Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trevlig kväll igår, han försov sig i morse också :D
Har skrivit till jägaren och föreslagit grejer men inte fått svar.

Och gissa vem som hört av sig 😒🙃 (F)
Screenshot_20210828-090032_Messages-01.jpeg

Senast ändrad:
Vankillen skrev nu och frågade om jag vill basta ikväll, låter lockande, men är i slutet av mens.
Ska höra av mig sen när jag varit ute i skogen och rört mig :)

Är det nu jag ska nämna Pedalpumping? 😁 ja alltis det är en grej och nej jag kinkshamear inte men det är udda.
Vet faktiskt inte vad det är? :confused:

Sannolikheten för att jag ska köra fast är dock stor, blött gräs, ingen riktig väg och uppförsbacke. Gruvar mig lite, har ju dessutom en automat och jag har aldrig ägt en tidigare, vet inte hur lätt det är att köra fast med en sån.

Vet faktiskt inte vad det är? :confused:

Sannolikheten för att jag ska köra fast är dock stor, blött gräs, ingen riktig väg och uppförsbacke. Gruvar mig lite, har ju dessutom en automat och jag har aldrig ägt en tidigare, vet inte hur lätt det är att köra fast med en sån.
Pedalpumping är en väldigt specifik kink som går ut på att någon går igång på att se en bil ha kört fast och panikgasar/varvar så de fastnar ännu mer. Är betydligt större än vad man skulle kunna gissa.

Nu är säkert personen som erbjöd sig att hjälpa till bara snäll och hjälpsam men min hjärna är konstig och den vet att Pedalpumping är en grej såatteh hej dumma associationer 😮

Pedalpumping är en väldigt specifik kink som går ut på att någon går igång på att se en bil ha kört fast och panikgasar/varvar så de fastnar ännu mer. Är betydligt större än vad man skulle kunna gissa.

Nu är säkert personen som erbjöd sig att hjälpa till bara snäll och hjälpsam men min hjärna är konstig och den vet att Pedalpumping är en grej såatteh hej dumma associationer 😮
Skulle kunna vara, skulle kunna vara. :laugh::laugh::laugh:

Just dansen vet jag att du måste ha partner med dig, men annars så behövs ingen för att gå på visningar. :)
Alltså ja, det är roliga grejer, men känns inte som precis rätt grej för att träffa folk? På visningar och sånt är jag fokuserad på vad som visas, inte människorna där:o
Kan du inte utöka din bekantskapskrets genom dina vänner då? Att du hänger med dem på grejer de brukar göra, eller att nån vän tar med en annan vän för att äta lunch, ta en öl, gå på bio/nån annan aktivitet? Inte så att tanken är att du nödvändigtvis ska börja dejta dina vänners vänner men utöka bekantskapskretsen. Nästa gång kan du hänga med vännens vän på nåt osv.

Det finns också en app som heter GoFrendly som är till för att träffa nya vänner, tänker samma där, den kan kanske vara ett sätt att utöka bekantskapskretsen och i förlängningen träffa människor som man klickar lite extra med.
Träffa mina vänners vänner gör jag redan när det inte är pandemi, tänkte att jag behöver lite nya sätt också. Kanske även för att mina vänners vänner oftast inte är min typ av folk heller.
Hemma i Norrland går alla sorter på bugg. 🙂
Inte jag dock, lite för heteronormativt.
Heteronormativt är inte för mig:laugh: Jag må leta efter främst kvinnor men jag är mer en serpentin än en motorväg om vi säger så.
Ja alltså, visst kan jag också ha meningsskiljaktigheter vad gäller LRF (och andra föreningar) men de anordnar ju en hel del som kan vara intressant och roligt att vara med på och på så vis kunna komma i kontakt med andra.
Så länge de inte tar betalt så:p (vilket skulle förvåna mig om de inte gör)
Här i småland kan man gå utan partner speciellt om man är kille (alltid brist på dom vid styrdans tillfällen). @Nahar det finns ju en del som håller på med positiv förstärkning inom häst och det finns kurser och träffar inom det. Balett finns det väll för vuxna med du kanske kan hålla i kursen tex på en vuxenskolan/medborgarskolan/ABF om det inte finns någon balettdans där du är. Man kan bli partipolitiskt aktiv inom tex miljöpartiet om det är där du känner att din lojalitet finns eller bara gå med i någon av alla de hållbarhetssammanslutningar som finns. Framförallt skulle jag kolla kurser på just studieförbunden (vuxenskolan/abf/medborgarskolan). Om man gillar slöjd finns ju hemslöjdsföreningar också och det finns också ganska många som är intresserade av hållbart skogsbruk inom lrf, man kan ju förändra inifrån :).
Många bra tips! Tack :)
Skogsstyrelsen har också utbildningar och sånt, om du nu inte gillar fd LRF (numera Ludvig & Co).

När det begav sig för mig så fick man då delta vid föreläsningar, kurser och sånt även utan häst. Kollade då hos Föreningen Nordsvenska hästen. Men jag tog aldrig tag i det för jag har inte tid med fler projekt, det fick räcka med dressyr inom häst :o
Gillar inte Skogsstyrelsen heller:laugh: Jag är för radikal i mitt skogsbruk. Men hästgrejer låter bra, tack!
@Nahar försökte leta på min Facebook men hittade inte, sämst på att söka 😅 men typ medborgarskolan eller något liknande (i Malmö dock men jag tänker på liknande arrangemang) hade massa intressanta olika studiegrupper, föreläsningar, helgfestivaler osv inom områden jag tror du och jag delar. Det var alltså främst en plats där olika typer av grupper o föreningar använde lokalerna för att ses. Tex XR rebellion hade någon intro där jag var på och jag hittade Jordens vänner via en feministisk festival där.
Kul! Får höra med mina vänner i Malmö om de har koll på var det kan vara :)
Jag har hittat folk med dom/liknande intressen på Tinder.
Alltså det är inte brist på gemensamma intressen som gör att jag inte vill använda appar.

Så glad jag blir av att läsa detta 😍 Så fint att en annan människa kan få dig på lite bättre humör, det är du så värd ❤

Men tack! ❤️ Och tack alla för allt stöd jag alltid får här, så många gånger jag bara vill ”ge upp”, och nu pratar vi INTE om att jag inte vill leva längre, för det vill jag! Men just det här att bara skita i allt, krypa under täcket, aldrig mer gå utanför dörren och bara låta allt vara.

Eftersom jag har varit där så är det så nära, jag är fortfarande så skör och kommer nog alltid att vara, även om jag är så stark också för att jag måste, så känns det ibland så enkelt att ”trilla dit” när jag är så förbannat trött på att hela tiden behöva vara stark. Att bara få sova bort det onda, inte tänka eller behöva känna. Men så finns ni alltid här och stöttar och puttar upp en igen, och det gör mig så glad enda in i själen att det finns så fina människor! ❤️🙏🏻

Nu kommer min pojk om 20 minuter, båda är trötta idag så får se hur det blir. Ibland när vi setts länge har jag varit så trött att jag nästan somnat på slutet.
Imorgon är det 3 veckor sen vi träffades första gången. Känns som vi känt varandra mycket längre.

Vi träffas ungefär varannan dag och jag trivs verkligen med honom. Men har idétorka på vad vi ska göra. Blir nog soffhäng, promenad med hundarna och funderar på att föreslå något spel. Men jag är nervös också, att inte orka vara social och drivande som jag brukar. Eller att det blir tråkigt, prestationsångest.

Idag tog jag på mig svarta jeans och en fin röd blus, håret är fint så nu är det bara linser och mascara kvar så är jag redo. Han kanske får någon sorts chockanfall när jag fixat mig🤣

Hade en super fin kväll och eftermiddag. När vi sa hej då frågade jag om han vill ses igen, då tog han tag i mig försiktigt och höll om mig och sa att jag inte får fråga om vi ska ses igen, jag frågade om jag får fråga när vi ska ses och det var rätt sa han. Han skulle inte vara kvar och komma varje gång om han inte vill ha mig sa han.

Så ja, min lilla pojk och jag gör framsteg. Det börjar bli stabilt, självklart att vi ses, självklart att umgås och att det är vi. Tror nästan att man kan säga att det är vi nu, det känns så. Eller iaf självklara i varandras vardag.

Jag är glad och nöjd. Hur lyckades jag träffa rätt på först dagen med Good ones och första matchen och första dejten! Jag är så tacksam. Kommer aldrig glömma det. Sötaste killen någonsin:love: Ja jag är nog efter tre veckor redan lite mysigt kär

Bara att titta på honom gör mig glad, hans röst, hans busighet, hans lyssnande och allt är så fint. Ögon som är helt perfekta, hans leende.

Ska ses igen på måndag, har blivit varannan dag av en slump. Tröttnar aldrig på min pojk (en liten pojk på 35 år och 187 cm lång 😂). Jag bad honom hålla min jacka när jag tog på mig min tröja och den såg så minimal ut i hans händer, som att en jätte skulle ta på sig människokläder eller en leksaksjacka 🙈 Jag är 162 så det är lite storleksskillnad

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 756
Senast: Mineur
·
Kultur Nu är den igång! Såg första avsnittet precis och jag är helt såld. Känns som en serie för lite äldre barn, och även perfekt för en...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
6 469
Senast: MML
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Hovrandsartros