C'mon let's twist again (Ulvlek)

Så du tänker inte att @Lobelia som la första rösten på cirkus skulle vara i lyan -bara jag och @Niyama.

Ser ju att du skriver att du släppt tanken nu men undrar ändå över detta ?
Enligt teorin kan hon såklart det, eller inte. Men hennes röst las tidigare och stack därför inte ut på samma sätt. Teorin var att du undvek att rösta på Harrysen för att det inte skulle hjälpa dig och att du behövde Niyamas röst på cirkus för att kunna lägga din röst där och få upp cirkus till samma antal röster som dig. Då är tidpunkten för din och @Niyama s röster det skumma.

Men som sagt. Jag släpper den tanken nu eftersom jag inte vågar lita på att BM var inblandad i lynchen.
Och utan det kan det lika gärna vara så att du kom in i sista sekund och valde att följa Niyama för att rädda dig helt enkelt. Och det kan du såklart ha gjort oavsett vilken sida du spelar på.

Nu har jag läst igenom tråden ännu en gång och jag känner mig inte det minsta mer klok. Snarare mer förvirrad.

Men jag har en fråga angående din röst @QueenLilith, varför valde du att rösta på just Harrysen igår?
Att du röstade på någon som redan hade en röst förstår jag eftersom det var enda sättet för dig att rädda dig själv på (om man utgår från det som framkommit i tråden, vad som hänt i det dolda har jag ingen aning om). Men precis innan du la din röst hade du, Q, Kilauea, Harrysen och cirkus varsin röst. Så varför landar din röst på just Harrysen och inte på någon av de andra tre?

Nu är det typ omöjligt eftersom både Q och cirkus hade 3 röster var och Harryssen hade 2 (här i tråden). Om fårulven röstade likadant i tråden och dolt borde det blivit lottning mellan Q och cirkus, röstade den på någon annan i tråden och på Harrysen dolt kunde det bli lottning mellan alla tre. Men om den röstade på någon annan både i tråden och dolt borde det inte blivit lottning alls (mellan Q och cirkus).
Inser att jag snurrat till det här :banghead:

Sista meningen ska vara "men om den röstade på någon annan i tråden och dolt på cirkus eller Q borde det inte blivit lottning alls"

DL1 21:00
16:58 Blacksmithfarm röstar på qitis
16:59 qitis röstar på Kilauea
18.50 Harrysen röstar på QueenLilith
18.58 Cirkus röstar på Harrysen
19.46 Lobelia röstar på Cirkus
20.25 Queenlilith röstar på Harrysen
20.39 Bollen__ röstar på bsf
20.39 LenaH röstar på qitis
20.56 Kilauea röstar på qitis
20.57 Niyama röstar på Cirkus
20.59 Heffaklumpen röstar på bollen__
20.59 Qitis ändrar röst till cirkus

Som jag redan varit inne på så är jag inte säker på min teori från inatt, så jag vill inte rösta där (på qitis) nu. Det betyder inte att jag är säker på att hon är god eller så, men mer att jag inte är säker på förutsättningarna som skapade teorin (att BM stoppade gårdagens lynch)

I övrigt har jag inte egentligen hittat något solklart ont, hade hoppats på mer info från förra uppdateringen, och/eller att det skulle märkas i dagens teorier att nån var ond. Alla har inte varit inne än idag tror jag iof. Men ändå.

Jag måste sova innan nattjobb, så jag röstar nu, erkänner att jag gör det därför lätt för mig genom att:

Blacksmithfarm röstar på bollen__
Då hon röstade på mig igår och jag vet min roll. Dessutom, om om om, Q nu är ond så skulle teorin och rösten från bollen__ kunna vara en vink från ledarvargen.

Note to self- kolla upp andra möjliga ledarvargsvinkningar?
Återkommer om jag är vaken senare.

Jag får inte ihop reglerna med att det inte skulle avslöjas om någon dör:
Döda spelare är inte begränsade till att spöka, de får fortsätta skriva teorier precis som innan döden.
De får, alltså inte kommer eller ska. Dvs de bör veta att de är döda och få välja själv. Står inte heller nåt om att de fortsätter rösta.
Tänk också på att aldrig anta att någon dött i lynch innan LL meddelat detta, det kan hända saker i det fördolda som påverkar.
LL meddelat. Som det är nu har ju inte LL meddelat alls, vilket kan förklaras av BM och skydd.
Deltagare lynchas och käkas på samma villkor som vanligt.
Det är ju inte på samma villkor som vanligt om folk inte ens vet om de dör.

På reglerna låter det ju som att det meddelas vem som dör men kanske inte rollen?

Nattens val har tagits emot och registrerats.

DagDL 21.00

Jag tror också det är så att vi inte kommer veta om nån är död eller inte, inte ens en själv. Mycket twistat men vem är förvånad ?🤷‍♀️

Var inte det i spioninfon?

Så den enda som i princip har info nu är spion och siare. Men bara spionen bör ha en susning om vem som käkades inatt.
Jobbigt att vara en person som själv ofta skriver lite slarvigt (pratar om mig själv alltså), och samtidigt fastna på detaljer i vad andra skriver. 🥲 Funderar på om cirkus vet något om käk osv inifrån en lya i och med ”vem som käkades inatt”?

I och med vetskapen om min egen roll gör cirkus röst på mig igår också att jag tycker cirkus är skum.

Får återkomma när jag läst igenom allt igen, nyfiken på bsf:s resonemang om bollen ovan.

Men ja, jag tycker det är skitsvårt och greppar efter minsta lilla.

Jobbigt att vara en person som själv ofta skriver lite slarvigt (pratar om mig själv alltså), och samtidigt fastna på detaljer i vad andra skriver. 🥲 Funderar på om cirkus vet något om käk osv inifrån en lya i och med ”vem som käkades inatt”?

I och med vetskapen om min egen roll gör cirkus röst på mig igår också att jag tycker cirkus är skum.

Får återkomma när jag läst igenom allt igen, nyfiken på bsf:s resonemang om bollen ovan.

Men ja, jag tycker det är skitsvårt och greppar efter minsta lilla.
Nej jag menar verkligen att bara spionen kan eventuellt veta. Den ser vem ulvarna valde och vem som var skyddad. Ingen i lyan vet om det nu är så att döingar fortsätter skriva och teoria och rösta utan att veta om de är döda. Dvs de käkade och nån dog, i samma linje som att nån dog i lynch men det vet ingen

DL1 21:00
16:58 Blacksmithfarm röstar på qitis
16:59 qitis röstar på Kilauea
18.50 Harrysen röstar på QueenLilith
18.58 Cirkus röstar på Harrysen
19.46 Lobelia röstar på Cirkus
20.25 Queenlilith röstar på Harrysen
20.39 Bollen__ röstar på bsf
20.39 LenaH röstar på qitis
20.56 Kilauea röstar på qitis
20.57 Niyama röstar på Cirkus
20.59 Heffaklumpen röstar på bollen__
20.59 Qitis ändrar röst till cirkus
Finns inte så mycket att nysta i så här långt. Mest förvirring om någon dött (kan man inte få rösta på LL? Står det något om det i reglerna ?:confused: )

Har ägnat några minuter åt att försöka kolla efter vinkar från ledarvargen utifrån gårdagens röstning

Utifrån teorin att ledsrvargen följer en ulvs röst så skulle @queenlilth kunna vara ledarvarg som lägger lekens första andraröst på @Harrysen , i så fall följa ulven @cirkus första röst på densamma

@LenaH skulle kunna vara ledarvarg då hon lägger första andrarösten (på mig dessutom :meh:) hon skulle i så fall följa en ulvig Bsf som la första rösten på nog

@Niyama skulle kunna vara ledarvarg som i så fall följer ulven @Lobelias första röst på cirkus

Tredje rösten på mig från @Kilauea känns lite som en lätt hämndröst för jag röstade på henne, svag röst det medges from min sida dock.
Men kan givetvis vara ulv eller ledarvarg men i så fall borde cirkus vara i lyan och hon försökte rädda henne tycker jag.

Annars har ledarvargen lagt en uddaröst för att inte synas.eller rentav lagt en uddaröst på en ulv ? Ffa om min tanke nedan skulle ha en bäring

Jag kan inte låta bli att undra om det var tre goda uppe för Lynch igår (menar de som hade mest synliga röster ) hur många gånger har vi inte sett det i lekarna att goda hamnar i fokus och blir de med mest röster ?
Och ulvarna lutar sig tillbaka och har roligt -då det oftast dessutom är goda som röstar på goda som därigenom hamnar under lupp nån eller några DL framåt.
I så fall är det i uddarösterna vi ska leta ulvar i stort sett

Om de inte valde ledarvargen? Men visst skrev LL att specialförmågor försvinner om man dör, så i alla fall siaren måste märka om den dör för då får den inte svar på sior?
Så borde det vara (ang ledarvargen ) Men det är för konstigt om det är så att döda fortsätter. Jag vet ju inte om jag dött själv.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 574
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar