig. Nu kanske du bara är tillfälligt nere pga det som hänt men det här är ju sådant man kan prata om i terapi annars, om man har tagit till sig ett dysfunktionellt tankesätt.

Ptja, jag har beskvrivit framgångar också. De är jobbrelaterade. Så det är väl vad jag ska ägna mig åt helt enkelt. Tur jag har två jobb och snart ingen fritid. Det passar mig väldigt bra.

Tack för dina ord :heart Ja jag har haft relationer men jag har ingen lust att gå in på hur de fungerat faktiskt. Det räcker med att konstatera att de aldrig varit speciellt ömsesidiga. Det är som att jag är oförmögen att känna och visa känslor fullt ut och de endast två ggr det hänt mig att jag vågat har det varit som att bli dödad inombords. Inte värt det. Jag var fine med att ha gett upp så länge det inte gjorde nåt att vara ensam.

Nej alltså jag lägger ingen skuld på mig ang det senaste. Jag bara konstaterar att det bara blev skit. Igen. Han är ingen förlust utan förlusten är att cynism och tillitsproblem växer till ännu mer oanade höjder. Det är inte bra för det gör en bitter och ännu mer ensam och det gör att jag tar ännu mer avstånd från allt och alla för säkerhets skull.
Vad bra att du inte lägger någon skuld på dig själv. Och förstår som sagt att du är ledsen.

Insåg precis att jag är sjukt dålig på "låta rinna ut i sanden"... Men vad då, skicka snap på min middag, samt en länk till en rolig adventskalender för barnen?! @sorbifolia, skärp till dig! O_o:banghead:
Om detta låter hårt så ber jag om ursäkt, men anledningen till att du är dålig på att avsluta/låta det rinna ut i sanden är för att du inte vill avsluta. Du vill att han ska öppna sina ögon, inse vad han är på väg att förlora, och ändra sig så du äntligen får vara en riktig del av hans liv-istället för någon han inte tar sig tid för och bara träffar när han har tid över. Han behöver dock inte ändra sig för han får redan ut allt han vill av ert förhållande som det är nu, och det låter som att du ständigt överkompenserar för honom. Jag hoppas du till sist hittar styrkan att avsluta och hittar ett förhållande där du och din partner kan vara jämlikar.

Vad bra att du inte lägger någon skuld på dig själv. Och förstår som sagt att du är ledsen.

Jag är ledsen över fenoment mest. Resten gick jag ju igenom i vintras. Detta är mest bara en liten reminder. Det verkar ju inte finnas nån begränsning i hur många ggr man ska påminnas om eländen liksom. Arg är jag över att han tänkte att min tid var värd att slösas, eller hur jag ska uttrycka mig...

På onsdag kommer dejten hit på middag. Är så nervös efter att ha sett massa inlägg på twitter där folk dissat dejt-mat folk blivit bjudna på!

Om detta låter hårt så ber jag om ursäkt, men anledningen till att du är dålig på att avsluta/låta det rinna ut i sanden är för att du inte vill avsluta. Du vill att han ska öppna sina ögon, inse vad han är på väg att förlora, och ändra sig så du äntligen får vara en riktig del av hans liv-istället för någon han inte tar sig tid för och bara träffar när han har tid över. Han behöver dock inte ändra sig för han får redan ut allt han vill av ert förhållande som det är nu, och det låter som att du ständigt överkompenserar för honom. Jag hoppas du till sist hittar styrkan att avsluta och hittar ett förhållande där du och din partner kan vara jämlikar.

Inte hårt, det är ju sanningen. Med tillägget att han är min 'go-to' när jag inte har någon annan... Känns bättre än att vara helt själv..

Men ja. Jag tycker helt klart själv att jag förtjänar bättre.

Jag tog bort min Tinder här om dagen, hela mitt liv känns lite för mycket kaos just nu för att börja träffa någon seriöst faktist. Det är jobb, studier, och sonen har det tufft i skolan också så där ska vi dra igång en massa.

Nu har det ju varit jobba 50% studera 50% och få en heltidslön, just för att kommunen behöver fler undersköterskor, men här om dagen så fick vi infon att detta säkerligen inte alls kommer gälla med samma villkor, redan från vårterminen. Så alltså så kommer jag behöva jobba bra mycket mer också för att få ihop ekonomin, plus hinna plugga, plus se till så det blir bra för sonen, så ja, jag tog bort den, och den får nog vara borta fram tills jag vet lite mer hur framtiden blir. Kommer säkerligen bli lite tuffa tider framöver här, och då är det lika bra att hålla det så nedskalat det bara går. 😅

Jag hoppas på att få en klarhet i detta iallafall tills årsskiftet, och kan ge mig ut igen då! 😅

Okej nu har jag skrivit detta inlägg typ fyra gånger utan att bli nöjd... 😅 vet inte hur jag känner eller tycker, och känner mig fånig och kräsen som ens reagerar som jag gör. Nu har jag träffat den snälla killen 6-7 gånger och allt har känts bra..

Men så kom vi igår kväll in på samtalet pandemi och vaccin. Och det visade sig att vi har heeeelt olika syn på detta. Det kanske inte borde vara en dealbreaker, men det som stod ut mest för mig och gav mig tvivel är hans sätt att argumentera kring det. Ingen källkritik what so ever, ingen fakta utan snarare rena gissningar. Nu låter jag hård, och menar absolut inte det men jag arbetar i mitt yrke nära bland annat smittskyddsläkare och Folkhälsomyndigheten, och har gjort det under hela pandemin. Och det vet han. När jag då säger att "jag har personligen pratat med smittskyddsläkare som säger så här" så tror han ändå inte på mig utan ska "berätta för mig hur det egentligen är"..

Jag pratade med en vän om detta imorse, som tyckte att jag är för kräsen och att "det är ju bara en sak ni inte håller med varandra om, ge honom en chans för han är ju vettig annars".. medans jag sitter och är rädd för att jag träffat en riktig "foliehatt" liksom? Och undrar om han verkligen kan vara så "vettig annars" som jag trott om han samtidigt har dessa åsikter?

Som sagt, jag skrev om detta inlägg flera gånger för vill inte trampa någon på tårna. Alla har olika åsikter och har rätt till det, men i mitt huvud är det inte en åsikt att säga emot smittskyddsläkare och tro sig veta mer än de som faktiskt arbetar med och forskar kring saken. Eller överdriver jag?

Senast ändrad:
Okej nu har jag skrivit detta inlägg typ fyra gånger utan att bli nöjd... 😅 vet inte hur jag känner eller tycker, och känner mig fånig och kräsen som ens reagerar som jag gör. Nu har jag träffat den snälla killen 6-7 gånger och allt har känts bra..

Men så kom vi igår kväll in på samtalet pandemi och vaccin. Och det visade sig att vi har heeeelt olika syn på detta. Och det i sig är väl egentligen inte det stora problemet (dock tycker jag det är väldigt oattraktivt med någon som inte respekterar en pandemi utan tror sig kunna mer än smittskyddsläkare...) men det som stod ut mest för mig och gav mig tvivel är hans sätt att argumentera kring det. Ingen källkritik what so ever, ingen fakta utan snarare rena gissningar. Nu låter jag hård, och menar absolut inte det men jag arbetar i mitt yrke nära bland annat smittskyddsläkare och Folkhälsomyndigheten, och har gjort det under hela pandemin. Och det vet han. När jag då säger att "jag har personligen pratat med smittskyddsläkare som säger så här" så menar han på att "det säger de bara för att man ska tro på det, men egentligen vet de inget"...

Jag pratade med en vän om detta imorse, som tyckte att jag är för kräsen och att "det är ju bara en sak ni inte håller med varandra om, ge honom en chans för han är ju vettig annars".. medans jag sitter och är rädd för att jag träffat en riktig "foliehatt" liksom? Och undrar om han verkligen kan vara så "vettig annars" som jag trott om han samtidigt har dessa åsikter?

Som sagt, jag skrev om detta inlägg flera gånger för vill inte trampa någon på tårna. Alla har olika åsikter och har rätt till det, men i mitt huvud är det inte en åsikt att säga emot smittskyddsläkare och tro sig veta mer än de som faktiskt arbetar med och forskar kring saken. Eller överdriver jag?

Så jäkla avtändade helt ärligt (och stor varning för en mansplainare). Jag tycker inte att du överdriver för det tyder också på att han har ett rätt väl utvecklat akademikerförakt.

Men så kom vi igår kväll in på samtalet pandemi och vaccin. Och det visade sig att vi har heeeelt olika syn på detta. Det kanske inte borde vara en dealbreaker, men det som stod ut mest för mig och gav mig tvivel är hans sätt att argumentera kring det. Ingen källkritik what so ever, ingen fakta utan snarare rena gissningar. Nu låter jag hård, och menar absolut inte det men jag arbetar i mitt yrke nära bland annat smittskyddsläkare och Folkhälsomyndigheten, och har gjort det under hela pandemin. Och det vet han. När jag då säger att "jag har personligen pratat med smittskyddsläkare som säger så här" så tror han ändå inte på mig utan ska "berätta för mig hur det egentligen är"..

Nej men gud så fett avtändande med den retoriken. Hade avbrutit direkt. Klarar inte av sådant omoget resonerande.

Tillägg: oavsett åsikt/vad det gäller. Ofta hamnar jag här med män om feminism och jag har noll tålamod kvar med det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 420
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
10 714
Senast: Grazing
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 170
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 649

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat