Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har f.ö. "testat" bonden lite oplanerat i dag - vi skulle ju ses i stallet i eftermiddag, men så dök det upp en anledning för mig att åka iväg på dressyrträning som jag absolut inte ville tacka nej till. Så berättade för honom att mitt schema ändrats och att jag skulle kunna träffa honom ett tag före eller efter träningen, eller att vi kunde skjuta på dejten till en annan dag. Men han ville hänga på, så han ska komma i stallet en timme innan jag åker, och följa med till träningen. Pluspoäng till honom! :up: (och hoppast inte min dressyrtränare ställer några frågor om varför jag medbringar olika typer av killar når jag kommer och rider... :angel: Får väl isf bara svara "Poly" :p)
Haha, jag har haft med två olika dejter till ett ridcenter på Irland 😁
När det dessutom blev lite rörigt när jag red en virrig unghäst som inte hoppat terräng tidigare råkade jag kalla den andra dejten för den första dejtens namn 😅 när hästen jag satt på flyger i väg med mig så hör jag tränare diskutera namnen och vad den dåvarande faktiskt hette.

En väldigt fin kväll igår, prat i soffan, hundpromenader, fixande och styrande med lite saker som krånglat (han är en lösare som gillar utmaningar och blev överlycklig när jag hade elektriska saker som var trasiga 🙈 ) och sen gosade vi ner oss i sängen och låg så nära och titta rakt in i varandras ögon och pratade mjukt och det var så laddat men ändå så mysigt. Efter ett tag tog vi oss upp till soffan och pratade mer. Och han masserade mig.

Lite senare såg han mina torra händer och sa att jag borde smörja in dom och frågade om han fick smörja in dom åt mig, så jag fick underbar handmassage. Jag har aldrig haft någon som smörjt in mina händer sen jag var riktigt liten och inte med den här känslan. Hur kan en sån sak vara så fin?

Hej då kramen blev till flera kramar och vi borrade in oss i varandra hårt. Vi är lite oense om vem som ska få anstränga sig mest vid en kram:p Han är 187 cm och jag 162 så antingen måste jag stå på tå eller han böja sig. Jag ställer mig automatiskt på tå eftersom jag alltid varit kortare än mina tidigare partners men den här killen säger att jag inte behöver det men då måste han ju böja sig så mycket..

På fredag ska vi på utflykt en bra bit bort, det blir spännande. En hel dag iväg. Man sitter ju liksom fast i bilen så man kan ju inte bara gå hem eller be den andra att gå ifall man blir trött men vi brukar kunna vara tysta och fixa med vårt egna när vi är tillsammans också. Hundarna är hos mamma och pappa så det är skönt.

Känner mig dock ur form rent fysiskt idag så får se imorgon, om jag mår så här klarar jag inte att ge mig iväg så länge.
Jag blir så glad av att läsa dina inlägg här!

Jag for hem till en 20 åring som just flyttat till mitt område :D älskar hans instagram, foto osv.
Trevligt.

Jägaren är på väg hit nu... 🙃

Jag for hem till en 20 åring som just flyttat till mitt område :D älskar hans instagram, foto osv.
Trevligt.

Jägaren är på väg hit nu... 🙃

Fattar mer av jägaren nu.
Hans ex är min gamla bästa väns nya bästa vän också.
Hatar att det är så litet här...

Killen gillar Lego, bara bygga och samla på dyra prylar, inte leka, och jag frågade någon gång om jag kunde få prova att bygga något och så igår skickade han en bild på Hedvig från Harry Potter och frågade om jag vill bygga den med honom som ett gemensamt projekt:love: Han vet att jag gillar Harry Potter.

Det spelar egentligen ingen roll att det är just Lego utan att han hela tiden hittar saker vi kan göra tillsammans, nya saker. Han har fantasi och är nyfiken precis som jag gillar det.

Han kommer verkligen på så roliga saker, stora som små, idag frågade han mig när vi smsade om jag gillar att bli kliad på ryggen. Älskade ju det som barn men hade glömt bort att det fanns.

Han fiskar efter att sova över här, vet inte om han vill stanna redan på måndag eller om han bara kollar läget lite men jag vet inte. Med exet brukade det bli så att jag ändå flyttade mig själv till soffan och sov där för att det är så svårt att sova med någon. Men vi får väl se. Vi har provat sängen tillsammans och insett att två människor och två hundar kommer innebära att ingen typ kan vrida på sig utan man är fast där man la sig först :rofl:

På ett sätt vore det ju naturligt om han sov över för vi ses ganska sent men jag har svårt att slappna av och sova om jag inte är ensam. Och jag har ingen lust att gå upp tidigt när han ska till jobbet på morgonen. Den tiden sover jag helst.

Det känns nästan som att vi leker fram någon ny sorts relation, har aldrig haft det riktigt så här innan. Allt är spännande och nytt och jag tar för mig och säger ja när jag annars skulle sagt nej och han låter mig ta mig fram i snårskogen i mitt huvud i min egna takt men hjälper till hela tiden. Drömmer jag? Kan det få vara så här fint?

På tal om vänner - exmaken är ju en av mina närmsta vänner, och jag diskuterar numera alla mina dejter etc med honom. Långt ifrån alltid lika lyckad, iom att vi är enormt olika och har olika värderingar.... :p

Men i dag var vi rätt överens: jag hade skrivit lite frågor till bonden, typ vad han söker i en kvinna, vad för värderingar han har, vad han brinner för, etc. Skickade screenshots till exet och han bara "han skriver ju endast vad han tror att du vill höra?!" Kände precis samma.... :cautious: Det"värsta" var dock kanske när jag berättade vad jag sökte i en man, och han (bonden) bara "Jag har allt det där, du har hittat vad du söker i mig, fröken!" Liiiite klyschigt, eller? :angel:

Har egentligen redan lovat honom en till dejt, men vi får se.... Alltså han är riktigt snygg och sexig och verkar snäll och så, men hittils känns det inte som att vi "klickat" mentalt eller intellektuelt... Går det ens att hitta allting i en och samma människa, eller ställer jag för höga krav??

Går det ens att hitta allting i en och samma människa, eller ställer jag för höga krav??
Jag vill inte verka bitter, men nej, det tror jag inte. Till en början när man är förälskad kan man tycka att någon är perfekt, men det är bara för att man inte känner personen än.

Däremot tror jag att man accepterar hur en människa är och börjar älska den till slut, med alla fel och brister.

På tal om vänner - exmaken är ju en av mina närmsta vänner, och jag diskuterar numera alla mina dejter etc med honom. Långt ifrån alltid lika lyckad, iom att vi är enormt olika och har olika värderingar.... :p

Men i dag var vi rätt överens: jag hade skrivit lite frågor till bonden, typ vad han söker i en kvinna, vad för värderingar han har, vad han brinner för, etc. Skickade screenshots till exet och han bara "han skriver ju endast vad han tror att du vill höra?!" Kände precis samma.... :cautious: Det"värsta" var dock kanske när jag berättade vad jag sökte i en man, och han (bonden) bara "Jag har allt det där, du har hittat vad du söker i mig, fröken!" Liiiite klyschigt, eller? :angel:

Har egentligen redan lovat honom en till dejt, men vi får se.... Alltså han är riktigt snygg och sexig och verkar snäll och så, men hittils känns det inte som att vi "klickat" mentalt eller intellektuelt... Går det ens att hitta allting i en och samma människa, eller ställer jag för höga krav??
Vad söker du frågan är ju så dryg. Jag svarar alltid - det vet jag när jag hittat det.
Hittills i mitt dejtingliv (som ju är väldigt kort) F - ligg, inget mer. Seglarn - ingenting men hade potential att vara både ligg och göra kul saker med. Den senaste stjärnan låt oss kalla honom M, kanske lite djupare och mer av både sex, romantik och umgänge.

Det är vad jag hittat hittills. Hur skulle jag kunna veta det innan?

Fast nog vet man vad man vill i livet? Eller? Man vet väl om man vill träffa någon som man kan starta en tvåsamhet med eller om man bara vill roa sig?

Jag brukar svara att jag inte letar efter någonting, men jag är öppen för förslag. Samtidigt vet jag ju att jag vill ha någon att lägga mig bredvid i sängen på kvällen, någon att mysa med i soffan i uterummet, någon att skratta med, någon att ha sex med på gräsmattan, någon att dansa nakentryckare med i köket etc. Jag letar inte bara efter en kk, jag vill ha mer än det. Det vet jag ju redan innan jag träffat någon så att säga. Sen kanske man träffar någon som man inte vill något mer med än att ligga och då är det ju så. Men frågan är väl mer en livsåskådning än individnivå tänker jag.

Vad söker du frågan är ju så dryg. Jag svarar alltid - det vet jag när jag hittat det.
Hittills i mitt dejtingliv (som ju är väldigt kort) F - ligg, inget mer. Seglarn - ingenting men hade potential att vara både ligg och göra kul saker med. Den senaste stjärnan låt oss kalla honom M, kanske lite djupare och mer av både sex, romantik och umgänge.

Nu var frågan i det här fallet lite mer riktat åt vilka egenskaper man brukar falla för. Det vet väl de flesta om man tänker efter?

Kände inte alls igen mig i hans svar, och påpekade detta, och då var det först "men kanske du blir mera så och så när du slappnar av" - vilket jag sa att nej det kommer inte hända, varefter det minsann inte var SÅ han menade....

Nu var frågan i det här fallet lite mer riktat åt vilka egenskaper man brukar falla för. Det vet väl de flesta om man tänker efter?

Kände inte alls igen mig i hans svar, och påpekade detta, och då var det först "men kanske du blir mera så och så när du slappnar av" - vilket jag sa att nej det kommer inte hända, varefter det minsann inte var SÅ han menade....
Jag tycker han låter snudd på creepy utifrån vad du återgett av konversationen. Även om du inte känner så, så ska du ju gå på en till dejt för att du vill det, för att magkänslan säger ja, inte för att du "lovat" honom en till dejt. Känns det tveksamt så backa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 569
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 746
Senast: Mineur
·
Kultur Nu är den igång! Såg första avsnittet precis och jag är helt såld. Känns som en serie för lite äldre barn, och även perfekt för en...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
6 469
Senast: MML
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka