Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker det är rätt dött på tinder just nu, hittar få jag vill swajpa höger på, och blir det matchningar blir det aldrig någon konversation..

Finns dock en man i ett sammanhang som jag öron varje vecka. Vi snackar alltid, han är supertrevlig osv (det är han visserligen mot alla), och jag hade gärna lärt känna honom mer. Tycker det är himla svårt dock då jag inte vill trampa i klaveret och göra det obekvämt att ses om han inte är intresserad. Försökte i våras genom att föreslå en att ses med en aktivitet relaterad till vårt gemensamma intresse, men fick sval respons. Tänkte att det då inte fanns något intresse alls, men det kan ju också bero på att aktiviteten inte var intressant för honom och att han inte fattade att jag var intresserad :p
Jag vet att det enklaste hade varit att be om en dejt, men det kommer inte att hända.. hade velat resa tillbaka 20 år i tiden och bett nån kompis fråga honom om han var intresserad :rofl:

Tillagt: vi kände alltså inte varandra för 20 år sen, men tänkte att det var mer socialt accepterat på mellan-/högstadiet :angel:

Tycker det är rätt dött på tinder just nu, hittar få jag vill swajpa höger på, och blir det matchningar blir det aldrig någon konversation..

Finns dock en man i ett sammanhang som jag öron varje vecka. Vi snackar alltid, han är supertrevlig osv (det är han visserligen mot alla), och jag hade gärna lärt känna honom mer. Tycker det är himla svårt dock då jag inte vill trampa i klaveret och göra det obekvämt att ses om han inte är intresserad. Försökte i våras genom att föreslå en att ses med en aktivitet relaterad till vårt gemensamma intresse, men fick sval respons. Tänkte att det då inte fanns något intresse alls, men det kan ju också bero på att aktiviteten inte var intressant för honom och att han inte fattade att jag var intresserad :p
Jag vet att det enklaste hade varit att be om en dejt, men det kommer inte att hända.. hade velat resa tillbaka 20 år i tiden och bett nån kompis fråga honom om han var intresserad :rofl:

Tillagt: vi kände alltså inte varandra för 20 år sen, men tänkte att det var mer socialt accepterat på mellan-/högstadiet :angel:

Haha!! Det där hade det ju kunnat varit jag som skrivit om vaktmästaren på jobbet... 🤣😶. I understand!

------

Kors i taket hörreni, hp-kille ett svarade... och verkar vettig. Min favvo-restaurang har jullov just nu, men ska höra om han velat/kunnat äta där nån dag sen...

Efter den trevliga kvällen hos kaffekillen där känslan ändå var väldigt bra (trots att jag fick lite närhets-panik) så har jag inte hört något från honom... Jag skrev till honom iförrgår, han svarade att han var upptagen men att vi kunde höras senare. Jag vet att han skulle bort i helgen men det känns förvirrande att inte höras alls helt plötsligt. :confused:

Efter den trevliga kvällen hos kaffekillen där känslan ändå var väldigt bra (trots att jag fick lite närhets-panik) så har jag inte hört något från honom... Jag skrev till honom iförrgår, han svarade att han var upptagen men att vi kunde höras senare. Jag vet att han skulle bort i helgen men det känns förvirrande att inte höras alls helt plötsligt. :confused:
Släpp honom. Gå vidare och skulle han höra av sig så tar du ställning då till hur du vill göra.

Dagens konstaterande: folk på Tinder får mig att tänka "ääh, vad ska jag med den där till?". Nya bekantskaper som jag träffar irl, tex på klättringen, får mig att tänka "Åh så kul, den här personen vill jag lära känna bättre!". Jag behöver verkligen se och höra personer för att bli intresserad av att alls ha kontakt med dem. Men ja, kan jag få kontakt med folk på nätet och få till en träff innan jag tröttnar så kanske det blir skillnad...

Dagens konstaterande: folk på Tinder får mig att tänka "ääh, vad ska jag med den där till?". Nya bekantskaper som jag träffar irl, tex på klättringen, får mig att tänka "Åh så kul, den här personen vill jag lära känna bättre!". Jag behöver verkligen se och höra personer för att bli intresserad av att alls ha kontakt med dem. Men ja, kan jag få kontakt med folk på nätet och få till en träff innan jag tröttnar så kanske det blir skillnad...

Jag behöver också träffa nån för o veta om det finns potential :). Men som du säger man kan ju hitta folk på nätet och se till att ses fort.

Så är det ju, vissa en träffar efter nätet skulle jag inte ens funderat kring att prata med i offentligt sammanhang. Och andra en träffar live och klickar med är inte helt ovanligt, utanför de ramar en har på nätet.

Exakt samma för mig. Är nog därför jag bara träffat max 3 personer från nätet :D

Det blev en dejt till sist med Mr Darcy. Men inget klick. Trevligt men vi var rätt olika. Men ändå, jag var nöjd att jag frågade honom. Fick ju öva på att gå på dejt. Det är inte det jag gör bäst... Alldeles uppenbart :) jag menar, jag är ju singel...

Oj! Vad kul! Och precis rätt sätt att se på det! Man kan inte klicka med alla (och det är väl på både gott och ont) :).

Jag ska träffa Raceföraren om en timme. Är inte alls motiverad men känner att det är bäst att ta den här dejten efter 2 veckors sporadiskt skrivande så kan man avgöra om det öht är intressant.

A och jag hörs av då och då under dagarna. Känns bra och jag ser fram emot att se honom igen.

Dejten gick över min svala förväntan. Han var trevlig, respektfull, gillade Skägget och verkade helt vettig. Såg dessutom rätt bra ut och knatade med en timme i regn och blåst på hundpromenad utan att knorra :up:

Men inte den där humorn som jag och A har men så har vi setts mer och haft kontakt längre.
Jag kanske bör ge Raceföraren en chans?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 590
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 782
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 243
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka