Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får googla mig fram. Har fått mitt sociala liv serverat på fat sen barndomen så känner mig lite lost. Särskilt här ute på landet där det inte bara går att springa över till en kompis. Elrimner lät ju intressant, känner att mycket sånt helt gått mig förbi verkligen, alltså att det ens existerar.

Känns ju dock som att det där är sånt en gör när en redan har någon att göra det med. Jag har ju vänner men måste träffa helt nya personer :)
Kan du inte utöka din bekantskapskrets genom dina vänner då? Att du hänger med dem på grejer de brukar göra, eller att nån vän tar med en annan vän för att äta lunch, ta en öl, gå på bio/nån annan aktivitet? Inte så att tanken är att du nödvändigtvis ska börja dejta dina vänners vänner men utöka bekantskapskretsen. Nästa gång kan du hänga med vännens vän på nåt osv.

Det finns också en app som heter GoFrendly som är till för att träffa nya vänner, tänker samma där, den kan kanske vara ett sätt att utöka bekantskapskretsen och i förlängningen träffa människor som man klickar lite extra med.

Jag har ingen aning om huruvida bugg är poppis här eller inte. Känns på gränsen till min comfort zone men jag kanske får utmana den. Misstänker dock att min typ av folk inte går på bugg, men det kanske finns alla sorter?:D

Nope, inget av det, bra tips! (utom LRF, känns som att jag har ideologiska skiljaktigheter där, men det är nog för en annan tråd:angel:) Kan en vara med i brukshästförening utan att ha egen brukshäst (än)? Eller ja, det kanske jag får fråga dem:D Mina hästar är pensionärer men har ju tankar om häst och skogsbruk inom snar framtid så!

Ja alltså, visst kan jag också ha meningsskiljaktigheter vad gäller LRF (och andra föreningar) men de anordnar ju en hel del som kan vara intressant och roligt att vara med på och på så vis kunna komma i kontakt med andra.

Det finns också en app som heter GoFrendly som är till för att träffa nya vänner, tänker samma där, den kan kanske vara ett sätt att utöka bekantskapskretsen och i förlängningen träffa människor som man klickar lite extra med.

GoFrendly är dock endast för kvinnor. :)
Edit: kanske finns en för män också iofs?

Just dansen vet jag att du måste ha partner med dig, men annars så behövs ingen för att gå på visningar. :)
Här i småland kan man gå utan partner speciellt om man är kille (alltid brist på dom vid styrdans tillfällen). @Nahar det finns ju en del som håller på med positiv förstärkning inom häst och det finns kurser och träffar inom det. Balett finns det väll för vuxna med du kanske kan hålla i kursen tex på en vuxenskolan/medborgarskolan/ABF om det inte finns någon balettdans där du är. Man kan bli partipolitiskt aktiv inom tex miljöpartiet om det är där du känner att din lojalitet finns eller bara gå med i någon av alla de hållbarhetssammanslutningar som finns. Framförallt skulle jag kolla kurser på just studieförbunden (vuxenskolan/abf/medborgarskolan). Om man gillar slöjd finns ju hemslöjdsföreningar också och det finns också ganska många som är intresserade av hållbart skogsbruk inom lrf, man kan ju förändra inifrån :).

Hur ser ni ut på dejt? Skiljer er klädsel sig åt från i början till när ni setts ett tag? Dom första gångerna hade jag kjol och klänning. Sen la jag ner det och har klätt mig i olika sorters mjukiskläder och ser rätt vardaglig ut. Inga stora förändringar förutom att jag börjat använda linser igen. Sminkar mig inte heller så mycket förutom lite foundation och puder som jag oftast har ändå och mascara. Vet inte om jag är för obrydd eller om det är bra att våga vara som jag brukar vara. Funderar på att ta på mig något liiiite finare i helgen. Men gillar att han inte verkar bry sig.
På sommaren har jag alltid klänning varje dag oavsett dejt eller inte.
Annars är det jeans som gäller.

Nope, inget av det, bra tips! (utom LRF, känns som att jag har ideologiska skiljaktigheter där, men det är nog för en annan tråd:angel:) Kan en vara med i brukshästförening utan att ha egen brukshäst (än)? Eller ja, det kanske jag får fråga dem:D Mina hästar är pensionärer men har ju tankar om häst och skogsbruk inom snar framtid så!

Skogsstyrelsen har också utbildningar och sånt, om du nu inte gillar fd LRF (numera Ludvig & Co).

När det begav sig för mig så fick man då delta vid föreläsningar, kurser och sånt även utan häst. Kollade då hos Föreningen Nordsvenska hästen. Men jag tog aldrig tag i det för jag har inte tid med fler projekt, det fick räcka med dressyr inom häst :o

Det är verkligen jättesvårt att hitta någon om man har en liten bekantskapskrets. Jag har en kompis i min ålder som jag har regelbunden kontakt med och ett par äldre. Men min bästa vän är 74 år, det skiljer 41 år mellan oss men det gör inget för vi är så nära varandra , bara det att hon kanske inte drar med sig yngre män direkt.

@Nahar försökte leta på min Facebook men hittade inte, sämst på att söka 😅 men typ medborgarskolan eller något liknande (i Malmö dock men jag tänker på liknande arrangemang) hade massa intressanta olika studiegrupper, föreläsningar, helgfestivaler osv inom områden jag tror du och jag delar. Det var alltså främst en plats där olika typer av grupper o föreningar använde lokalerna för att ses. Tex XR rebellion hade någon intro där jag var på och jag hittade Jordens vänner via en feministisk festival där.

Hur ser ni ut på dejt? Skiljer er klädsel sig åt från i början till när ni setts ett tag? Dom första gångerna hade jag kjol och klänning. Sen la jag ner det och har klätt mig i olika sorters mjukiskläder och ser rätt vardaglig ut. Inga stora förändringar förutom att jag börjat använda linser igen. Sminkar mig inte heller så mycket förutom lite foundation och puder som jag oftast har ändå och mascara. Vet inte om jag är för obrydd eller om det är bra att våga vara som jag brukar vara. Funderar på att ta på mig något liiiite finare i helgen. Men gillar att han inte verkar bry sig.

Beror mer på aktivitet. Sågs hemma hos The Guy första gången men skulle eg gå på Malmö slott. Vanliga civila kläder. Andra gången kom jag direkt efter stallet i november så jag hade halvrena arbetskläder, foppatofflor och underställ 😁

Klär mig ffa så jag känner mig bekväm. Påverkas ganska mycket av det. Sminkar mig aldrig och har rakat hår vilket underlättar för mig.

Pratat med en kille ett tag, allt började i rent träningssammanhang då jag håller på att ”ta tag i mig själv” för att blir starkare och lite lättare. Kroppen måste hålla för jobbet helt enkelt. Jobbar på ett äldreboende och det är tungt vissa dagar…

Hur som helst så vet han om hela alltihopa ang D, och att jag absolut inte är redo för något alls, och han själv är också relativt ”ny-dumpad” (även om han kommit längre än mig i processen) så han har heller några direkta planer. Han bor i en annan stad men jobbar i min lilla håla. Vi har alltså mest enbart snackat om träning/hälsa och jag har fått superbra pepp och tips från honom. Han tränar en hel del själv, gym, boxning, springer och kör hinderbana. I tisdags skrev han från ingenstans och frågade om jag var ledig, vilket jag var. Han hade varit på jobbet och blivit klar bra mycket tidigare än vad han hade räknat med så han frågade om jag ville ta en spontan promenad eller om jag redan hade gått min tur, men det hade jag inte så vi tog min lilla sväng (tar ca 2 h) och jag hade det faktiskt SKITKUL! Jag som inte alls tycker om att vara spontan, och speciellt INTE med nya människor jag aldrig träffat, men mitt i allt jävla skit som varit så kände jag bara ”varför inte testa att bara vara tvärt emot och se vad som händer?” Och som sagt, jag hade skitkul och kände mig helt uppriktigt glad som fan igen efter våran promenad. Jag har ju en dröm att vandra några dagar i fjällen med tält och hela faderullan, vilken han hade gjort i somras så han berättade massor om det och visade bilder.

Vi skriver dagligen och vi har samma humor, han är så otroligt lättsam och rolig människa! Han vet att jag inte är redo för något alls mer än sällskap på ”träningen” och lite allmänt häng, och han är helt okej med det, han tycker det var lika trevligt han med att umgås med mig, så i morgon ska vi faktist ge oss ut och fiska lite. Och jag ser verkligen fram emot det! Nästa vecka flyttar han och jag har lovat att komma och skruva möbler någon dag.

Jag ska inte tänka något alls, utan vi är två vuxna människor som helt enkelt har roligt ihop, han är lättpratad, lugn, och vi kan bolla livet, och han får mig på bättre humör helt enkelt. Och det känns faktist skönt att inte ha några fler planer alls än så just nu.
Jag har alltid haft lättare att ha killkompisar än tjejkompisar, så det känns lovande att jag kanske kan finna en ny vän iallafall. 🙌🏻

Så glad jag blir av att läsa detta 😍 Så fint att en annan människa kan få dig på lite bättre humör, det är du så värd ❤

Jag har haft besök idag. Han är en raring :D trevlig och rolig och svinsnygg. Kommunikativ och aktivt intresserad för att låna Migos ord, jag är helt mind blown. Och:
3D8FDA1D-902D-44AA-B11A-228DDF6B3639.webp

(Ja, my bar is on the fucking floor efter tidigare partners :p)

Okej, så: Jag har bestämt mig för att dejtingappar och dejtingsidor inte är min grej alls. Min grej bör istället vara att komma ut och träffa mer folk. Problemet är då att jag knappt har några intressen som genererar möjligheter att träffa nya människor, känner jag. Men jag tänker att det måste vara jag som är lite hemmablind och helt enkelt inte tänker på saker som involverar mina intressen och att träffa människor/bilda vänskaper (för jag behöver lära känna någon ordentligt innan attraktion blir aktuellt).

Om vi ignorerar covid för ett tag; hur/var tror ni det är störst chans att hitta likasinnade människor? De saker jag brinner mest för är hållbart skogsbruk, balett (att dansa), genushistoria/idéhistoria, spela musik, samvaro med hästar (alltså inte först och främst konventionell ridning). Det är väl de sakerna jag kan överhuvudtaget tänka mig att jag kan göra med andra människor på något sätt. Jag är och har senaste åren var extremt bunden till mitt hem och mitt arbete, och knappt ens träffat mina existerande vänner och familj, så jag känner lite att jag glömt hur världen ser ut där ute och vad det finns för grejer att hitta på :confused: :laugh:
Jag har hittat folk med dom/liknande intressen på Tinder.

När jag dejtade klädde jag mig och sminkade mig efter vad vi skulle göra. Skulle vi ta drink/äta middag på nice ställe klädde jag upp mig i kjol+snygg top eller klänning och sminkade lite mer och fixade håret etc. Mer casual ställe en vardag så kanske jeans och en snygg top/blus.
Om vi skulle åka och bada blev det så klart mer chill klädsel och inte så mycket smink/hårfix.
Jag har inga problem att vara osminkad så.
Efter ett tag kan jag ramla in i mysklädesstadiet om man ska mysa hemma och glo film tex.

Den här glada människan har ännu en ny dejt inbokad. På måndag ska jag på författarkväll på
Södra teatern med en man jag hittat. Känns som en rimlig förstadejt att att hänga på. Till saken hör att det är rätt profilerade feminister som är där och pratar. Aleksa Lundberg, Kajsa Ekis Ekman, Cissi Wallin och America Vera-Zavala.

Den här glada människan har ännu en ny dejt inbokad. På måndag ska jag på författarkväll på
Södra teatern med en man jag hittat. Känns som en rimlig förstadejt att att hänga på. Till saken hör att det är rätt profilerade feminister som är där och pratar. Aleksa Lundberg, Kajsa Ekis Ekman, Cissi Wallin och America Vera-Zavala.
Eller jag menar tisdag ju

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
Kultur Nu är den igång! Såg första avsnittet precis och jag är helt såld. Känns som en serie för lite äldre barn, och även perfekt för en...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
6 469
Senast: MML
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka