C'mon let's twist again (Ulvlek)

Jag var helt knäckt i förra leken med alla olika teorier vi hade som inte ens stämde 🤣

Det kanske inte är så invecklat som vi tror med tanke på förra leken.

Kan det vara så enkelt att BM stoppade lynchen och ulvarna råkade träffa på ängeln? Antagligen inte.

Jag tänker dock inte låsa mig vid något obegripligt denna gången. DL 2 känns som det kan få saker att klarna lite förhoppningsvis.

Detta skulle väl också kunna ha inträffat? Att ulvarna råkade käka ledarvargen.

Ledarvargen - Ulvarnas ledare känner till vilka ulvarna är, men ulvarna vet inte vem ledaren är. Om ulvarna välja ledaren som käk överlever ledarvargen attacken, och LL lottar en av de i lyan som käkas istället. Där
efter kommer ledarvargen med i lyan.

Men som någon skrev, ikväll blir det ju tydligt vilka som inte röstar. För de döda får väl inte rösta utan bara teoria?

Det beror ju på om de som dött (om nu någon dött hittills) får reda på om de är döda eller inte. Får de som dör veta att de är döda så kan de undvika att rösta, och om de inte får reda på det så kommer de att få en påminnelse om att rösta? Det vore konstigt om LL utdelar bestraffning till folk som är ute ur leken och missar att rösta eller ens påminner om det.
Absolut! Det var jag som uttryckte mig slarvigt, givetvis förutsätter det att de som är döda får reda på att de är döda. Jag kunde skrivit det tydligare, men poängen var i alla fall att om de som är döda vet om det och inte röstar (om nu inte LL bestämt att de även ska avlägga röster) kan det efter kvällens röstning gå att se vilka som dörr under dygn 1 (förutsatt att någon/några faktiskt dött, ofc).

Jag håller med om att det vore konstigt om LL skulle utdela bestraffning till de döda om de missar att rösta, men om de ska göra det enligt reglerna så ser jag det inte heller som något omöjligt.

Jag hoppas dock att de döda får avstå att (eller inte ens ska) rösta och att det inte blir någon påminnelse/påföljd av det eftersom det skulle underlätta få reda på vilka som fortfarande är levande (även om det skulle bli en rejäl fördröjning på resultatet).

Känner att det blir väldigt mycket om och men situationer här och jag funderar faktiskt på om det kan vara som @fio säger: det kanske inte alls är så invecklat, det kanske bara är vi (jag?) som snurrar till det och tror att det är så mycket mer komplicerat än vad det faktiskt är.

Ledarvargen - Ulvarnas ledare känner till vilka ulvarna är, men ulvarna vet inte vem ledaren är. Om ulvarna välja ledaren som käk överlever ledarvargen attacken, och LL lottar en av de i lyan som käkas istället. Därefter kommer ledarvargen med i lyan.

Men som någon skrev, ikväll blir det ju tydligt vilka som inte röstar. För de döda får väl inte rösta utan bara teoria?
Om ulvarna käkar ledarvargen brukar det i trådens uppdatering stå något i stil med "Ulvarna käkade sin ledare, X dog i hens ställe och var ulv".
Vill man vara lite mer kryptisk kan det bara stå något i stil med "X var ulv".
(Det finns så klart lika många formuleringar som det finns LL, men det brukar i alla fall stå att en ulv dött).

Grejen är ju att om ulvarna käkar ledaren så är det någon som dör. Det är inte som om någon med beskydd blir käk (att alla överlever natten), utan en av ulvarna dör i ledarvargens ställe.

Jag tror också det är så att vi inte kommer veta om nån är död eller inte, inte ens en själv. Mycket twistat men vem är förvånad ?🤷‍♀️
Nu har ju inte alla varit inne sedan DL, och vi vet inte hur röstningen ser ut.
Men det ser helt klart ur så.
Och om cirkus är BM, varför ska du peka ut henne åt ulvarna?

Hade själv en fundering om cirkus är ulv som genom sina inlägg försöker få BM att avslöja sig.
Min tanke var mer att visa det orimliga inatt Q vore BM som stoppat lynchen, hade en tanke pm henne i lyan. Tillsammans med Niyama pga att hon röstade på cirkus innan qs ändring. Men jag har släppt det spåret iom att jag inte alls är säker på huruvida BM var inblandad i lynchen eller ej. Eftersom uppdateringarna skrivs som de gör.
Det känns inte troligt, även om det vore bra för oss, att ulvarna skulle ha prickat en spelare med skydd redan DL1.

Det beror ju på om de som dött (om nu någon dött hittills) får reda på om de är döda eller inte. Får de som dör veta att de är döda så kan de undvika att rösta, och om de inte får reda på det så kommer de att få en påminnelse om att rösta? Det vore konstigt om LL utdelar bestraffning till folk som är ute ur leken och missar att rösta eller ens påminner om det.

Sen om teorier, det kommer att bli många om och men. Det kommer att bli långa konstiga teorier. Jag tror alla åtminstone hade i åtanke att BM stoppade lynchen i vart fall. Det är nog rätt säkert att Ulvarna åtminstone funderade på att käka BM eller någon av BM kandidaterna, men de kan ju ha käkat vem som, eller missat käket. Eller försökt käka den skyddade.

Här har

qitis 3
Cirkus 3
Harrysen 2
BSF 1
QL 1
Bollen 1

Om vi nu förutsätter att det är som det verkar, att LL inte kommer att redovisa vem som lynchats/käkats

Så kan antingen det blivit lottning mellan Cirkus och Q, lottningen mellan Cirkus, Q och Harrysen i lite olika konstellationer eller så hade Q eller Cirkus flest röster. På det så kan den lynchade varit BM och stoppat lynchen. Här räknar jag in fårulvens röst, att den kan ha hamnat på någon av de 3 med mest röster.

Det finns också möjligheten att BL faktiskt använde sin extraröst på samma person som fårulven och i så fall skulle även BSF,QL och Boll vara döda. Jag tror inte det hänt men det är åtminstone teoretiskt möjligt. I så fall kan alla som fått röst(er) vara döda.

Och sen kan Ulvarna ha käkat någon av dem, eller misslyckats med käket. Som sagt 0-2 döda. Det kan ju också vara så att LL bara uttrycker det kryptiskt- att det är deras sätt att tala om att ingen dött och sitter och skrattar åt oss för att vi tror att vi inte får reda på om någon dött. Vi kanske till och med lockat dem till att inte redovisa döda i fortsättningen bara för att vi spekulerar kring det.

Jag tror mina gråa strå kommer att bli många fler innan det här är över.
Det var ett steg längre än vad jag orkat tänka än....

Har hunnit läsa snabbt ikapp esedan igår och ser att de flesta funderingar jag själv har kring frånvaron av vilka som dött i uppdateringarna redan ställts av andra.
Jag säger som @cirkus , att som en möjlig kandidat i gårdagens Lynch så har iaf jag inte fått veta att jag är död ?
Jag tror att bm stoppade lynchen igår iom ingen dog. Den enda rollen som kan göra det enligt rollistan som jag sett

Annars är det en twist från LLs.

Jag tänker inte lägga mer tid att fundera över det fram tills dagens Lynch. Kommer ju visa sig då om ingen redovisas död menar jag.
Jag tycker ändå att det rimligaste hittills är att anta att bm stoppade lynchen igår och att ulvarna försökte käka ängeln

Döda spelare är inte begränsade till att spöka, de får fortsätta skriva teorier precis som innan döden. Detta innebär dock att de fortfarande omfattas av hintningsförbudet, dvs alla uttalanden måste bygga på information från lektråden. Tänk också på att aldrig anta att någon dött i lynch innan LL meddelat detta, det kan hända saker i det fördolda som påverkar. Ett uttalande i stil med “Hejja goda” innan din roll avslöjats i tråden kommer betraktas som ett grovt brott mot hintningsförbudet.

Deltagare lynchas och käkas på samma villkor som vanligt.

Varför väljer du att rösta på mig och inte bsf @qitis . Med mitt ot-inlägg?
Hade en tanke om dig som ev ledarvarg som ville visa sig för en ulv lite snyggt sådär men visst det var ot -men kunde vara en vinkning iaf

Men första DL så tog det enda halmstrå jag kunde hitta 😅 skrev ju att det var en mycket tunn röst - vem vet egentligen något alls då förutom onda ?
I denna leken förvisso även tvillingarna.

@qitis - varför ändrade du till @cirkus och inte till @Harrysen ? :)
Jag tyckte nog @Lobelia hade en bra poäng i sitt inlägg ang cirkus röst på harrysen.
@Harrysen hade inte på något sätt stuckit ut för mig innan jag började se melodifestivalen
Cirkus kändes mer skum helt enkelt
Var bara inne mycket snabbt innan dl så hade heller inte mycket tid på mig att läsa och bilda någon övergripande uppfattning om alla spelarna

Både @qitis och @cirkus hade 3 röster och @Harrysen 2.

Åas så är det en ond syster som lekleder så det kan lika gärna vara jag som dog.
Och nu undrar jag om @cirkus ställde frågan i tråden av misstag istf i lyan?
Ja det är ju en tanke förstås ? Ang cirkus kommentar
Men samtidigt så kan man inte utesluta att hon kan vara god med tanke på resultatet.

hur skulle du kunnat dött förresten ? Du hade väl ingen röst i leken så även med två dolda röster på dig (fårulven dolda + bm extra ) så skulle du ju inte lynchas iom att vi var två med tre röster så även om en av oss hade fårullens ogiltiga röst så skulle ju någon av oss lynchats.
Harrysen som hade 2 röster verkar inte heller veta om att hon skulle vara död

Revy teoretiskt kan någon av alla med en röst kunnat lynchats iom dolda rösterna och lottning mot de som hade tre röster

Ja det är ju en tanke förstås ? Ang cirkus kommentar
Men samtidigt så kan man inte utesluta att hon kan vara god med tanke på resultatet.

hur skulle du kunnat dött förresten ? Du hade väl ingen röst i leken så även med två dolda röster på dig (fårulven dolda + bm extra ) så skulle du ju inte lynchas iom att vi var två med tre röster så även om en av oss hade fårullens ogiltiga röst så skulle ju någon av oss lynchats.
Harrysen som hade 2 röster verkar inte heller veta om att hon skulle vara död

Revy teoretiskt kan någon av alla med en röst kunnat lynchats iom dolda rösterna och lottning mot de som hade tre röster
Jag antar att jag lever 😅

Jag skulle gärna se att @qitis svarade på LenaHs fråga om varför q ändrade röst till cirkus istället för harrysen som hade två röster tidigare.
Det känns skumt i mina ögon. Som om Q vore i lyan och visste att det inte skulle ha räddat henne eftersom hennes kollega lagt en dold röst på Harrysen. Samtidigt är det ngt som en god q skulle kunna göra för att se vilka som reagerar
Har svarat henne idag :)

Fattar inte riktigt hur du menar med ditt resonemang på slutet ?
Om jag vore ulv och visste att den dolda rösten låg på harrysen skulle jag väl rösta där också för att säkerställa att jag inte åkte ut ? Det skulle ju ”de facto” rädda mig ?
För tydlighetens skull så har jag ingen aning om hur ulvarna tänkt eller röstat vare sig dolt eller öppet, försöker bara hänga med på hur du resonerar

Har svarat henne idag :)

Fattar inte riktigt hur du menar med ditt resonemang på slutet ?
Om jag vore ulv och visste att den dolda rösten låg på harrysen skulle jag väl rösta där också för att säkerställa att jag inte åkte ut ? Det skulle ju ”de facto” rädda mig ?
För tydlighetens skull så har jag ingen aning om hur ulvarna tänkt eller röstat vare sig dolt eller öppet, försöker bara hänga med på hur du resonerar
Såg det nu. :)

Jag menar att en av rösterna i tråden som lagts på Harrysen i så fall var ogiltig, därav hade du inte kunnat rädda dig genom att rösta där.
Jag har nog släppt det nu, eftersom det känns som att vi inte kommer få veta vem som åkt ut via LL's uppdateringar. (Och den gissningen baserar jag på hur LL formulerar sig, normalt sett brukar det stå något i stil med att "natten förflöt lugnt: som jag skrev tidigare)

DL1 21:00
16:58 Blacksmithfarm röstar på qitis
16:59 qitis röstar på Kilauea
18.50 Harrysen röstar på QueenLilith
18.58 Cirkus röstar på Harrysen
19.46 Lobelia röstar på Cirkus
20.25 Queenlilith röstar på Harrysen
20.39 Bollen__ röstar på bsf
20.39 LenaH röstar på qitis
20.56 Kilauea röstar på qitis
20.57 Niyama röstar på Cirkus
20.59 Heffaklumpen röstar på bollen__
20.59 Qitis ändrar röst till cirkus

Ledarvargen - Ulvarnas ledare känner till vilka ulvarna är, men ulvarna vet inte vem ledaren är. Om ulvarna välja ledaren som käk överlever ledarvargen attacken, och LL lottar en av de i lyan som käkas istället. Där
efter kommer ledarvargen med i lyan.

Teoretiskt möjligt om inte vilka som dör redovisas. Ulvarna samt ledarvargen skulle dock veta det iom att ledarvargen kommer in i lyan.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 574
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar