Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och om cirkus är BM, varför ska du peka ut henne åt ulvarna?Lägger tanken att LL inte redovisar vem som dött åt sidan.
Säg då att BM har stoppat lynchen.
Cirkus och qitis hade 3 röster var Harrysen hade 2. Ulven i fårakläder har lagt en ogiltig röst i tråden som kan vara bland dessa röster.
Någon nämnde att vi kanske inte ska riskera att spela lyan i händerna, vilket jag kan hålla med om. Samtidigt misstänker jag att de har lättare att gissa då de kan ha mer info än oss. Det är alltid en balansgång... sånjag väljer att fundera öppet och hoppas att det kan hjälpa mer än stjälpa.
I och med att det är DL1 så tänker jag att det troligast är så att BM har meddelar LL att "om jag riskerar att ryka så vill jag stoppa lynchen".
Om q vore BM så borde cirkus ha rykt eftersom BM har utalagsröst.
Jag finner det troligare att det blivit lottning och lotten hamnade på BM. Vilket då bör vara cirkus enligt min teori (med q som BM hade cirkus åkt ut). Brasklapp nr 1 är att en av de andra rösterna på cirkus kan ha varit lagd av fårulven och då kan det ha blivit stoppad lynch även med Q som BM.
Nästa brasklapp då att LenaH har rätt och vi inte får veta vem som åkt ut.
Jag skulle gärna se att @qitis svarade på LenaHs fråga om varför q ändrade röst till cirkus istället för harrysen som hade två röster tidigare.
Det känns skumt i mina ögon. Som om Q vore i lyan och visste att det inte skulle ha räddat henne eftersom hennes kollega lagt en dold röst på Harrysen. Samtidigt är det ngt som en god q skulle kunna göra för att se vilka som reagerar.
Var inte det i spioninfon?Jag fattar inte hur man ska avgöra vem man ska rösta på när man inte ens vet vilka som lever? Hur ställningen är i leken kommer vi ju inte ha nån aning om? Och normalt sett bygger ju mycket av teorierna på hur döda avslöjade röstat...
Men jag har för mig LL skrev att det skulle skrivas ut vem som dog om ulvarna försöker käka ledarvargen?
Deltagare lynchas och käkas på samma villkor som vanligt
Om nu alla fortsätter vara kvar i leken men vet inte om de lever, undrar jag hur det är med förmågorna? Jag antar att de dör med den som käkas/lynchas men att de inte vet själva.
Exakt…Så vi kan ha 2 döda eller ingen eller kanske 1. Jag vet inte riktigt om jag orkar det här. Det kommer att bli stökigt och annoerunda i så fall. Och samma person kan ha dött 2 gånger. Interessant.
Jo men tyckte nån formulering var som att det skulle skrivas ut.Var inte det i spioninfon?
Så den enda som i princip har info nu är spion och siare. Men bara spionen bör ha en susning om vem som käkades inatt.
Det är min gissning!Frågan är, om vi lynchar en person som redan är död, kommer då den med näst flest röster dö istället?
Då har i vart fall inte ledarvargen blivit käk.Men jag har för mig LL skrev att det skulle skrivas ut vem som dog om ulvarna försöker käka ledarvargen?
Jag är också här!
Intressant att döda spelare får fortsätta teoria, det ska bli kul att se hur det fungerar
Jag tänker spontant att det kanske kan bli lite förvirrande att hålla isär vilka som är döda vs levansd, speciellt lite längre in i leken när man ska komma ihåg vem/vilka som dog för två dagar sedan.
Har inte sett någon uträkning på förhållandet goda/onda än så gör ett försök på det. 12 deltagare borde ge 3-4 onda spelare. I vinstvillkoren står det att vi måste ha ut alla onda för att vinna, men samtidigt är det en ond som är utanför lyan, vilket brukar ses som en försvagning av onda sidan (jämfört med om alla sitter i lyan från start, eftersom de nu kan riskera att käka sin kollega). Goda sidan har en hel del specialförmågor, visserligen en del saker som kan nå ulvarna (paket från brevbäraren och en spionrad) och därmed gynna dem. Men det finns även ett tvillingpar på goda sidan vilket jag ändå tänker är en fördel: två goda som redan innan DL1 känner till varandra.
Svårt. Men jag tänker nog att jag iaf just nu kommer utgå från att det är 4 onda tills att motsatsen är bevisad.
Lite frågor/funderingar till LL (@Madalitso & @Derring-Do):
- Den lösmynte spionen dräller varje natt en rad till ulvarna. Jag antar att detta även gäller natt 1, stämmer det?
- Säg att ulvarna skulle käka ledarvargen, kommer det stå med i spioninfon vem de försökt käka? Dvs ledarvargens identitet röjs (detta har varit uppe för diskussion en gång tidigare om jag minns rätt, så tänker att det kan vara bra att alla vet vad som sas gäller redan nu )
- Om borgmästarens utslagsröst utnyttjas, står det något i spioninfon om det då? Alltså att det inte blev lottning.
- Om fårulven glömmer att rösta i lyan, räknas rösten i tråden då eller räknas det som missad röstning? Och om det räknas som missad röstning, vad blir "påföljden" (om det ens blir någon)?
- Det kanske är underförstått, men i så fall har jag missat det så jag frågar ändå: finns det någon regel om att döda spelares teorier tex ska vara i OT färg för att enklare kunna skilja på döda och levande spelares teorier?
Normalt sett är 4 onda på 12 deltagare standard. Goda sidan är dessutom stark i denna lek. Men sen blir det ju kaos av att inte ens veta vilka som dör och hur det ska funka. Jag tror det kaoset kanske mest är till ondas fördel, och det förklarar i så fall att goda sidan är så pass stark.Angående Heffaklumpars teori så tycker jag leken verkar sjukt svår om det är fyra ulvar? Eller vad säger ni mer rutinerade?
Jag upplever dock att @Harrysen är ärlig om än odiplomatisk. Jag upplever det som att flertalet i varje tävling lägger en förtäckt BOP. Det finns sällan något relaterat till leken som kommer fram, visst det har hänt att någon försagt sig men det är sällan och jag har hittills inte sett något sådant här. Jag köper inte någon teori hittills som särskilt trolig.
BSF röstmotivering handlar om "Q nämner att hon ska rösta före melodifestivalen börjar. Jag kan inte hjälpa det, men alltså.. hon har visserligen vett nog att inte förkorta det till "mello" men ändå. Titta på melodifestivalen istället för att lyssna på trådens titelsång;" Och hon röstar på Q med den motiveringen. Den känns inte ett dugg stabilare än @Harrysen . För att inte tala om @qitis röst på @Kilauea för att hon skriver att hon fått titelsången på hjärnan som andra person. Min blir nog inte mycket bättre, men ingen har ju avslöjat sig.
Jag ser det som en aning ulvigt att ge sig på någon med en dålig teori som tangerar till bop och sen göra samma sak själv, nu råkade du låta det bli @Harrysen men det kunde säker blivit vem som helst som skrivit något som det ens går att formulera en teori kring.
Lobelia röstar på @cirkus
Det beror ju på om de som dött (om nu någon dött hittills) får reda på om de är döda eller inte. Får de som dör veta att de är döda så kan de undvika att rösta, och om de inte får reda på det så kommer de att få en påminnelse om att rösta? Det vore konstigt om LL utdelar bestraffning till folk som är ute ur leken och missar att rösta eller ens påminner om det.Eller vänta, hur var det nu med döda spelare och att rösta? Skulle de avlägga röster också varje kväll? Om inte så borde ju det bli en ganska tydlig indikation om vilka som dött: de som inte avlagt en röst och inte blivit ombedda att lägga en efterhandsröst borde vara döda.
Här harDL1 21:00
16:58 Blacksmithfarm röstar på qitis
16:59 qitis röstar på Kilauea
18.50 Harrysen röstar på QueenLilith
18.58 Cirkus röstar på Harrysen
19.46 Lobelia röstar på Cirkus
20.25 Queenlilith röstar på Harrysen
20.39 Bollen__ röstar på bsf
20.39 LenaH röstar på qitis
20.56 Kilauea röstar på qitis
20.57 Niyama röstar på Cirkus
20.59 Heffaklumpen röstar på bollen__
20.59 Qitis ändrar röst till cirkus
Klant @fio missar.
Det finns ändå inget resultatJag har inte läst längre än dit för att inte bli påverkad av något resultat.
Det finns ändå inget resultat