Det här med att göra slut med DB går väl, hmm, framåt, kan man säga. Fast inte helt som jag planerat såklart - ingenting går nånsin att planera med honom verkar det som...
Jag tog den "strikta tonen" i tisdags och sa att nu får du faktiskt se till att hitta en tid att se mig denna veckan, för nu har det gått 3 veckor och det är inte okej. Han svarade "Ok
" direkt. Sedan nästa dag så hade han tydligen funderat lite, för då kom det ett långt meddelande om att han insett att jag troligen tror han undviker mig, och så en förklaring till varför han inte har kunnat träffa mig - dock en "dålig" sådan enligt mig.
Nuväl. På helgarna brukar han ha fullt upp med barnen, så när han inte tog något initiativ att ses varesig torsdag eller fredag blev jag ständigt mera tjafsig och otålig... ingen jättebra strategi, jag vet, men kan liksom bara inte styra mig. Han höll sig lugn och mestadels trevlig och saklig, men när jag skrev en grej som han inte svarade på igår kväll så slutade det med att jag skickade ett citat som gick såhär: (orkar inte försöka översätta)
"Så blir jeg stille. Fordi det jeg har å si, ikke lenger har noe å si, for deg."
Inte hört något från honom sedan. Vet inte om jag kommer höra något mer. Troligen är han mkt konfunderat. Och jag är i någon konstig sinnesstämning mitt emellan arg, besviken, ledsen och likgiltig... Jag VILL verkligen inte att det ska sluta såhär, jag vill att vi ska prata igenom det ordentligt varför jag inte kan fortsätta som vi haft det. Men samtidigt så orkar jag inte engagera mig mera just nu. Jag har redan gett upp, dags att sluta klamra sig till ett hopp som aldrig fanns.