Det beror ju på om de som dött (om nu någon dött hittills) får reda på om de är döda eller inte. Får de som dör veta att de är döda så kan de undvika att rösta, och om de inte får reda på det så kommer de att få en påminnelse om att rösta? Det vore konstigt om LL utdelar bestraffning till folk som är ute ur leken och missar att rösta eller ens påminner om det.
Sen om teorier, det kommer att bli många om och men. Det kommer att bli långa konstiga teorier. Jag tror alla åtminstone hade i åtanke att BM stoppade lynchen i vart fall. Det är nog rätt säkert att Ulvarna åtminstone funderade på att käka BM eller någon av BM kandidaterna, men de kan ju ha käkat vem som, eller missat käket. Eller försökt käka den skyddade.
Här har
qitis 3
Cirkus 3
Harrysen 2
BSF 1
QL 1
Bollen 1
Om vi nu förutsätter att det är som det verkar, att LL inte kommer att redovisa vem som lynchats/käkats
Så kan antingen det blivit lottning mellan Cirkus och Q, lottningen mellan Cirkus, Q och Harrysen i lite olika konstellationer eller så hade Q eller Cirkus flest röster. På det så kan den lynchade varit BM och stoppat lynchen. Här räknar jag in fårulvens röst, att den kan ha hamnat på någon av de 3 med mest röster.
Det finns också möjligheten att BL faktiskt använde sin extraröst på samma person som fårulven och i så fall skulle även BSF,QL och Boll vara döda. Jag tror inte det hänt men det är åtminstone teoretiskt möjligt. I så fall kan alla som fått röst(er) vara döda.
Och sen kan Ulvarna ha käkat någon av dem, eller misslyckats med käket. Som sagt 0-2 döda. Det kan ju också vara så att LL bara uttrycker det kryptiskt- att det är deras sätt att tala om att ingen dött och sitter och skrattar åt oss för att vi tror att vi inte får reda på om någon dött. Vi kanske till och med lockat dem till att inte redovisa döda i fortsättningen bara för att vi spekulerar kring det.
Jag tror mina gråa strå kommer att bli många fler innan det här är över.