Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja jag blir också väldigt oroad över att han inte vill kyssas, den supergosiga helgen hos mig var han jätteförkyld, så då var det inte så konstigt. (Det var då han sa att han inte riktigt kände sig bekväm med det. Då var det överhuvudtaget mycket mer gos, pussande, och vi låg med varandra.

Senast vi sågs var det mindre gos och klängande generellt, men ändå mycket närhet, skedande och intimitet. Så jag hoppas att det som hänt bara är att han backat lite medan han finner ut av oss. Eller vad man ska säga. Problemet är ju att om han blir lite mer avvaktande blir ju också jag det. Hoppas att det lossnar och att han inte är så osäker på vad han vill när vi ses igen.

Att inte kyssas är för MIG ett tecken på att personen aktar sig för att få för starka känslor.:( Men det behöver ju inte vara så.

Vi hånglade massor den första gången vi hamnade i säng, och då var det noll bekymmer. Det kändes fantastiskt bra att kyssas med honom. Men då var det mer alkohol och mindre hjärna inblandat.
Mitt ex gillade inte att kyssas fick jag veta när vi hade setts ett litet tag (i början hånglade vi). Han hade även svårt för långvarig närhet, som att hålla handen på promenad, ligga omslingrade och se på film, eller sova nära varandra, trots att vi var jätteförälskade. För mig som funkar annorlunda var det var lite svårt i början att hantera, men det var så mycket annat som synkade klockrent. Och vi fick det att funka. Jag lärde mig att han verkligen ville ha närhet men gärna ofta i stället för länge, han lärde sig hur han kunde agera för att undvika att jag kände mig avvisad. Vi hade det jättefint ihop.
Behöver inte alls vara så i detta fall, tänkte mest ge ett exempel på att det finns olika sätt att funka vad gäller närhetsbehov och att det inte måste gå åt skogen för det.

@sorbifolia nej inget svar ännu. Nu 8 timmar sen han läste det. Så magkänslan var rätt, han kommer inte höra av sig.

Jag tycker att det är lite tråkigt men samtidigt är jag mer matt och lite tilltufsad i självförtroendet än arg på honom. Min ena kompis är arg på honom, och jag önskar nästan att jag var det. Nu känner jag mig mer som "förbrukat gods" eller vad det heter. 38 år och för gammal för att vara intressant för de som inte är gubbar. Jag VET ju att det inte nödvändigtvis är så. Men just nu KÄNNS det så.

@sorbifolia nej inget svar ännu. Nu 8 timmar sen han läste det. Så magkänslan var rätt, han kommer inte höra av sig.

Jag tycker att det är lite tråkigt men samtidigt är jag mer matt och lite tilltufsad i självförtroendet än arg på honom. Min ena kompis är arg på honom, och jag önskar nästan att jag var det. Nu känner jag mig mer som "förbrukat gods" eller vad det heter. 38 år och för gammal för att vara intressant för de som inte är gubbar. Jag VET ju att det inte nödvändigtvis är så. Men just nu KÄNNS det så.

Ge dig själv cred för att du vågade istället! Det kommer nya chanser och då har du det i bagaget att du har vågat tidigare.
Jag tror de flesta killar uppskattar tjejer som tar initiativ. Bättre lycka nästa gång 🙂.

Har fått ett till mail som kommenterar det som står på presentationen, den här gången är mailet inte otrevligt på något sätt men avsändaren är en 55-åring som undrar om det inte är okej om mannen ifråga har barn som numera är vuxna.
Eh, stumpan, om du nu är gammal nog att ha vuxna barn, ja, då kan du väl även räkna ut att du är för gammal för mig?! 🤦‍♀️

Annars ser dejtandet ganska ljust ut för tillfället. Jag pratar med två män i 25-årsåldern som skulle kunna passa mig ganska bra. Den ena ska jag träffa i helgen och den andra får jag styra upp något med nästa vecka.

(Haha förresten, killen jag ska träffa i helgen visade sig bo ca 40 minuters tågresa härifrån. Jag hade av någon anledning fått för mig att han bodde i Göteborg så jag bjöd spontant hem honom till mig på lördag kväll. Nu frågade han lite försiktigt om han kunde sova över om det blir sent. Klart han får! :D)

Har fått ett till mail som kommenterar det som står på presentationen, den här gången är mailet inte otrevligt på något sätt men avsändaren är en 55-åring som undrar om det inte är okej om mannen ifråga har barn som numera är vuxna.
Eh, stumpan, om du nu är gammal nog att ha vuxna barn, ja, då kan du väl även räkna ut att du är för gammal för mig?! 🤦‍♀️

Fast jag var under 40 när båda mina äldsta barn blev vuxna...så det är inget jättebra mått 😉 för jag har för mig att du är över 30 i alla fall?

Raceföraren är hemma i Sverige igen och vill ses i helgen. Jag ska försöka få till en träff.
A och jag pratar om en AW i morgon men det är ännu inte helt bestämt. På Lördag ska jag ev på Spa med en vän...om hon blir frisk vill säga. Om inte så blir det nog dejt istället. Annars får jag försöka få till det på Söndagen när jag kommer hem.

Det hör nog till ovanligheterna att man är under 40 med två vuxna barn :) Jag är 33 och för min del spelar det ingen roll om barnen är små eller vuxna, jag vill ändå inte träffa singelpappor.
Två barn kanske, men ett är inte ovanligt. Och jag kan förstå hans fråga (bortsett från hans ålder). Jag har full förståelse för att en inte vill dejta någon med barn för att de hindrar etc. Men om barnen är vuxna är det ju en annan sak?

Så himla tråkigt att det inte blev nåt. Men du vågade ta kontakt. Det var modigt!

Angående ålder, tänk på mig och 23-åringen....jag är 39. Sen skriver jag inte allting här, men jag saknar inte uppmärksamhet från män runt 30, så mycket kan jag säga.

Två barn kanske, men ett är inte ovanligt. Och jag kan förstå hans fråga (bortsett från hans ålder). Jag har full förståelse för att en inte vill dejta någon med barn för att de hindrar etc. Men om barnen är vuxna är det ju en annan sak?
För min del spelar det roll. Jag vill vara nummer 1 för min partner, inte nummer 2 eller 3 efter barnen. Dessutom skulle det kännas jättemärkligt att dejta någon som har vuxna barn. Jag ligger själv med 23-åringar fortfarande 🤷‍♀️

För min del spelar det roll. Jag vill vara nummer 1 för min partner, inte nummer 2 eller 3 efter barnen. Dessutom skulle det kännas jättemärkligt att dejta någon som har vuxna barn. Jag ligger själv med 23-åringar fortfarande 🤷‍♀️

Med vuxna barn är det en helt annat sak. De behöver ju inte komma före på samma sätt. Det är ju ditt val såklart, men jag kan som sagt förstå frågan.
Och jag ligger av samma skäl inte med någon under 30...de är ju i samma ålder som mina barn 😜

Kanske lite OT men blev ändå väldigt nyfiken - hur skulle du känna inför att dejta någon som har t.ex. häst eller hund? Jag känner ju t.ex. att mina tre hästar går före en eventuell dejt eller partner om det ställs på sin spets, och hade jag hund (har haft men har inte nu) så vore det ju lite samma sak där. Jag skulle personligen ha jättesvårt att dejta någon som kräver av mig att hen går före mina djur...

Kanske lite OT men blev ändå väldigt nyfiken - hur skulle du känna inför att dejta någon som har t.ex. häst eller hund? Jag känner ju t.ex. att mina tre hästar går före en eventuell dejt eller partner om det ställs på sin spets, och hade jag hund (har haft men har inte nu) så vore det ju lite samma sak där. Jag skulle personligen ha jättesvårt att dejta någon som kräver av mig att hen går före mina djur...
Jag kan svara för egen del på det här: Jag har inget emot att dejta djurägare (förutsatt att de tar hand om djuren på ett bra sätt och har gjort väl genomtänkt köp när det gäller vilket djur osv). Jag har själv djur och den som ens andas något om att den borde komma före mina djur bryter jag kontakten med. En förälder? Nej, jag kommer inte dejta någon sådan oavsett ålder på barnen.

Med vuxna barn är det en helt annat sak. De behöver ju inte komma före på samma sätt. Det är ju ditt val såklart, men jag kan som sagt förstå frågan.
Och jag ligger av samma skäl inte med någon under 30...de är ju i samma ålder som mina barn 😜
Fast jag vill ju inte ha med barn i bagaget ändå, barnen finns ju ändå i partnerns liv och jag föredrar någon som är helt fri på det sättet. Och som sagt, om de har vuxna barn är de i princip alltid för gamla för mig ändå.

Djur har jag inga problem med :) jag har själv häst och katt och har en annan förståelse för det. Det är barn sen innan jag inte vill ha med i relationen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 619
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 838
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka