Pratat med en kille ett tag, allt började i rent träningssammanhang då jag håller på att ”ta tag i mig själv” för att blir starkare och lite lättare. Kroppen måste hålla för jobbet helt enkelt. Jobbar på ett äldreboende och det är tungt vissa dagar…
Hur som helst så vet han om hela alltihopa ang D, och att jag absolut inte är redo för något alls, och han själv är också relativt ”ny-dumpad” (även om han kommit längre än mig i processen) så han har heller några direkta planer. Han bor i en annan stad men jobbar i min lilla håla. Vi har alltså mest enbart snackat om träning/hälsa och jag har fått superbra pepp och tips från honom. Han tränar en hel del själv, gym, boxning, springer och kör hinderbana. I tisdags skrev han från ingenstans och frågade om jag var ledig, vilket jag var. Han hade varit på jobbet och blivit klar bra mycket tidigare än vad han hade räknat med så han frågade om jag ville ta en spontan promenad eller om jag redan hade gått min tur, men det hade jag inte så vi tog min lilla sväng (tar ca 2 h) och jag hade det faktiskt SKITKUL! Jag som inte alls tycker om att vara spontan, och speciellt INTE med nya människor jag aldrig träffat, men mitt i allt jävla skit som varit så kände jag bara ”varför inte testa att bara vara tvärt emot och se vad som händer?” Och som sagt, jag hade skitkul och kände mig helt uppriktigt glad som fan igen efter våran promenad. Jag har ju en dröm att vandra några dagar i fjällen med tält och hela faderullan, vilken han hade gjort i somras så han berättade massor om det och visade bilder.
Vi skriver dagligen och vi har samma humor, han är så otroligt lättsam och rolig människa! Han vet att jag inte är redo för något alls mer än sällskap på ”träningen” och lite allmänt häng, och han är helt okej med det, han tycker det var lika trevligt han med att umgås med mig, så i morgon ska vi faktist ge oss ut och fiska lite. Och jag ser verkligen fram emot det! Nästa vecka flyttar han och jag har lovat att komma och skruva möbler någon dag.
Jag ska inte tänka något alls, utan vi är två vuxna människor som helt enkelt har roligt ihop, han är lättpratad, lugn, och vi kan bolla livet, och han får mig på bättre humör helt enkelt. Och det känns faktist skönt att inte ha några fler planer alls än så just nu.
Jag har alltid haft lättare att ha killkompisar än tjejkompisar, så det känns lovande att jag kanske kan finna en ny vän iallafall.