Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dessutom är det ju lite olika vad man lägger in i betydelsen av att vara ihop, eller att dejta etc. Vissa som har den relationen du beskriver här skulle kanske inte säga att de var tillsammans även om de träffats i flera år. :)
Ok, det får stå för er som skrivit det men vad jag vet finns det många former av kärlek och många sätt att ha en relation. Hur djup eller seriöst det är kvittar faktiskt vad andra tänker. Jag kommer köra min väg, i min takt, hur jag vill. För det som vi har tillsammans är värt att kämpa för

Gårdagens dejt var mycket lyckad. Skulle säga nära fyrverkerier. Jag kan ju säga att jag blev rätt förvånad när han tog mig i handen och drog upp mig på scenen när publiken gått och bara författarna var kvar och småsurrade. Han känner Aleksa och ville tacka henne personligen. Jag hängde med och blev starstruck men snackade lite med Cissi Wallin och America Vera-Zavalo. Vi ska såklart ses igen så fort vi kan och båda tycker det är om för lång tid dvs typ 2 veckor

Ok, det får stå för er som skrivit det men vad jag vet finns det många former av kärlek och många sätt att ha en relation. Hur djup eller seriöst det är kvittar faktiskt vad andra tänker. Jag kommer köra min väg, i min takt, hur jag vill. För det som vi har tillsammans är värt att kämpa för
Såklart! Min poäng är att det är klokt att kommunicera med den man dejtar, så du vet var NI står, inte bara vart du står. :)

Jag kan förstå vad @Lillefrun menar, jag hade också kunnat använda "skrämma iväg" men mer i den bemärkelsen som @sorbifolia använde. Jag brukar vara ganska snabb när jag träffar nya människor oavsett sammanhang att berätta att jag 1) har två hästar och 2) bor ganska långt från civilisationen, det är liksom inte värt att engagera sig i personer som inte har förståelse för det. Jag kan inte vara spontan och ses en kvart senare nere på stan eller dra iväg på weekendresa, ens utan pandemi-historien, och det måste folk runt mig respektera.

På en potentiell partner ställer jag ännu högre krav eftersom han dessutom måste kunna tänka sig att bo som jag gör eftersom jag aldrig mer vill behöva stå i ett stall med andra. Om det innebär att jag "skrämmer iväg" en person som absolut vill bo i lägenhet eller i ett villaområde gör jag ju egentligen både honom och mig en tjänst, för vi hade aldrig kunnat vara tillsammans med så olika åsikter om så stora saker som boende. Och jag vill ju heller inte att han ska tvinga sig att bo på landet-landet för min skull. (Och särboförhållande skulle aldrig funka för mig, vi skulle rent krasst aldrig kunna ses eftersom jag är upptagen med hästarna hela tiden och aldrig skulle kunna träffas hemma hos honom utan att åka hem igen samma dag.)

(Och särboförhållande skulle aldrig funka för mig, vi skulle rent krasst aldrig kunna ses eftersom jag är upptagen med hästarna hela tiden och aldrig skulle kunna träffas hemma hos honom utan att åka hem igen samma dag.)

Just det här är ett stort problem för mig med, saknar verkligen att bo ihop med min partner så vi kan träffas någon timma på kvällarna innan läggdags och kanske på morgonen innan jobbet, då det är den enda tid jag har ledig i vardagen.

Har funderat lite ang det med bonden, han bor 45 minuter undan mig vilket är alldeles för långt för att jag ska hinna dit annat än någon enstaka helg i månaden kanske. Och iom att han har sin 16-åring boende hemma 100% så utgår jag ifrån att han kommer behöva åka hem varje kväll, medan jag måste greja och styra en massor om jag få någon annan att morgon- och kvällsfodra mina hästar... så jag ser inte riktig hur det ska gå ihop logistikmässigt.... Har även alldeles för många hästar för att kunna ta med dem till honom på övernatting en helg/långhelg, trots att han har stall hemma...

(Och sedan DB då, som går upp vid 5 och börjar jobba vid 6, och sedan är ute på aktiviteter med barnen tills han är så slut så han somnar innan jag hunnit hem från stallet på kvällen... Funkar ju bevisligen dåligt det med...)

Just det här är ett stort problem för mig med, saknar verkligen att bo ihop med min partner så vi kan träffas någon timma på kvällarna innan läggdags och kanske på morgonen innan jobbet, då det är den enda tid jag har ledig i vardagen.

Har funderat lite ang det med bonden, han bor 45 minuter undan mig vilket är alldeles för långt för att jag ska hinna dit annat än någon enstaka helg i månaden kanske. Och iom att han har sin 16-åring boende hemma 100% så utgår jag ifrån att han kommer behöva åka hem varje kväll, medan jag måste greja och styra en massor om jag få någon annan att morgon- och kvällsfodra mina hästar... så jag ser inte riktig hur det ska gå ihop logistikmässigt.... Har även alldeles för många hästar för att kunna ta med dem till honom på övernatting en helg/långhelg, trots att han har stall hemma...

(Och sedan DB då, som går upp vid 5 och börjar jobba vid 6, och sedan är ute på aktiviteter med barnen tills han är så slut så han somnar innan jag hunnit hem från stallet på kvällen... Funkar ju bevisligen dåligt det med...)

Men måste en 16-åring verkligen ha tillsyn exakt varje kväll? I hur många år till kommer det vara så? Jag tycker det är lite väl mkt att ta ut saker i förskott... det är klart att det blir svårt att träffa någon om man målar fan på väggen redan innan en lärt känna varandra. Isf måste man ju dejta en granne :o

Jag började dejta ett ex till mig för att hon var en granne, tänkte att det var smidigt då jag hade så lite tid. 😅
Sedan när vi träffats ett par gånger blev det såklart mer än så eftersom hon tillslut blev flickvän och inte bara granne.

Dikeskörningen bodde ju nära mig men det var tydligen inte alls en garanti att lyckas synka ihop sina liv :p Men det underlättar ju iaf de där spontana grejerna.

Men måste en 16-åring verkligen ha tillsyn exakt varje kväll? I hur många år till kommer det vara så? Jag tycker det är lite väl mkt att ta ut saker i förskott... det är klart att det blir svårt att träffa någon om man målar fan på väggen redan innan en lärt känna varandra. Isf måste man ju dejta en granne :o

Jag och O har 40-50 min bilfärd eller ännu längre tid med tåg. Det fungerar helt klart även om det kan vara svårt att få till det om man har mkt. I början sågs vi väldigt sällan. Nu mår vi dåligt om vi inte ses en gång i veckan i alla fall (typ hela helgen och gärna fredag-måndag 😅)

Jag och O har 40-50 min bilfärd eller ännu längre tid med tåg. Det fungerar helt klart även om det kan vara svårt att få till det om man har mkt. I början sågs vi väldigt sällan. Nu mår vi dåligt om vi inte ses en gång i veckan i alla fall (typ hela helgen och gärna fredag-måndag 😅)

Hade 12 tim enkel väg med bilen till mitt ex. Vi hade inte behov att ses hela tiden :angel: Men nej, jag gör väl helst inte om just det upplägget....

Jag är extremt slö och vill inte träffa nån som bor mer än 1 mil bort.
Dels så har jag ingen bil, och bussar funkar ofta inte med mina arbetstider...
Då hade jag aldrig träffat någon intressant person tror jag. 😅 Har aldrig matchat med någon som bor närmare än 30 km iaf.

Skulle sova hos The Guy igår efter ett kvällspass. Tittade på sista avsnittet av serien vi kollat på och sedan var jag INTE ALLS trött. Jag blir verkligen som ett jobbigt barn, helt stirrig och stressad över att jag inte är trött och vill prata om ALLT och det gör ju inte saken bättre. Han lät mig hållas lite och skrattade åt mig och fixade med något på mobilen. Sedan sa han åt mig att nu fick jag vända mig om och så hade han satt på Youtube med Bob Ross som målade tavlor där han pratade om glada träd, att det inte gick att göra fel och hur lätt och mjukt allting var. En tavla senare och jag minns inte ens att jag somnade först 😅 Slutar aldrig förvånas av den där människan 😆

Exet bodde 450 meter bort. Min sambo 1 km. Mycket praktiskt faktiskt även om det inte bidrog i urvalsprocessen. Jag har haft rätt långa distansförhållanden också.

Jag håller med. Ett 16-årigt barn borde vara ungefär tusen procent lättare att han har på heltid än ett sexårigt barn som kräver tillsyn hela tiden och någon barnvakt som måste styras upp varje gång. En 16-åring borde ju dels klara av att vara själv ibland om nätterna och kanske till och med själv sover borta då och då?

Frågan är väl hur du själv känner det? Vill du vara ihop med honom och få den titeln så ska du givetvis prata med honom om det. Det behöver inte bli värsta grejen, utan det går enkelt att prata om monogami och hur man vill ha det.

Vad man vill ha och hur man vill ha det är helt upp till var och en. Det finns inga rätt eller fel, även om några i denna tråden ville få det till det. Ingenting är fel, bara annorlunda. Om någon frågar dig om du är singel, vad svarar du då? Där är nämligen svaret på om du tycker att ni är ihop eller inte.

Jag håller med. Ett 16-årigt barn borde vara ungefär tusen procent lättare att han har på heltid än ett sexårigt barn som kräver tillsyn hela tiden och någon barnvakt som måste styras upp varje gång. En 16-åring borde ju dels klara av att vara själv ibland om nätterna och kanske till och med själv sover borta då och då?

+ @_Taggis_ ni har säkert rätt, nu är jag ju van vid DB's barn som var 6, 8 och 10 när vi träffades... Tänkte med att 16-åringen kanske sover borta ibland, men kändes lite jobbigt att vara beroende av det. Dock så gissar jag att han åtminstonde måste förklara för 16-åringen vart han är om han ska vara borta någon natt, och vet inte hur "seriöst" det måste anses vara innan han vill berätta att han sover hos en dejt....

Ska nog ta upp detta med avståndet imorgon när vi ses (dejten blev framflyttad pga jag var upptagen i dag), och hur han ser för sig att det ska funka. För jag är absolut inte nöjd med att ses en gång i månaden, utan behöver iaf en gång i veckan +/-. Idealiskt skulle jag vilja ha något liknande som mina skiljda kompisar med barn har: en dag i veckan plus varannan helg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 572
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 751
Senast: Mineur
·
Kultur Nu är den igång! Såg första avsnittet precis och jag är helt såld. Känns som en serie för lite äldre barn, och även perfekt för en...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
6 469
Senast: MML
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 219

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025

Hästrelaterat