Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har faktiskt svårt att se hur mina äldre "barn" (28, resp 25) som har egna liv och egna familjer ska kunna påverka livet för någon som dejtar mig, men tycker man det är bara vedervärdigt att jag har "barn" i andra änden av landet som knappt ens jag ser till och än mindre en ev dejt skulle stöta på, så är det i vart fall inte en personlighet som jag skulle finna intressant, så det går ju på ett ut.

För mig är det skillnad på barn och "barn".

Sen går det ju numera även på HP att ställa in ålder så att endast de inom rätt ålder kan kontakta en. Och det går också att ställa in så att det endast går att ta emot meddelanden från de en själv kontaktat först på något sätt. Om en nu vill slippa de oönskade mailen från fel personer alltså. Men det innebär såklart en mer aktiv egen roll i dejtingen.

Jag har faktiskt svårt att se hur mina äldre "barn" (28, resp 25) som har egna liv och egna familjer ska kunna påverka livet för någon som dejtar mig, men tycker man det är bara vedervärdigt att jag har "barn" i andra änden av landet som knappt ens jag ser till och än mindre en ev dejt skulle stöta på, så är det i vart fall inte en personlighet som jag skulle finna intressant, så det går ju på ett ut.

För mig är det skillnad på barn och "barn".

Håller med. Även om min bara är 15 och är här varanna vecka, men har då sitt liv med att slagga hos kompisar osv. Men jag ids inte dejta 24/7 så skulle någon se hans existens som ett problem för att vi skulle ha trevliga träffar så går det automatiskt bort. Jag söker ändå inte en ny pappa till honom.
Men jag respekterar att man känner olika inför barn.

And here we go again med att skuldbelägga kvinnan med att inte vara tydlig nog när hon skriver "inga barn". Hur ni, eller alla dessa män som skriver, ens kan få en uns av en tanke att det inte gäller AVKOMMOR av alla slag är mig så fruktansvärt oförståeligt!!
Jag förstår varför man känner behovet att ta i från tårna för att få dessa gränslösa MÄN att sluta med sina kontaktförsök men ändå lyckas det vridas till att det är kvinnan som är okänslig.
Ge. Er!!

”Jag matchar inte med dig som har eller vill ha barn oavsett ålder på dem (även vuxna barn).” Kanske? Det blir ganska svårt att kommunicera om en envist hävdar att ens egen tolkning är den bästa och enda när en får klar input om att det går att tolka annorlunda 😉

Mailen från de som vill argumentera eller vill missförstå kommer en alltid få. De går aldrig att sortera bort. Men trevliga frågor om vad ens text innebär har jag svårt att se irritationen över?

Såklart, fast om man ska specificera vartenda krav på det sättet utefter andras tolkning kan det ju bli en eländigt lång och tradig presentation tycker jag också. Det vore ju trevligt om respekten kunde gå åt båda håll, vilket den sällan gör.
Inga barn? Okej, jag har barn. Kanske ska jag inte svara då.
Inga bisexuella kvinnor? Okej, kanske ska jag inte svara på en homosexuellspecifik annons då.

Jag tror inte problemet uppstår när det kommer i ETT mail där någon försöker töja på gränsen eller missförstår ett krav, jag tror att folk blir otrolig trötta på att det händer gång på gång.

Men minsann, jag ska försöka lämna dejtingtråden ifred nu. Jag blev visst lite provocerad. :)

And here we go again med att skuldbelägga kvinnan med att inte vara tydlig nog när hon skriver "inga barn". Hur ni, eller alla dessa män som skriver, ens kan få en uns av en tanke att det inte gäller AVKOMMOR av alla slag är mig så fruktansvärt oförståeligt!!
Jag förstår varför man känner behovet att ta i från tårna för att få dessa gränslösa MÄN att sluta med sina kontaktförsök men ändå lyckas det vridas till att det är kvinnan som är okänslig.
Ge. Er!!

Jag tror inte det handlar om skuldbeläggande utan att vissa tolkar barn som just barn, dvs hemmaboende eller minderåriga medans andra tolkar det som du, som avkommor.

Såklart, fast om man ska specificera vartenda krav på det sättet utefter andras tolkning kan det ju bli en eländigt lång och tradig presentation tycker jag också. Det vore ju trevligt om respekten kunde gå åt båda håll, vilket den sällan gör.
Inga barn? Okej, jag har barn. Kanske ska jag inte svara då.
Inga bisexuella kvinnor? Okej, kanske ska jag inte svara på en homosexuellspecifik annons då.

Jag tror inte problemet uppstår när det kommer i ETT mail där någon försöker töja på gränsen eller missförstår ett krav, jag tror att folk blir otrolig trötta på att det händer gång på gång.

Men minsann, jag ska försöka lämna dejtingtråden ifred nu. Jag blev visst lite provocerad. :)
Tack, du skriver allt jag tänker och lite till! 😍Jag blir inte provocerad av enstaka mail, jag blir provocerad av femton mail om dagen från singelpappor med barn i alla möjliga åldrar.

Ge. Er!!

Oj...andas! Och sen när du har gjort det kan du visa var nån har skuldbelagt och var nån har skilt på vad som gäller för kvinnor och män här?

Ge. Er!!
Exakt så! Kvinnor här anmärker på att jag använder nedvärderande ord i min presentation istället för att fokusera på grundproblemet: Respektlösa män 🤦‍♀️

Håller med. Även om min bara är 15 och är här varanna vecka, men har då sitt liv med att slagga hos kompisar osv. Men jag ids inte dejta 24/7 så skulle någon se hans existens som ett problem för att vi skulle ha trevliga träffar så går det automatiskt bort. Jag söker ändå inte en ny pappa till honom.
Men jag respekterar att man känner olika inför barn.

Det kan naturligtvis vara olika beroende på vad man har för mål med dejtandet - ska det bara fortsätta vara dejt eller lite kk sådär går det möjligtvis att låta en femtonåring glida på sidan om, men blir det på något vis seriöst måste barnet förstås introduceras tänker jag.

Det kan naturligtvis vara olika beroende på vad man har för mål med dejtandet - ska det bara fortsätta vara dejt eller lite kk sådär går det möjligtvis att låta en femtonåring glida på sidan om, men blir det på något vis seriöst måste barnet förstås introduceras tänker jag.

Absolut.

Dock kan jag förstå att det kan bli funderingar då det finns gråzooner. Vissa har ingen kontakt alls med sina barn. Barnet kan vara avlidet. Det kan dyka upp barn man inte vet om...gör man slut då?
Oavsett så behöver man inte utgå ifrån att ALLA är dumma i huvudet för att de tar kontakt.

Absolut.

Dock kan jag förstå att det kan bli funderingar då det finns gråzooner. Vissa har ingen kontakt alls med sina barn. Barnet kan vara avlidet. Det kan dyka upp barn man inte vet om...gör man slut då?
Oavsett så behöver man inte utgå ifrån att ALLA är dumma i huvudet för att de tar kontakt.

Såklart! Men det måste ju verkligen vara lågprocentiga undantagsfall, och för mig personligen är det nog tillräckligt att personen skaffat barn för att jag inte ska vara intresserad av att ens överväga ne romantisk träff.
Kanske till och med Ännu mindre om personen i fråga först skaffat barn och sedan inte har kontakt med dem.

Självklart behöver folk inte alls vara dumma i huvudet, de kan vara hur kloka och snälla och trevliga som helst men jag kommer ändå inte att förstå varför de tror att just De ska vara undantaget som på något vis spränger hela kravlistan, särskilt på en dejtingsite. Lite annorlunda om man känner varandra sedan tidigare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 599
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 790
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka