Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Höpp höpp, inga skimmelfärger i mitt stall inte ;)
Cinna byter färg men hon har samma färg på respektive årstid år från år. Väldigt charmigt faktiskt ;)

Jo, då ska det skrivas om i passen. Hur det är med chipen vet jag inte riktigt, vet inte hur mycket information som finns med på dem.

Chippen skriver id-kontrollanten bara in i passet. Sätter dit remsan och ritar dit var chippet sitter. Chippade de i somras.

Tänk om hon också skulle börja skimla på äldre dar. ;) :D

Chippen skriver id-kontrollanten bara in i passet. Sätter dit remsan och ritar dit var chippet sitter. Chippade de i somras.

Tänk om hon också skulle börja skimla på äldre dar. ;) :D

Jaja, det vet jag väl ;) Vi chippade våra ponnyer förra året.
Det jag undrade var om färginformationen ligger med på chipet och hur det isf ändras.

Cinna skimlar nog inte av ;) Isf är det ju pinsamt. Men hon rullar sig ju inte i lera iaf :p

Nej chippet har bara ett IDnummer som man scannar av. Ingen annan information.

UPPDATERING BROLÖTENS GRAFIT RC 70

Jag har idag varit hos min nya gud Mikael Westberg på Strömsholms Djursjukhus. Diagnosen är som följer.

Grafit har för det första ingen sänka, på varken höger eller vänster fram, vilket ATG Kliniken S*dertörn påstått att han har.

Vänster fram tänker inte ens Mikael titta åt, den är 'frisk' och han förstår inte varför man ska lägga ner energi på den när den ser så gott som normal ut.

Högerfram, nya hornet har börjat växa ut längs hovbenets nya postion alltså, A BIG THUMBS UP! Han har nu kapat hornrören till det gamla hornet så att det nya hornet inte ska följa med det gamla fel, utan hålla sin nya rätta bana !

Grafit kommer till 90% säkerthet bli helt återställd i båda fram.

ATG Kliniken S*dertörn tyckte att jag skulle ta bort honom.

Jag citerar Mikael.
"Skulle en veterinär fråga mig om den här hästen skulle tas bort pga hans fötter, så skulle jag skratta gott."
Veterinär på Strömsholm höll med honom!

HA ! SKAM DEN SOM GER SIG ! ! ! !

Jag har idag varit hos min nya gud Mikael Westberg på Strömsholms Djursjukhus. Diagnosen är som följer.

Grafit har för det första ingen sänka, på varken höger eller vänster fram, vilket ATG Kliniken S*dertörn påstått att han har.

Vänster fram tänker inte ens Mikael titta åt, den är 'frisk' och han förstår inte varför man ska lägga ner energi på den när den ser så gott som normal ut.

Högerfram, nya hornet har börjat växa ut längs hovbenets nya postion alltså, A BIG THUMBS UP! Han har nu kapat hornrören till det gamla hornet så att det nya hornet inte ska följa med det gamla fel, utan hålla sin nya rätta bana !

Jag citerar Mikael.
"Skulle en veterinär fråga mig om den här hästen skulle tas bort pga hans fötter, så skulle jag skratta gott."

GRATTIS!!! :banana: :bump:

Jättekul att han återhämtat sig. Det var ni värda.

Jag ska inte till Scandinavium men jag har tagit på mig att fixa afficher till SCS monter! Tre st stora ska det vara. Om någon har idéer kring dessa får ni gärna hojta till:)

Jag ska inte till Scandinavium men jag har tagit på mig att fixa afficher till SCS monter! Tre st stora ska det vara. Om någon har idéer kring dessa får ni gärna hojta till:)

Avelsannonsen kanske? Den dära fyrklövret :) Det är ju Irland o så våra duktiga månsidiga connemara :)

I så fall träffas vi där! Jag ska troligtvis stå i SCS monter. Ni får komma förbi och prata!:bump:

Vad kul att det blir en monter, har varit lite ont om det de senaste åren vill jag minnas. Vi kommer säkert gå förbi där :)

Vad det gäller shoppingen, ja. Har ingen jättelista än, beror lite på om jag ska åka bil eller tåg.
Hittills innehåller dokumentet "Gbg-shoppinglista" följande saker:
*Tömkörningsgjord till Peia
*Inspänning till gjorden
*GPA hjälm, Speed Air. Blå.
*Graman, GlenGordon eller liknande med lädertygel plus repdel.

Sen blir det säkert något schabrak, kanske något täcke om jag har bil och så småsaker. Nu har jag ju ingen ridhäst hemma så försöker hålla igen på sånt. Det vimlar nämligen av täcken och schabrak iaf :p

Jag citerar Mikael.

Precis så var det för mig också, ATG i Östersund ville ta bort han, men jag kom i kontakt med en duktig hovslagare, som hade tagit tills sig av den nya forskningen. I dag är min Milou helt bra i sina fötter, efter hovbensrotationen. ATG säger att det har skett ett under, men vill fortfarande inte lyssna på vad hovslagaren har gjort.

Lycka till med Graffe, hoppas han får fortsätta att vara frisk.

Precis så var det för mig också, ATG i Östersund ville ta bort han, men jag kom i kontakt med en duktig hovslagare, som hade tagit tills sig av den nya forskningen. I dag är min Milou helt bra i sina fötter, efter hovbensrotationen. ATG säger att det har skett ett under, men vill fortfarande inte lyssna på vad hovslagaren har gjort.

Lycka till med Graffe, hoppas han får fortsätta att vara frisk.

Jag ska ringa o prata med min veterinär på Stav Kliniken (ATG Södertörn). Har en del sanningens ord att säga henne, då hon påstår sig ha jobbat med Owe Wattle på Ultuna ! ! ! ! Han skulle heller ALDRIG sagt att denna häst skulle tas bort pga hovbensrotationen!!!

Då träffas vi där. Ska du handla något fint till Tiger-pojken?

Vad kul med monter o allt! Brukar det väl inte vara varje år?

Haha, nja, får väl spara så jag kan lösa ut honom om jag får lust ngn dag :angel: Beror väl på om han har sadel o så med. Bett kollar jag dock alltid, fick hem mitt nya i veckan speciellt till Tigerpojken när han vart hos tandläkaren :p Undrar om de säljer ridkapsoner ngn stans oxå, ska kika lite. Själv då? E du på jakt?

Vänster fram tänker inte ens Mikael titta åt, den är 'frisk' och han förstår inte varför man ska lägga ner energi på den när den ser så
Jag citerar Mikael.

Riktigt, riktigt glad blev jag över att läsa detta :banana: ! Det verkar absolut som han är i trygga händer och kommer att bli återställd!

Senast ändrad av en moderator:

Bara nyfiken, inget skvaller, har inget övrigt att säga. Var det ML som du hade på Stav?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 333
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 706
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 100
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 310
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka