Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det ena behöver inte utesluta det andra. Det går att fokusera på båda problemen.
Det ena problemet hade inte uppstått utan det andra.

Men aktivera funktionen som gör att du endast kan bli kontaktad av de som du kontaktat först då? Så slipper du det.
Jag har inte tålamodet att leta runt på det sättet själv. Jag låter männen skriva till mig, sen svarar jag dem jag tycker verkar passa mig.

N skrev idag efter jag hade varit och extrajobbat. Han var ute på promenad och frågade om han fick komma förbi.

Tänkte väl att visst, får väl se vad han vill.
Fattar fortfarande ingenting :D det var stelt och lite akward, vi har inget riktigt att samtala om (han satt mest och pratade vad han hade tagit på senaste tiden..)

Känns skönt att veta att jag känner nada och förstår inte hur jag kunde känna något tidigare.

Jag träffade kaffekillen igår igen hehe. Det är trevligt att han bor nära :up:

Vi satt mest och pratade hela kvällen. Vi har många gemensamma intressen och verkar rätt lika, så det blir väldigt roliga diskussioner.

Men det är så jobbigt att vara känslig! Han ville gärna hångla lite, eller åtminstone få en puss. Men jag blir så väldigt spänd och känner mig pressad av minsta lilla, jag får panik av tanken att "det ena kanske leder till det andra" och vill inte ge minsta lilla förhoppning om att en eventuell kyss ska leda till sex. Han gjorde absolut inte något fel, tvärtom. Men jag blev så stressad. Dom här reaktionerna är också helt nya för mig, det kom efter att jag insåg att exet klev över mina gränser..

Jag hoppas att han inte tolkar det som att jag inte är intresserad. Jag skrev ett meddelande för 3 timmar sen som han varken har öppnat eller svarat på :cautious:

Återigen, det jag skrev var att jag förstår att hon fick frågan och varför. Ingen argumentation för eller emot och absolut ingen övertalning. Ville mest visa att det finns olika sätt att se på saker och läsa och tolka saker. Men jag lämnar det där.
Fast det är väldigt lätt för en läsare att uppfatta det som försök till övertalning när du får ett svar och bara fortsätter upprepa din egen tes, dessutom som något allmängiltigt "med vuxna barn är det en helt annan sak". Uppenbarligen inte enligt flera i tråden.
Sen tycker jag du har en rätt tråkigt diskusionsstil när du tillskriver andra att vara provocerade eller inleda svar med "oj... andas! ".

Jag har inte tålamodet att leta runt på det sättet själv. Jag låter männen skriva till mig, sen svarar jag dem jag tycker verkar passa mig.

Fast att möta respektlöshet med respektlöshet kommer inte leda framåt. Och det diskussionen startade i var inte ens respektlöst, det var en tolkningsfråga.

Förstod nästan att det var så.

Fast det är väldigt lätt för en läsare att uppfatta det som försök till övertalning när du får ett svar och bara fortsätter upprepa din egen tes, dessutom som något allmängiltigt "med vuxna barn är det en helt annan sak". Uppenbarligen inte enligt flera i tråden.
Sen tycker jag du har en rätt tråkigt diskusionsstil när du tillskriver andra att vara provocerade eller inleda svar med "oj... andas! ".

Känns inte ens som att du har läst mina inlägg eller de inlägg jag svarade på? Jag har uppenbarligen inte lyckats vara tillräckligt tydlig i alla fall. Jag har inte upprepat någon tes och provokationen var ju ett svar på just det. Kan hålla med om att ”oj andas” var dålig argumentationsteknik, men för mig kom reaktionen i det inlägget som väldigt over the top och out of the blue.

Men ställ i alla fall in ålder så slipper du mail från de du tycker är för gamla? 😊 jag blev väldigt glad när även HP började funka så för då slapp jag en massa mail från 23-åringar...

Passar inte problemen (och diskussionen) om ofrivilliga kontakter från föräldrar och fel åldrar bättre in i tråden över märkliga dejtingfenomen?

Kan barnfrågan få en egen tråd?

I övrigt fötstår inte hur det kan ägnats hur många sidor som helst åt att diskutera äldre barn utan att idén om att De kanske i sin tur skaffar sig barn (dvs barnbarn till partnern) som kanske vill ha en närvarande mor/farförälder.

Men ställ i alla fall in ålder så slipper du mail från de du tycker är för gamla? 😊 jag blev väldigt glad när även HP började funka så för då slapp jag en massa mail från 23-åringar...
Är det så att man bara kan få mail/kontaktas av folk inom åldern man ställt in?

Måste säga att 22-åringen som skrev att jag verkar vara rå, rolig och snygg faktiskt verkar riktigt vettig. Jag frågade hur det gick med tjejerna och fick svaret:
"Tjejerna är svåra men det beror nog kanske på att ni får så många meddelanden från IQ befriade män, så tillslut orkar man väl inte att besvära sig med att läsa och svara ens vettiga snubbar kanske, men jag vet inte då jag är kille. Men jag försöker vara relevant och skriva relativt vardagligt och "Normalt" men konkurrensen är stor"
Ingen bitterhet alls, bara konstaterande. Thank god, det var precis vad jag behövde ikväll 😅

Ja precis. Men såklart som @Zinfernia skriver så ställer en del in fel ålder och de kommer en inte åt såklart. Min uppfattning är dock att det inte är merparten som gör så.
Det är bra att det nu finns den lösningen att man bara kan bli kontaktad av personer man själv flirtat med eller skickat meddelande till. Det löser de allra flesta problemen som folk har på HP så förstår inte varför man inte använder den om man nu tycker att man får för mycket skräpmejl.

Oj...andas! Och sen när du har gjort det kan du visa var nån har skuldbelagt och var nån har skilt på vad som gäller för kvinnor och män här?
Prova att se genom någon annans ögon 😉 världen blir större då.
Fint med lite härskartekniker/dålig argumentationsteknik...

Det är inte första gången jag ser denna hacking på @Zinfernia och jag blir så less för det blir rundgång varenda gång!

- män är gränslösa (respekterar inte vad som står i presentationen både när det gäller åldrar eller önskemål om barn, skriver typ 5-10 meddelanden i rad utan noll eller vad det nu handlar om)
- kvinna beklagar sig om fenomenet här
- flertalet användare svarar i stil med "det går faktiskt att tolka på andra sätt", "varför gör inte DU något åt problemet" (förtydligar ännu mer, blockar etc.) eller blir kränkta över att sagda kvinna tillslut ryter ifrån eller använder "problematiska ord"

Det sistnämnda ÄR att vända problemet från gränslösa män till att kvinnan inte gör tillräckligt eller fel.

Fint med lite härskartekniker/dålig argumentationsteknik...

Det är inte första gången jag ser denna hacking på @Zinfernia och jag blir så less för det blir rundgång varenda gång!

- män är gränslösa (respekterar inte vad som står i presentationen både när det gäller åldrar eller önskemål om barn, skriver typ 5-10 meddelanden i rad utan noll eller vad det nu handlar om)
- kvinna beklagar sig om fenomenet här
- flertalet användare svarar i stil med "det går faktiskt att tolka på andra sätt", "varför gör inte DU något åt problemet" (förtydligar ännu mer, blockar etc.) eller blir kränkta över att sagda kvinna tillslut ryter ifrån eller använder "problematiska ord"

Det sistnämnda ÄR att vända problemet från gränslösa män till att kvinnan inte gör tillräckligt eller fel.

Jag håller med om att oj andas var dålig argumentationsteknik. Ber om ursäkt för den. Vidhåller dock att jag tycker att ditt inlägg var en överreaktion. Jag har inte hackat på @Zinfernia. Jag hade lätt kunnat göra samma tolkning själv angående barn/vuxna barn. För mig var det alltså inte en könsfråga alls utan en ren tolkningsfråga. Jag ville därför ge min syn på det. Jag har heller inte blivit kränkt...men jag står fast vid att bemöta respektlöshet med samma mynt inte ger något alls. Det för inget framåt. Jag håller inte med dig om att problemet vändes från respektlösa män till att kvinnor ska göra mer. Det var en helt annan diskussion.

Min kommentar om att se världen genom andras ögon var mest för att vidga perspektivet. Det var ingen härskarteknik alls.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 595
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 789
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 249
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka