Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tyckte särbo var det perfekta när jag flyttade till egen lägenhet och tyckte så i fem år.
Sen flyttade jag ihop med V och vi har bott ihop i 9 månader och det är perfekt för oss.
Det finns inget rätt eller fel, mer eller mindre värt, bara det funkar och man trivs.

Vi är så himla lika i hur vi lever och hur vi vill ha det, finns liksom inget att, störa sig på 😁

Skriver med en kille som är 14 år yngre än mig. Långt utanför vad jag brukar känna som ok. För att förtydliga är vi båda 30+ Så egentligen inga konstigheter. Men oj vad jag egentligen inte känner att det är bekvämt. Enda fördelen är att jag just nu bara vill ha något casual, kommer mest troligt aldrig känna att jag vill ha något mer än så med nån så mycket yngre. Så risken att det blir komplicerat borde vara minimal.

Jag tyckte särbo var det perfekta när jag flyttade till egen lägenhet och tyckte så i fem år.
Sen flyttade jag ihop med V och vi har bott ihop i 9 månader och det är perfekt för oss.
Det finns inget rätt eller fel, mer eller mindre värt, bara det funkar och man trivs.

Vi är så himla lika i hur vi lever och hur vi vill ha det, finns liksom inget att, störa sig på 😁

Har också övervägt att ni tillsammans med någon igen (dvs O). Men jag har verkligen halkat in i förhållande, jättekär osv utan att det var meningen. 😅

Vilken perfekt beskrivning på en tinderprofil! 😜 tror absolut att du kan hitta en excentrisk person som går med på det där, eller till och med gillar det! 😄
Problemet med att hitta någon excentriker som gillar allt det där är att de oftast kommer med sina egna excentriciteter som jag då ska behöva stå ut med:cautious:
Jag har funderat mycket över det där och stör mig på hur mycket normerna fuckar upp det inne i mitt huvud. Jag är ju särbo, och vill verkligen inte ha det på något annat sätt. Men tankarna på om det då visat att det inte är riktigt rätt, räknas det lika mycket om en inte vill bo ihop liksom? Jag blir galen på mig själv och håller inte med mig!!
Känner igen självkritiken. Får ofta tankar om att det aldrig kommer vara "på riktigt" om vi inte bor ihop, mina dagdrömmar drar sig till "idyllen" som jag ändå inte vill ha, bara för att jag matats med den hela livet. Hjälper ju inte att några i min familj (*host*mamma*host*) är på mig konstant med att jag inte är gift och inte har barn, trots att jag är mycket tydlig med att jag inte vill detta:banghead:
Jag och särbon hade ju varit ensamma rätt länge när vi blev ihop... vi har båda våra ovanor som vi inte vill göra oss av med :angel: :D
Men precis så! Försökte tänka mig hur jag skulle kunna ha det om jag var sambo, och listan blev snabbt omöjligt lång; var sitt badrum, var sitt sovrum, var sin tvättkorg, var sin disk.... var sitt hem helt enkelt:laugh:

Problemet med att hitta någon excentriker som gillar allt det där är att de oftast kommer med sina egna excentriciteter som jag då ska behöva stå ut med:cautious:

Känner igen självkritiken. Får ofta tankar om att det aldrig kommer vara "på riktigt" om vi inte bor ihop, mina dagdrömmar drar sig till "idyllen" som jag ändå inte vill ha, bara för att jag matats med den hela livet. Hjälper ju inte att några i min familj (*host*mamma*host*) är på mig konstant med att jag inte är gift och inte har barn, trots att jag är mycket tydlig med att jag inte vill detta:banghead:

Men precis så! Försökte tänka mig hur jag skulle kunna ha det om jag var sambo, och listan blev snabbt omöjligt lång; var sitt badrum, var sitt sovrum, var sin tvättkorg, var sin disk.... var sitt hem helt enkelt:laugh:

Jag är inte riktigt på den nivån. Jag är mer skeptisk till vardagsbestyren som "vilken tid ska vi äta? har du handlat? osv" jag får ångest av bara tanken på att hålla på att styra ihop sig så.

Och jag saknar sååå att kunna samköra handlande och sådana saker och inte alltid behöva göra allting själv... 😅 Var skönt precis i början, men efter 4 år som singel, varav jag senaste 1,5 året varit (on and off) kär och längtat efter att just dela vardagen med en specifik person, så känner jag att det räcker...

Har f.ö. "testat" bonden lite oplanerat i dag - vi skulle ju ses i stallet i eftermiddag, men så dök det upp en anledning för mig att åka iväg på dressyrträning som jag absolut inte ville tacka nej till. Så berättade för honom att mitt schema ändrats och att jag skulle kunna träffa honom ett tag före eller efter träningen, eller att vi kunde skjuta på dejten till en annan dag. Men han ville hänga på, så han ska komma i stallet en timme innan jag åker, och följa med till träningen. Pluspoäng till honom! :up: (och hoppast inte min dressyrtränare ställer några frågor om varför jag medbringar olika typer av killar når jag kommer och rider... :angel: Får väl isf bara svara "Poly" :p)

Eftersom jag var den som skrev igår att särbo inte är för mig, så vill jag bara påpeka att jag självklart håller helt och fullt med om ovanstående mening, det finns verkligen inget rätt och fel!

Enda anledningen till att jag känner att det inte skulle funka för mig, annat än om personen bodde på samma lilla ort som jag fast i eget boende då, är att jag aldrig skulle spontant kunna sova över hos honom eller ens riktigt träffas hos honom annat än för en kort visit. För hästar ska in och ut och ges mat och gör inte jag det måste någon annan göra det, och den någon annan är min pappa, jag har ingen annan hjälp. Det skulle helt enkelt ställa krav på att han alltid måste vara hos mig, och då kan han ju typ lika gärna bo hos mig på riktigt då. Men skulle jag träffa någon som antingen bor här i närheten (I wish, lär aldrig hända, minns en liten medryttare som jag hade ett tag, väldigt ung, som skulle bli hämtad av sin pappa hemma hos mig, och han åkte vilse och ringde upp och säger i telefon "vet inte var ni är, men här är en snygg kille så ni kanske är i närheten då", till dottern, och jag bara "VAR ÄR HAN SOM HITTAR EN SNYGG KILLE HÄR?!" :rofl:) eller om han hade varit nöjd med "hos mig ibland, annars är han hemma hos sig själv" så hade särbo ändå känts som ett bra alternativ.

Och jag saknar sååå att kunna samköra handlande och sådana saker och inte alltid behöva göra allting själv... 😅 Var skönt precis i början, men efter 4 år som singel, varav jag senaste 1,5 året varit (on and off) kär och längtat efter att just dela vardagen med en specifik person, så känner jag att det räcker...

Har f.ö. "testat" bonden lite oplanerat i dag - vi skulle ju ses i stallet i eftermiddag, men så dök det upp en anledning för mig att åka iväg på dressyrträning som jag absolut inte ville tacka nej till. Så berättade för honom att mitt schema ändrats och att jag skulle kunna träffa honom ett tag före eller efter träningen, eller att vi kunde skjuta på dejten till en annan dag. Men han ville hänga på, så han ska komma i stallet en timme innan jag åker, och följa med till träningen. Pluspoäng till honom! :up: (och hoppast inte min dressyrtränare ställer några frågor om varför jag medbringar olika typer av killar når jag kommer och rider... :angel: Får väl isf bara svara "Poly" :p)
Haha på den sista delen av ditt inlägg alltså, kände att jag behövde förtydliga det. ;)

Jag är inte riktigt på den nivån. Jag är mer skeptisk till vardagsbestyren som "vilken tid ska vi äta? har du handlat? osv" jag får ångest av bara tanken på att hålla på att styra ihop sig så.

Hade det varit uppstyrt med tider osv hade jag fått panik 😅
Vi äter när bägge är hemma och vi är hungriga 😁
Handlar gör jag eller tillsammans, städar gör den som är hemma eller tillsammans.
Sällan vi styr upp saker alls, det bara flyter på och går bra.

Hade det varit uppstyrt med tider osv hade jag fått panik 😅
Vi äter när bägge är hemma och vi är hungriga 😁
Handlar gör jag eller tillsammans, städar gör den som är hemma eller tillsammans.
Sällan vi styr upp saker alls, det bara flyter på och går bra.
Det är väl det som är grejen. När det flyter på så flyter det på. När det skaver så skaver det.
Hade jag och exet ätit när bägge är hemma hade jag svultit ihjäl.

Det är väl det som är grejen. När det flyter på så flyter det på. När det skaver så skaver det.
Hade jag och exet ätit när bägge är hemma hade jag svultit ihjäl.

Helt sant 😁
Haha, det hade vi med vissa dagar med tanke på att vi jobbar helt olika tider. Då äter vi själva såklart 😁
Idag är vi hemma bägge två efter stall och gym så då äter vi, sen, senare, någon gång när det passar 😁

En väldigt fin kväll igår, prat i soffan, hundpromenader, fixande och styrande med lite saker som krånglat (han är en lösare som gillar utmaningar och blev överlycklig när jag hade elektriska saker som var trasiga 🙈 ) och sen gosade vi ner oss i sängen och låg så nära och titta rakt in i varandras ögon och pratade mjukt och det var så laddat men ändå så mysigt. Efter ett tag tog vi oss upp till soffan och pratade mer. Och han masserade mig.

Lite senare såg han mina torra händer och sa att jag borde smörja in dom och frågade om han fick smörja in dom åt mig, så jag fick underbar handmassage. Jag har aldrig haft någon som smörjt in mina händer sen jag var riktigt liten och inte med den här känslan. Hur kan en sån sak vara så fin?

Hej då kramen blev till flera kramar och vi borrade in oss i varandra hårt. Vi är lite oense om vem som ska få anstränga sig mest vid en kram:p Han är 187 cm och jag 162 så antingen måste jag stå på tå eller han böja sig. Jag ställer mig automatiskt på tå eftersom jag alltid varit kortare än mina tidigare partners men den här killen säger att jag inte behöver det men då måste han ju böja sig så mycket..

På fredag ska vi på utflykt en bra bit bort, det blir spännande. En hel dag iväg. Man sitter ju liksom fast i bilen så man kan ju inte bara gå hem eller be den andra att gå ifall man blir trött men vi brukar kunna vara tysta och fixa med vårt egna när vi är tillsammans också. Hundarna är hos mamma och pappa så det är skönt.

Känner mig dock ur form rent fysiskt idag så får se imorgon, om jag mår så här klarar jag inte att ge mig iväg så länge.

En kille på jobbet började prata med mig på min rast igår, jättetrevlig, ställde massa frågor och visade sin instagram (kreativ person)
Väldigt oväntat!

Jag började sen följa honom och han verkar ha gått igenom alla mina bilder då han kommenterade en mycket gammal bild också :D

Nu bjöd han med mig på en fika i helgen :o
Kan dock inte pga hunden, men föreslog ev en promenad, tar min andra covidspruta idag, så får se hur jag mår!

Angående boende så är jag sen alltid inställd på särbo. Jag vill ha min egna plats där jag får sköta mitt. Kan tänka mig sambo för att slippa vara ensam när jag uppfyller min dröm att bo på landet istället för att ha lång väg till alla jag känner. Men saker kan ändras, men hittills ser jag särbo som det bästa. Just nu träffar jag killen jag dejtar varannan dag ungefär och tidigare förhållanden i princip varje dag.

Lite som @Bison var inne på hade jag aldrig pallat styra upp sånt om jag var sambo heller. Käka när du blir hungrig så gör jag detsamma, typ. Ska vardagen planeras kommer jag inte palla med, särbo, sambo eller vadsom.

Nu bjöd han med mig på en fika i helgen :o
Kan dock inte pga hunden, men föreslog ev en promenad, tar min andra covidspruta idag, så får se hur jag mår!

Kan ni inte fika hos dig? Eller fika där hunden får vara med? Typ Waynes eller vad det nu heter det som ligger i den där gallerian i stan som börjar på S (blandar alltid ihop waynes och espresso house och minns aldrig vilket som är vilket)....
Det låter som en bra ide att ni umgås ;) :angel:

Kan ni inte fika hos dig? Eller fika där hunden får vara med? Typ Waynes eller vad det nu heter det som ligger i den där gallerian i stan som börjar på S (blandar alltid ihop waynes och espresso house och minns aldrig vilket som är vilket)....
Det låter som en bra ide att ni umgås ;) :angel:

Ja, jag kom på att Espresso house finns ju. Men jag avskyr att äta med folk jag inte känner 😂
Tror inte jag är direkt intresserad heller och behöver inte riktigt fler vänner...

Men vi får seee. Känner inget direkt sug just nu iallafall. Tycker mest det känns smickrande :D

Jaha, bonden blev inte skrämd, sa han, utan han ville ses igen. :) Men han verkar vara lite skeptisk till mitt fullbookade tidsschema, och hur ofta vi ska hinna med att ses.... hann inte prata om det på själva dejten, men skriver med honom nu, så hoppast vi kan reda ut det... Har påmint honom att jag redan innan vi träffades sa att han bodde för långt undan..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 572
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 751
Senast: Mineur
·
Kultur Nu är den igång! Såg första avsnittet precis och jag är helt såld. Känns som en serie för lite äldre barn, och även perfekt för en...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
6 469
Senast: MML
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 218

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka