Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Grafit ska till Strömsholm och Mikael Westberg på Fredag klockan 10.00 ! Det bådar mkt mkt mkt gott ! ! ! ! :D

Jo roeson finns men han kan ju inte jag använda då roesons mamma är syster med mitt sto.

så räknade inte roeson :angel:

Corona har ju i alla fall Gräns Roeson efter sig.

Nån mer än jag som tittade på Min-San på TV. Tycker han skötte sig fint.

Jo, jag såg också Min-San. En riktig liten sötnos :d . Det går att se hela programmet på svt´s hemsida:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=56725&lid=index_313222&lpos=sajt&from=innehall_ao

Länken till "Maja vann drömhästen" fungerar inte just nu, men det gör "se hela senaste programmet" till höger.

Jo, jag såg också Min-San. En riktig liten sötnos :d . Det går att se hela programmet på svt´s hemsida:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=56725&lid=index_313222&lpos=sajt&from=innehall_ao

Länken till "Maja vann drömhästen" fungerar inte just nu, men det gör "se hela senaste programmet" till höger.

Ja verkligen söt! Lik mitt Rollsbarn. Roligt att se likheter så.

Får ta och gå in och titta på länken sen. Tackar så mycket.:bow:

Skickade in mitt i december också och det kom efter exakt 11 månader. Jippie... ;)

Min förra var ju en sådan. Hold Patsy La Belle RC 1171.

Fast hon var inte så lat :) Iofs inte het heller, ganska lagom. Och jättesnäll. Hennes syster verkar lika snäll också men den vet jag inte var den är längre.

Min förra var ju en sådan. Hold Patsy La Belle RC 1171.

Fast hon var inte så lat :) Iofs inte het heller, ganska lagom. Och jättesnäll. Hennes syster verkar lika snäll också men den vet jag inte var den är längre.

Den här ponnyn passar nog inte på ridskolan. Han är nog mer en familjehäst som skulle trivas med mycket skogsridning och även tävla lite i hoppning. Men han var "dyr" i inköp så de lär inte sälja honom. Men jag gillar att det finns maror på arbetsplatsen. :bump:

jag har en rolig undran. denna ponny
brolotens_lanzon.jpg

ser den MÖRKBRUN ut ? :crazy: är alltså 3 bast på bilden..

Men ser hon ut så året runt i pälsen? Våra "konstantskimlar" ändrar väldigt mycket färg över året.

Kanske är hon registrerad mycket tidigt som föl - då kan det bli fel ibland... Även konstantskimlar föds ju "helfärgade" :)

Här är en av mina uppfödningar, Dimmans Take That f.1994, New forest, e.Dart Light RNF 113 u.Therese RNF 1024.

Takethat.jpg

Några dagar gammal

Takethat2.jpg

Tre år gammal

Hlsn Helena

jag har en rolig undran. denna ponny
brolotens_lanzon.jpg

ser den MÖRKBRUN ut ? :crazy: är alltså 3 bast på bilden..

Ser ju ut som en brunskimmel. Men det verkar vara svårt med färger på conenmarorna. Min första stod ju som skimmel född gulbrun. Vi har alltid kallat honom för brun.

Våran är född gulbrun men kommer bli skimmel men det står gulbrun som färg i passet.

Jag antar att ni vet att hästägarna ska se till att det står rätt färg i passet.
Vill minnas att det var uppe hyfsat stort i Ridsport för ett tag sedan.

Jag antar att ni vet att hästägarna ska se till att det står rätt färg i passet.
Vill minnas att det var uppe hyfsat stort i Ridsport för ett tag sedan.

Jag vet. :o
Men när det stod fel födelsedatum på Rollsbarnet. typ 2 februari 1991(han är född 29 april 2001) så tyckte MB att vi kunde ta det ihop med kastrering (nu skulle han ju inte kastreras då så hon fick det i alla fall) kastreringen kunde vi ta ihop med försäljning (han skulle inte säljas så kastrerningen är också inskriven). Så jag trot inte det är någon fara om vi skickar med det om han nu ska säljas i framtiden. Hon verkar ha tillräckligt mycket att göra i alla fall.

Jag vet. :o
Men när det stod fel födelsedatum på Rollsbarnet. typ 2 februari 1991(han är född 29 april 2001) så tyckte MB att vi kunde ta det ihop med kastrering (nu skulle han ju inte kastreras då så hon fick det i alla fall) kastreringen kunde vi ta ihop med försäljning (han skulle inte säljas så kastrerningen är också inskriven). Så jag trot inte det är någon fara om vi skickar med det om han nu ska säljas i framtiden. Hon verkar ha tillräckligt mycket att göra i alla fall.

Bara man är medveten om det. Det kan ju bli problem när färgen är fel, tyvärr.
Svårt för oss med maror som byter färg efter årstid.

Bara man är medveten om det. Det kan ju bli problem när färgen är fel, tyvärr.
Svårt för oss med maror som byter färg efter årstid.

Precis. Knasiga färger. Och sen börjar de skimla på äldra dar. Våran är ju fortfarande lite gul men han kommer ju bli skimmel/vit men än har han i alla fall inte helt fel färg. :D

Var väl en id-kontrollant som var tvungen att "göra om" id-kollen om de bytt färg? I så fall kan vi kanske göra det nästa sommar

Precis. Knasiga färger. Och sen börjar de skimla på äldra dar. Våran är ju fortfarande lite gul men han kommer ju bli skimmel/vit men än har han i alla fall inte helt fel färg. :D

Var väl en id-kontrollant som var tvungen att "göra om" id-kollen om de bytt färg? I så fall kan vi kanske göra det nästa sommar

Höpp höpp, inga skimmelfärger i mitt stall inte ;)
Cinna byter färg men hon har samma färg på respektive årstid år från år. Väldigt charmigt faktiskt ;)

Jo, då ska det skrivas om i passen. Hur det är med chipen vet jag inte riktigt, vet inte hur mycket information som finns med på dem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 333
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 706
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 101
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 310
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka