SVT's julkalender ❄️

Det var ju en del gäster på plats under karaoke-kvällen. Vad kom de i från? Tidigare har jag uppfattat det som att ingen snö innebär inga gäster över huvud taget, men om det går att få dit så pass mycket folk på en karaokekväll - varför satsar de inte på mer sådana grejer?
Tänkte samma, varför inte satsa på after ski eller fjällturer för de som kommit med familjen och inte själv skidar?

Tycker också det är märkligt att inte en enda meteorolog kommit dit för att studera denna extremt lokala snöbrist och bosatt sig på värdshuset under tiden.

Tänkte samma, varför inte satsa på after ski eller fjällturer för de som kommit med familjen och inte själv skidar?

Tycker också det är märkligt att inte en enda meteorolog kommit dit för att studera denna extremt lokala snöbrist och bosatt sig på värdshuset under tiden.
Känns kanske som att sådana här hål i narrativet inte är jätteovanliga, och inte hela världen i en julkalender riktad till barn? ;)

Känns kanske som att sådana här hål i narrativet inte är jätteovanliga, och inte hela världen i en julkalender riktad till barn? ;)
Äsch, halva det roliga är ju att påpeka sådana missar för andra vuxna :D

Dessutom tror jag åtminstones mitt barn hade tyckte det var roligare om enda gästen var antingen en riktigt stereotyp virrig forskare som Maggan behövde se till inte gick vilse i fjällen eller helt glömde äta eller en riktig kompetent som gick och pratade om väderfakta. Mat-Olle bara ignorera hon.

(Dagens hål var att dom inte stoppade ner tjemetje (stavning?) i fickan medan de åkte lift. Vem håller något så viktigt löst i handen?

Äsch, halva det roliga är ju att påpeka sådana missar för andra vuxna :D

Dessutom tror jag åtminstones mitt barn hade tyckte det var roligare om enda gästen var antingen en riktigt stereotyp virrig forskare som Maggan behövde se till inte gick vilse i fjällen eller helt glömde äta eller en riktig kompetent som gick och pratade om väderfakta. Mat-Olle bara ignorera hon.

(Dagens hål var att dom inte stoppade ner tjemetje (stavning?) i fickan medan de åkte lift. Vem håller något så viktigt löst i handen?
Det sista sa min tonåring till dem om när de satt där :D

Det var ju en del gäster på plats under karaoke-kvällen. Vad kom de i från? Tidigare har jag uppfattat det som att ingen snö innebär inga gäster över huvud taget, men om det går att få dit så pass mycket folk på en karaokekväll - varför satsar de inte på mer sådana grejer?

Fullt medveten om att jag inte är målgruppen för kalendern och att mina funderingar kanske är för vuxna och tråkiga, och därmed irrelevanta :D
Jag tänkte att det var lokalinvånare, alltså inte betalande turister som vill bo på hotell 😄

Man får nog bara köpa vissa saker, det är inte meningen att man ska fundera för mycket. Barnen går t ex inte i skolan trots att det är skolplikt och de sociala myndigheterna blir aldrig inblandade trots att barnen försvinner i långa perioder och att kör grävmaskin i branta backar. Men en julkalender ska ju inte vara realistisk ;)

Puttar upp denna, jag och barnet följer. Hon har börjat snappa upp de samiska orden och använder de lite hemma. Jag för min del tycker det är intressant med historia och vi kollar lucköppning på svenska och samiska. Måste säga att detta är en av de bättre på senare tid! :)

Jag håller med om att det här är den bästa julkalendern på några år! Jag ser riktigt fram emot att se den varje morgon, tycker den har lite lagom av allt och backas upp av en för mig väldigt intressant och stark övergripande story. Den enda andra jag kan minnas att jag uppskattat på riktigt såhär i vuxen ålder är Mirakel.

Såg att den hade slagit tittarrekord i början av december också, men det är det kanske redan någon som nämnt här inne :)

Förresten, jag kan väl inte vara ensam om att ha teorin att
Sören är pojken som försvann från Sajvofolket och fastnade i människovärlden för en massa år sedan, alltså Sires andre son? De nämnde det för några avsnitt sedan och jag har funderat på det ända sedan dess.

Förresten, jag kan väl inte vara ensam om att ha teorin att
Sören är pojken som försvann från Sajvofolket och fastnade i människovärlden för en massa år sedan, alltså Sires andre son? De nämnde det för några avsnitt sedan och jag har funderat på det ända sedan dess.
Fortsätter på samma teorispår
Har samma teori. Och att pojken på fotot idag är hans pappa

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 075
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 813
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 279
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 973
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar