Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker att nästan varje gång jag kollar på tinder så dyker det upp någon där det i presentationen står att de egentligen är några (eller många) år äldre än vad profilen säger. Det råkar visst bli fel ofta. Lustigt nog ser jag aldrig att det blir fel åt andra hållet :cautious:

Det har jag!!
Har nog fått upp en 5-7 killar som gått in på mitt åldersspann 43-49 som varit så unga som 18 :o
De jagar "Milfar" :cool:

Det där är så fascinerande. Nä, det är inte svårt 🙄 de som skriver så tänker jag att ok, du är antingen heeeelt oteknisk, eller också tror du att alla tjejer är lättlurade. Inget av alternativen ger pluspoäng...
Jag kan inte ändra ålder på Tinder. Visst kan jag skapa en ny profil, men det är ju inte riktigt samma sak. Kanske går om jag ändrar ålder på Facebook, men vill inte testa, jag har ju rätt ålder.

Det där är så fascinerande. Nä, det är inte svårt 🙄 de som skriver så tänker jag att ok, du är antingen heeeelt oteknisk, eller också tror du att alla tjejer är lättlurade. Inget av alternativen ger pluspoäng...
Beror inte det på? Om man loggat in med sin Facebook kanske det inte går?

Jag kan inte ändra ålder på Tinder. Visst kan jag skapa en ny profil, men det är ju inte riktigt samma sak. Kanske går om jag ändrar ålder på Facebook, men vill inte testa, jag har ju rätt ålder.
Nu tänkte jag på HP. Tinder kopplat till FB är kanske svårare. Men det innebär ju att en har lagt in fel ålder på FB också. Varför vill en det? De enda jag vet som har gjort det är de som är för unga för att ha FB...och de borde inte vara i 40-årsåldern ens nu...

Jag skrev för ett tag sen med en karl som fyllde år under chattperioden men hans gamla ålder stod kvar.
Det verkar inte som om det ändras automatiskt iaf.

Jag gick in och tittade som hastigast nu och såg inte var i inställningarna man ändrar ålder. Jag är inloggad med telefonnummer.

Jag tycker det borde bli en utbrytning från dejtingtråden ang. unga "ratade" män som samhällsproblem, för Tinder/nätdejting är bara en liten pusselbit i detta, som är långt mer mangfacetterat.... Det är dock ett viktigt tema mtp politik m.m., och borde debatteras (fast jag tror kanske inte vänsterfeminist-dominerade Buke kommer kunna ha en objektiv och "jämnställd" diskution ang. problemet). :angel:

Hmm, ganska dåligt utbud må jag säga, ingen alls jag verkligen känt ”wow” för. Men har matchat med några stycken och vi skriver lite fram och tillbaka.

MEN, jag är så SJUKT förvirrad på en... Han har en hel del bilder ute, och det ser knappt ut som samma person på alla bilder! :cautious:
Vissa bilder är han verkligen SNYGG på, andra mer medelmåtta. Han har urläckra tatueringar på hela armarna, samtidigt som han använder ordet ”busig” (ja, det var en rejäl dödare kan jag säga...)

Så ja, antingen så har han två väldigt olika sidor, eller så vet inte jag... Väldigt trevlig iallafall så vi kommer nog skriva på ett tag till.

Ååh, nu saknar jag den andra tråden - fick precis ett meddelande från en kille som skriver att han söker en seriös relation och undrar om vi kan lära känna varandra under 2020 med mål om en relation tillsammans? Inget annat om hur han tror vi passar ihop, hans profil är i princip tom, och enligt dejtingsidans (inte Tinder) parametrar är vi en "problematisk match".

Alltså, tror någon verkligen att man ska vilja lära känna dem enbart för att de är ute efter en seriös relation?! Svarade iaf artigt att jag har lite fler kriterier än så...

Hmm, ganska dåligt utbud må jag säga, ingen alls jag verkligen känt ”wow” för. Men har matchat med några stycken och vi skriver lite fram och tillbaka.

MEN, jag är så SJUKT förvirrad på en... Han har en hel del bilder ute, och det ser knappt ut som samma person på alla bilder! :cautious:
Vissa bilder är han verkligen SNYGG på, andra mer medelmåtta. Han har urläckra tatueringar på hela armarna, samtidigt som han använder ordet ”busig” (ja, det var en rejäl dödare kan jag säga...)

Så ja, antingen så har han två väldigt olika sidor, eller så vet inte jag... Väldigt trevlig iallafall så vi kommer nog skriva på ett tag till.

Bilder är svårt. På vissa bilder kan jag tycka att jag själv är ganska snygg. På många(!) bilder ser jag så ful ut att min första spontana tanke blir något i stil med att jag inte borde få visa mig ute bland folk. Verkligheten är nog någonstans mitt emellan och det är väldigt neutrala bilder jag lagt upp på tinder också. De snyggaste bilderna lägger jag absolut inte upp där, för att folk inte ska få fel uppfattning om mig. Om den du chattar med är trevlig, så varför inte träffa honom och se hur han är live? :)

Bilder är svårt. På vissa bilder kan jag tycka att jag själv är ganska snygg. På många(!) bilder ser jag så ful ut att min första spontana tanke blir något i stil med att jag inte borde få visa mig ute bland folk. Verkligheten är nog någonstans mitt emellan och det är väldigt neutrala bilder jag lagt upp på tinder också. De snyggaste bilderna lägger jag absolut inte upp där, för att folk inte ska få fel uppfattning om mig. Om den du chattar med är trevlig, så varför inte träffa honom och se hur han är live? :)

Ja, absolut så kommer vi träffas om det går så långt. Nu har vi bara skrivit sen igår kväll och jag har verkligen INTE bråttom att ses ,vill checka av läget och känna mig iallafall liiite bekväm med personen innan vi ev ses. Jag vet ännu inte ens vad jag söker, mer än att jag behöver nytt folk i mitt liv.

Så det handlar inte om att ses eller inte pga bilderna,utan att det är lite ”fascinerande” att det skiljer så väldigt mycket mellan bilderna. Vi pratar från en het, störtskön, avslappnad ”dude” som helt tar dagen som den kommer, till killen som stryker och viker sina kalsonger och medverkar i påskspelet i pingstkyrkan.

Oj vilken trevligt kväll det blev!!!
Så trevlig att jag sköt upp hemfärden med en avgång.
Vi har pratat och skrattat i MASSOR!!!
Lite lätt beröring och en hejdåpuss vid tåget. Vi ska absolut ses igen :)

Här går det inte jättebra. :p Blev blockat av killen som ville ha en seriös relation, efter att han berättat att han minsann hade ett jobb och två barn så han var verkligen riktigt seriös nämligen...! O_o

Killen från Eritrea känns med lite - sådär..... Han skriver att han ska flytta härifrån inom kort, men han kan betala för mina flygbiljätter om jag vill komma på besök till honom. Och att om jag vill bli tillsammans med honom så kan han flytta dit jag vill bo.. Lite för på iom att vi inte setts än, tycker jag...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 590
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 782
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 243
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka