Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit på ännu en spontandejt, det är tydligen mitt nya sätt att hantera att DB inte har tid (eller lust?) att träffa mig... skickade även en snap till honom att jag skulle iväg på dejt.

Denna gång så var killen faktiskt både trevlig OCH såg ganska bra ut, så vi kommer nog ses igen. En 44-åring som nyligen gått igenom en ganska "ful" skiljsmässa, han har barn men yngsta är 16 så det är inget större problem tror jag. Han bor på gård men har inga djur för tillfället och arrenderar bort jorden. Jag brukar helst inte dejta bönder iom att de inte är sa flyttbara, men den tid den sorg - ska inte föregripa begivenhetarnas gång nu.

Vi vandrade runt lite i stan medan vi pratade, sedan satt vi ner i solen och han drack kaffe medan jag tog en is. Blev nästan två timmar innan jag fick ursäkta mig att jag behövde åka till stallet. Han har skrivit lite i dag med, verkar kapabel att vara kommunikativ i text, vilket är bra. Så får se hur det går vidare. Jag vill ju egentligen ha något som påminner mera om en "traditionell relation" än vad jag har/haft med DB...

Jag har varit på ännu en spontandejt, det är tydligen mitt nya sätt att hantera att DB inte har tid (eller lust?) att träffa mig... skickade även en snap till honom att jag skulle iväg på dejt.

Denna gång så var killen faktiskt både trevlig OCH såg ganska bra ut, så vi kommer nog ses igen. En 44-åring som nyligen gått igenom en ganska "ful" skiljsmässa, han har barn men yngsta är 16 så det är inget större problem tror jag. Han bor på gård men har inga djur för tillfället och arrenderar bort jorden. Jag brukar helst inte dejta bönder iom att de inte är sa flyttbara, men den tid den sorg - ska inte föregripa begivenhetarnas gång nu.

Vi vandrade runt lite i stan medan vi pratade, sedan satt vi ner i solen och han drack kaffe medan jag tog en is. Blev nästan två timmar innan jag fick ursäkta mig att jag behövde åka till stallet. Han har skrivit lite i dag med, verkar kapabel att vara kommunikativ i text, vilket är bra. Så får se hur det går vidare. Jag vill ju egentligen ha något som påminner mera om en "traditionell relation" än vad jag har/haft med DB...

Jag tycker att det där låter gemytligt? :) Hoppas det blir fler träffar med honom, jag håller tummarna för den killen ;)

Alltså hur söt är han inte? Vi pratade lite om mitt mående, att jag kommer in i svåra perioder med jämna mellanrum. Då säger han att det är då han ska finnas hos mig, vara med mig alltid, flytta in och ta hand om mig om det behövs. Och det skulle inte förvåna mig om han faktiskt gör det. Och att han kommer stanna även när vägen är lite knöglig.

Frågade när vi ska ses, han frågade när jag kunde, onsdag eller fredag sa jag. Båda! sa han då. Så nu fortsätter vår vana med varannan dag. Det är rätt så lagom. Helgen kan jag inte och det känns lite jobbigt men två eller tre dagar utan att ses är ju ingen katastrof.

Jag fick jätte skön massage. Vi slog vad om en sak och jag fixade det så nu är han skyldig mig en tjänst. Har några idéer om vad men har inte bestämt mig än, tror dock han blir glad av alla så är bara är att tuta och köra. Hänger nog mest på mig.

Det är skönt mellan oss, vi kan promenera med hundarna, sitta i soffan, massera, prata eller bara vara tysta och lite fokuserade på olika saker utan att det känns som en jobbig tystnad. Vi funderar på att åka till Stockholm någon helg. En heldag blir det i så fall.

Min fina pojk:heart

Var tvungen att kolla med mina kollegor om de hade hängt med på ett sånt initiativ. En var definitivt ja, en definitivt nej (hade inte gått på författarkväll öht) han jag är kär i är icke tillfrågad - men det hade varit kul att höra vad han hade svarat.
Kollat med ytterligare en som sa klart ja. Han hade följt med oavsett dejt eller inte.
Snart kommer jag våga fråga han jag är kär i också

Alltså hur söt är han inte? Vi pratade lite om mitt mående, att jag kommer in i svåra perioder med jämna mellanrum. Då säger han att det är då han ska finnas hos mig, vara med mig alltid, flytta in och ta hand om mig om det behövs. Och det skulle inte förvåna mig om han faktiskt gör det. Och att han kommer stanna även när vägen är lite knöglig.

Frågade när vi ska ses, han frågade när jag kunde, onsdag eller fredag sa jag. Båda! sa han då. Så nu fortsätter vår vana med varannan dag. Det är rätt så lagom. Helgen kan jag inte och det känns lite jobbigt men två eller tre dagar utan att ses är ju ingen katastrof.

Jag fick jätte skön massage. Vi slog vad om en sak och jag fixade det så nu är han skyldig mig en tjänst. Har några idéer om vad men har inte bestämt mig än, tror dock han blir glad av alla så är bara är att tuta och köra. Hänger nog mest på mig.

Det är skönt mellan oss, vi kan promenera med hundarna, sitta i soffan, massera, prata eller bara vara tysta och lite fokuserade på olika saker utan att det känns som en jobbig tystnad. Vi funderar på att åka till Stockholm någon helg. En heldag blir det i så fall.

Min fina pojk:heart
Och du undrar om ni är ihop <3

Alltså det där är ju så underbart gulligt att jag får gåshud och är så glad för din skull

Jaha, dejten från i söndags vill komma och träffa mig i stallet imorgon.... kanske får hitta på något han kan hjälpa till med i så fall, inte varje dag det kommer en bonde/handyman på besök där... :angel::rofl: Nä men vi får se, jag jobbar länge imorgon så kommer inte ha så mycket tid att bara stå rakt upp och ner och prata, då blir jag otålig. Men tror han är lite likadan så det går nog bra. Vi kan gå en sväng i skogen med ena hästen och göra i ordning lite hönät och så. :)

Och DB ringde och pratade i en timme i går kväll och bad om ursäkt igen för att han haft så mycket med jobbet och inte kunnat träffa mig. Han lovade även att hitta någon tid för att ses inom de närmste dagarna. Kommer vara helt öppen med honom ang. att jag dejtar bonden med eventuelt sikte på något "seriöst", sedan får tiden utvisa hur saker och ting kommer utvecklas....

Och du undrar om ni är ihop :heart

Alltså det där är ju så underbart gulligt att jag får gåshud och är så glad för din skull
Åh, tack för så fina ord, det är rätt så gulligt :D. Jag får gåshud varje gång jag tänker på honom och hans ögon och hans fantastiska leende och hur omtänksam han är. Jag känner mig lyckligt lottad för att jag träffat honom.

Så du tror att det räknas som att vi är ihop? Det känns så till 100% nu, varje gång blir jag säkrare och säkrare men det är skönt att höra att någon annan uppfattar det så :love:

Senast ändrad:
Heja, heja! Hur känner du killen du är kär i? Håller tummarna att han säger ja
Vi jobbar ihop. Det är en hypotetisk fråga, eftersom jag ska dit med en annan dejt, men jag är nyfiken på vilka som hade haft det öppna sinnet och hakat på eller inte.

Jag har det hur enkelt som helst med alla andra män jag träffar men med honom blir jag knäsvag och konstig. Tydligt förälskelsetecken. Idag åt vi lunch ihop på hans initiativ och jag pladdrade som sju svåra år. När vi kom in på detta med dejter så gick jag igång om hur dissig jag är med män jag träffar - typ hur ingen duger. Inte så smart, men fan så blev det. Han ska ju marineras ett tag till.

Åh, tack för så fina ord, det är rätt så gulligt :D. Jag får gåshud varje gång jag tänker på honom och hans ögon och hans fantastiska leende och hur omtänksam han är. Jag känner mig lyckligt lottad för att jag träffat honom.

Så du tror att det räknas som att vi är ihop? Det känns så till 100% nu, varje gång blir jag säkrare och säkrare men det är skönt att höra att någon annan uppfattar det så :love:
Skulle 100% ha den konvon med pesonen innan jag antog något.

Vi jobbar ihop. Det är en hypotetisk fråga, eftersom jag ska dit med en annan dejt, men jag är nyfiken på vilka som hade haft det öppna sinnet och hakat på eller inte.

Jag har det hur enkelt som helst med alla andra män jag träffar men med honom blir jag knäsvag och konstig. Tydligt förälskelsetecken. Idag åt vi lunch ihop på hans initiativ och jag pladdrade som sju svåra år. När vi kom in på detta med dejter så gick jag igång om hur dissig jag är med män jag träffar - typ hur ingen duger. Inte så smart, men fan så blev det. Han ska ju marineras ett tag till.
Låter som mig, jag börjar pladdra som en tok och typ stammar. Säger också fel saker. Har nog gjort precis ALLA fel med den här killen men han har inte gett upp än. Fast jag till och med ”försökte” skrämma iväg honom för att se hur han reagerade på olika saker men han höll fast mig mitt i det också.

Har du känslor för killen du ska gå med också ?

Om jag minns rätt så syftar hon nog på att hon relativt tidigt berättade om sitt dåliga mående. Och förväntade sig att det skulle skrämma iväg honom.

Ok. Visst ska man kunna prata kring hur man mår men jag förstår nog inte behovet av att "försöka skrämma iväg", det låter ju som att man gör det värre än vad det behöver vara. Jag fick typ en bild framför mig där man t ex pratat kring ångest och sen fejkar en ångestattack för att se hur "personen reagerar på olika saker". O_o

Men alltså... varför då? Hade en kille betett sig på vissa sätt endast i syfte för att se hur jag skulle reagera hade det känts olustigt och manipulativt.

Jag har ingen aning om vad som gäller för Lillefrun men att bete sig på det viset, medvetet eller omedvetet, är ett inte helt ovanligt tecken på i grunden separationsångest. Att testa sin partner kan vara ett sätt att se om hen stannar, om kärleken är villkorad eller sådant. Har jag läst i psykologi :angel: 🤓 Det behöver inte alls ha nåt att göra med huruvida man är manipulativ, snarare osäker.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 572
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 751
Senast: Mineur
·
Kultur Nu är den igång! Såg första avsnittet precis och jag är helt såld. Känns som en serie för lite äldre barn, och även perfekt för en...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
6 469
Senast: MML
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 219

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Remisser 1177
  • Uppsättning
  • Tvillingar!?

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V