Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är lite rädd att jag förstörde lite igår, när jag skulle prata om oss sa jag ”singlar som du och jag” i en mening fast jag inte ser oss som singlar och inte vill vara det, det bara slank ur mig av ren vana. Men han verkar inte ha fäst så stor vikt vid det men jag försökte slingra mig ur det och klämma in saker som motvisar det jag råkade säga. Prata om oss som ett par. Nåja, vi har tid att reparera det och det var kanske inte så stort när man såg hela bilden av vad jag utstrålade och vad han sa och vad han skrev efter att han åkt hem. Känslan var ju ändå att det är vi nu, så jag kanske inte ska grotta ner mig i det jag råkade säga.

Jag är lite rädd att jag förstörde lite igår, när jag skulle prata om oss sa jag ”singlar som du och jag” i en mening fast jag inte ser oss som singlar och inte vill vara det, det bara slank ur mig av ren vana. Men han verkar inte ha fäst så stor vikt vid det men jag försökte slingra mig ur det och klämma in saker som motvisar det jag råkade säga. Prata om oss som ett par. Nåja, vi har tid att reparera det och det var kanske inte så stort när man såg hela bilden av vad jag utstrålade och vad han sa och vad han skrev efter att han åkt hem. Känslan var ju ändå att det är vi nu, så jag kanske inte ska grotta ner mig i det jag råkade säga.

I mitt fall hade jag tagit upp det med honom :) Sådant ska inte ligga o gnaga i ditt huvud.

Varför inte fråga och prata om det ordentligt istället för att slingra sig och tro att det är så?

Verkligen inte. Skulle påstå att man är singlar tills man har haft diskussionen om man är tillsammans som ett par.
Okej, då känns det mycket bättre. Kanske är bättre att vara lite bakåtlutad än att vara för på. Vill ju inte skrämma iväg stackarn. Då kanske det är dumt att ta upp det imorgon för då måste vi ju ta den diskussionen och jag vet inte om jag är redo för det. Hjälp, vad är bäst?Vi är tighta och har sagt mycket fint till varandra och umgås väldigt mycket men jag vågar inte lita på det fullt ut än.

Var ut en sväng igår och nu dagen efter så har en snubbe som satt i samma bord hittat igen mig på badoo :D
Jag är dock inte speciellt intresserad, isåfall hade jag tagit möjligheten igår!

@Lillefrun jag menade egentligen främst att ta upp din känsla om huruvida det skulle kunna tolkas "negativt" att du benämnde er som singlar. Du ska inte gå och vara rädd för att det du säger inte tolkas som du menar. Det är inget farligt, man förstår varandra bättre o bättre ju mer man lär känna varandra, för mig är det oerhört viktigt att ha en löpande konversation om detta.

Jag vet inte om det är vanligt men fortfarande efter över 9 månader av att hörts massor kontinuerligt dagligen och träffats flera gånger i veckan hör det snarare till vanligheterna att jag och han jag träffar stämmer av, oftast i text mellan att vi ses för jag har lättare för det och det är lika naturligt för honom, typ sådana här saker. På bådas initiativ. Försäkrar sig om vad den andra tycker/tänker/upplever saker vi gör och pratar om osv. Vad vi trivs med och varför, vad vi önskar mer/mindre av och hur det känns för den andre. Jag är en oerhörd övertänkare och väldigt osäker, hamnar väldigt lätt i att tro alla tänker onda tankar om mig och bli ledsen och passiv. Det har minskat dramatiskt till typ noll väldigt fort bara för att vi har denna kommunikationen som en del i relationen. Jag behöver aldrig fundera minsta lilla och gör jag det tar jag upp det och så reds det ut på typ 2 meddelanden så kan jag släppa det.

Att göra denna saker till en diskussion om huruvida ni ska bli ett par NU behövs inte alls :) Jag får känslan att du precis som jag lätt ser långt fram/större problem längre fram. Jag menade med mitt första inlägg bara att jag hade sagt något i stil med att "hoppas du inte tog illa upp av att jag benämnde oss som singlar när vi träffats så mycket det senaste/tycker så mycket om varandra/vad som nu passar in på just er relation".

Och för min egen del så var jag ju faktiskt helt öppen med att (väldigt snabbt efter att vi träffades) jag helt omvärderat att aldrig mer vilja ha sambo just pga honom jag träffar. Han tyckte det var himla fint att han fick mig att känna så men han var varken då eller är fortfarande inte intresserad av ett "regelrätt" förhållande. Det ska liksom funka att vara helt öppen och ärlig, oavsett om man känner/tycker olika och sedan får man bestämma utifrån hur det känns med den fakta på bordet. För mig funkar det bra för jag är egentligen också på en plats där jag lovat mig att först göra en hel del jobb med mig själv innan jag går in i något mer "seriöst". Åh vad jag ogillar dessa benämningar men för just MIG så tror jag, än så länge, att jag vill dela mer aktiviteter och vardag med någon jag kallar min partner än vad jag på långa vägar klarar av idag. Och det jag inte klarar av är sådant jag åtm vill få en klar bild över innan jag har en partner.

Som fortsättning på förra inlägget. Vi sågs tex på jobbet häromdagen. Jag gick av och han på sitt skift. Var bara vi kvar i fikarummet och jag gav honom en puss och insåg sedan när jag hoppade in i bilen utanför att man ser ju rakt in och en avdelning gick hem från sin AW precis innan. Vi stod ju o tittade på dem, jag gav honom en puss o gick hem. Skrev typ "förlåt, visste inte man såg rakt in" Och han skrattade såklart bort det och att det gjorde inget alls. Han hade liksom lagt noll vikt o tanke vid den situationen men för mig hade det lätt kunnat bli en sådan sak som åt upp mig där min hjärna hittade på en massa scenarion som bara blev värre och värre 🙈

Imorgon ska vi prova ett av hans lite speciella intressen, lite nervöst för jag är rädd att göra fel. Och för att jag vet att det är oerhört viktigt för honom. Han accepterar ju vem jag är så jag respekterar honom. Fick honom att lova att han ska göra något jag vill i utbyte. Får se om jag löser in checken imorgon eller väntar. Utöver att prova hans intressen har jag blivit lovad både vanlig massage och fotmassage så jag kommer bli bortskämd till tusen. :heart Lite fysisk kontakt jag tror jag kan hantera. Stort steg i rätt riktning. Blir nog riktigt mysigt imorgon.:love:

Nu vet jag varför man inte ska berätta för sin pappa och mamma att man dejtar någon trevlig kille.:sneaky: Jag sa att när jag eventuellt köper bil så följer min pojk med för att han kan så mycket, då säger pappa ordagrant ” Men han har ju redan en bil. Ni behöver väl inte två”. Fick påminna pappa om att jag och killen inte känt varandra särskilt länge och att vi definitivt inte flyttat ihop eller har någon plan för det och att bilen är hans och inte vår.:banghead: Mina föräldrar är överlyckliga över att jag hittat något, skulle inte förvåna mig om dom börjar planera hans julklappar och vårt bröllop redan nu.🙈

Jag hoppas verkligen att min dejt imorgon blir det jag tror. Jag har på riktigt aldrig varit med om en så kommunikativ man. Vi har nog skrivit mer än jag och exet gjort på 27 år. Typ. Herregud - antingen blir det totalfiasko eller så kommer jag bli förlorad i honom (också). Han har så många egenskaper jag går igång på. Det kommer inte bli mellanmjölk oavsett det är jag helt säker på.

Jag hoppas verkligen att min dejt imorgon blir det jag tror. Jag har på riktigt aldrig varit med om en så kommunikativ man. Vi har nog skrivit mer än jag och exet gjort på 27 år. Typ. Herregud - antingen blir det totalfiasko eller så kommer jag bli förlorad i honom (också). Han har så många egenskaper jag går igång på. Det kommer inte bli mellanmjölk oavsett det är jag helt säker på.
Det låter jätte spännande, vad ska ni göra på dejten?

Man behöver inte göra det så avancerat.
Och det är inte rätt eller fel att dejta läääänge innan man definierar par. Om man vill vara uttalat tillsammans.

Jag sa till dejten något om att han var dejt, 3 dagar efter första hånglet. På kvällen fick jag ett sms med frågan om jag ville vara tsm istället 😄
Nu är vi sambos, så det fungerade uppenbarligen oxå bra.

Vi ska på författarkväll på Södra Teatern. Skälva den biten i sig är en vattendelare iom att det är fyra högprofilerade feminister som ska hålla i det. Sen är det bara resten… jag tror det blir fyrverkeri. Han är snabb och smart
Var tvungen att kolla med mina kollegor om de hade hängt med på ett sånt initiativ. En var definitivt ja, en definitivt nej (hade inte gått på författarkväll öht) han jag är kär i är icke tillfrågad - men det hade varit kul att höra vad han hade svarat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 572
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 751
Senast: Mineur
·
Kultur Nu är den igång! Såg första avsnittet precis och jag är helt såld. Känns som en serie för lite äldre barn, och även perfekt för en...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
6 469
Senast: MML
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 219

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat