C'mon let's twist again (Ulvlek)

Svarar lite snabbt från jobb: såg du diskussionen med bland annat Niyama om att samla rösterna på ytterligare en person som reserv om QL var död? Jag valde där att hänga på Niyama direkt.
Men Niyamas förslag var väl inte att samla rösterna på en andra kandidt? Bara att en andra kandidat skulle få röster för att inte lägga makten i ulvarna (fårulvens) händer? Jag tycker nog ändå att en andraröst är för tidigt för att kalla det att samla rösterna.

Men om vi bortser från din röstmotivering en sekund. Vad är det som gör att du litar såpas på Niyama att du utan att tveka direkt hakar på Niyamas röst på Kilauea?

Obs att jag inte vet något om Niyama eller Kilaueas roller nu, men det kunde ju lika gärna vara så att Niyama är en av ulvarna som såg att det höll på att gå åt skogen för en kollega (i detta fallet QL) och gjorde ett försök att styra bort lychen från kollegan, vilket hon i så fall potentiellt kunde varit nära på att lyckas med eftersom det var ett gäng som hängde på och röstade på Kilauea.

Men Niyamas förslag var väl inte att samla rösterna på en andra kandidt? Bara att en andra kandidat skulle få röster för att inte lägga makten i ulvarna (fårulvens) händer? Jag tycker nog ändå att en andraröst är för tidigt för att kalla det att samla rösterna.

Men om vi bortser från din röstmotivering en sekund. Vad är det som gör att du litar såpas på Niyama att du utan att tveka direkt hakar på Niyamas röst på Kilauea?

Obs att jag inte vet något om Niyama eller Kilaueas roller nu, men det kunde ju lika gärna vara så att Niyama är en av ulvarna som såg att det höll på att gå åt skogen för en kollega (i detta fallet QL) och gjorde ett försök att styra bort lychen från kollegan, vilket hon i så fall potentiellt kunde varit nära på att lyckas med eftersom det var ett gäng som hängde på och röstade på Kilauea.
Ja, alltså jag tror vi pratar om samma sak? Jag håller Niyama just nu åt det goda hållet med tanke på hur hon skrivit i tråden och resonemanget igår innan röstningen. Att hon dessutom själv bytte röst till den överenskomna QL för att inte K skulle få allt för många röster talar ju också emot att hon försökte styra bort lynchen från QL? Alltså jag kan vara lurad av Niyama, men jag håller henne för god just nu och därav följde jag henne igår.

Igår ansåg Bsf att hon vågade sätta @Niyama och @Harrysen åt det goda hållet (minns inte varför) och då återstår @heffaklumpen och @Lobelia och då kan jag väl säga att heffa har känts godare i sina teorier och varit lite mer aktiv än Lobelia men det säger egentligen inget om vem som är ond eller god.
Såvitt jag vet är detta min ståndpunkt ang. Harrysen:
Min lista ser nog ut såhär-ish:
kommer inte att rösta på - qitis, cirkus, bollen__. Inte heller dig då du känns grävande på rätt sätt. Niyama lägger jag nog också åt sidan, jag tror helt enkelt inte att hon skulle vinka så och har inte reagerat på något annat hon skrivit. Kan tänka mig att avvakta med fio och Kilauea också, om du tror att det är en bra idé.
Kvar finns då: Lobelia, QueenLilith, Harrysen och Heffaklumpen.

Efter att lite snabbt ha gått tillbaka och läst imorse så känns Harrysen-QueenLilith diskussionen inte som den bör vara mellan två lyamedlemmar, men jag utesluter inte att någon av dem är ledaren. QueenLilith är väl den jag reagerat mest på, som jag nämnde tidigare idag.

Att hon förbisåg cirkus när hon ifrågasatte Harrysens lista - som om QL visste att cirkus redan var död. Något sådant kan bara en lyamedlem som käkat cirkus veta. Om nu inte ängeln varit framme och skyddat rätt. Jag har även tidigare skrivit att jag finner det troligt att cirkus kan ha käkats, delvis pga hur jag teoriade kring henne och Q och BM-rollen under natten innan första käkäket.
Jag hade tanken på att de nog inte var i lyan tillsammans, pga som någon annan skrev - deras diskussion hade kunnat tagits där. Jag har inte lagt Harrysen på en god-lista. Ville bara förtydliga det.

Ingen vet ju om dom är döda. Men skulle det spela någon roll? Om man inte vet att man är död så röstar man ju?

Ingen aning om hur många onda det är men minst 1 kanske 2 tror jag finns i det gänget.
Ja, jag var mest ute efter någon att rösta på och ville ha tag i misstänkta och levande spelare.

3. cirkus verkar som många håller som död efter första speldygnet. Kanske rentav dubbeldöd ?
Läser in lite i spelet att hon kan ev vara ledarvargen ? I så fall får vi hoppas hon är dubbeldöd -annars är hon ju i lyan (dock ska ju i så fall en annan ulv dö så en ond är ju ute oavsett )
Baserar du tanken på cirkus som ledarvarg på annat än min kanske rätt långsökta teori?
Här är känslan för mig nämligen att du hoppade på den tanken efter att jag nämnde den, vilket för mig känns smått olustigt iom att jag nog inte var helt seriös.
Är det nu sant så är det såklart skönt iom att jag tror cirkus redan är död. Men jag är rädd för att slappna av för tidigt o h sluta leta onda för tidigt.

Baserar du tanken på cirkus som ledarvarg på annat än min kanske rätt långsökta teori?
Här är känslan för mig nämligen att du hoppade på den tanken efter att jag nämnde den, vilket för mig känns smått olustigt iom att jag nog inte var helt seriös.
Är det nu sant så är det såklart skönt iom att jag tror cirkus redan är död. Men jag är rädd för att slappna av för tidigt o h sluta leta onda för tidigt.
Jag blev lite mer inne på det efter du skrev det -och det verkar som jag läste in lite väl mycket i det inser jag när du skriver så här

Dock har jag faktiskt haft tanken innan då det kom indikationer (så som jag läst leken iaf kan ju ha fel förstås!) på att cirkus nog blev käk och kanske också lynchad , att det ju faktiskt inte gör henne god automatiskt eller ens död ?
Tex om jag lynchades ?
Men det kanske bara är jag som är nojig i överkant , svårt när man inte har de normala uppdateringarna då roller blir avslöjade 😅 eller ens vet vem som dött

Jag tror att både @cirkus och @qitis gick åt dygn 1 och att en var ond och en god.

En av dem blev lynchad men ingen uppdatering som klargjorde det vilket innebar att lyan antagligen trodde lynchstoppet trädde in och då käkade den som de trodde var borgmästare.

Vem som var vad vet jag inte men det känns som det kvittar och jag tror inte den goda var BM ändå, vad är oddsen?
Förhoppningsvis bybo.

Förresten, kommer ledarvargen in i lyan om den lynchas?
Isf lynchade vi nog den för därför visste ulvarna att det var den andra som var god.

Då borde också BM kunna lista ut vem som var vad under förutsättning att hen röstade på en av dem (utslagsröst).

Ledarvargen - Ulvarnas ledare känner till vilka ulvarna är, men ulvarna vet inte vem ledaren är. Om ulvarna välja ledaren som käk överlever ledarvargen attacken, och LL lottar en av de i lyan som käkas istället. Där
efter kommer ledarvargen med i lyan.

Förresten, kommer ledarvargen in i lyan om den lynchas?
Isf lynchade vi nog den för därför visste ulvarna att det var den andra som var god.

Då borde också BM kunna lista ut vem som var vad under förutsättning att hen röstade på en av dem (utslagsröst).
Tolkar detta som enbart vid käk. :)

Jag blev lite mer inne på det efter du skrev det -och det verkar som jag läste in lite väl mycket i det inser jag när du skriver så här

Dock har jag faktiskt haft tanken innan då det kom indikationer (så som jag läst leken iaf kan ju ha fel förstås!) på att cirkus nog blev käk och kanske också lynchad , att det ju faktiskt inte gör henne god automatiskt eller ens död ?
Tex om jag lynchades ?
Men det kanske bara är jag som är nojig i överkant , svårt när man inte har de normala uppdateringarna då roller blir avslöjade 😅 eller ens vet vem som dött
Nä, att hon är död (om hon är det, vilket jag tror) är ingen garanti för vilken sida hon spelar för.

Ja, alltså jag tror vi pratar om samma sak? Jag håller Niyama just nu åt det goda hållet med tanke på hur hon skrivit i tråden och resonemanget igår innan röstningen. Att hon dessutom själv bytte röst till den överenskomna QL för att inte K skulle få allt för många röster talar ju också emot att hon försökte styra bort lynchen från QL? Alltså jag kan vara lurad av Niyama, men jag håller henne för god just nu och därav följde jag henne igår.
Okej, så du ser inte någon möjlighet i att onda kan lägga fram en idé och sedan ändra sig och "ställa in sig i ledet" sas i sista sekund för att det ska se bra/bättre ut?

Jag vet inget om Niyamas roll och jag brukar ju tycka att hon kommer med egna tankar och skriver vettiga saker oavsett sida hon spelar för. Så det är mycket möjligt att jag är extra försiktig med att våga placera henne åt det godare hållet.

Det
Okej, så du ser inte någon möjlighet i att onda kan lägga fram en idé och sedan ändra sig och "ställa in sig i ledet" sas i sista sekund för att det ska se bra/bättre ut?

Jag vet inget om Niyamas roll och jag brukar ju tycka att hon kommer med egna tankar och skriver vettiga saker oavsett sida hon spelar för. Så det är mycket möjligt att jag är extra försiktig med att våga placera henne åt det godare hållet.
Jo såklart men jag tyckte det lät smart att samla några röster på en säker nummer två om QL är död 😊

Jag vet inte heller Niyamas roll men just nu har jag henne åt goda hållet

Jag kom nyss hem och känner att jag ligger på typ -1000 på energikontot. Har massor av annat som behöver göras så kommer inte prioritera leken ikväll, även om jag ska försöka hålla lite koll framför allt när det närmar sig DL.

Hur som helst så känner jag ändå att jag vill rösta nu för att kunna släppa den tanken litegrann utan att riskera att missa DL.

Funderar på om jag ska fortsätta på min teori från igår om QL som ledaren och Harrysen som ulv, eller om jag ska rösta någon annan stans. Jag är ju egentligen mest misstänksam mot Harrysen just nu och har liksom inte några andra specifika misstankar mot någon annan. Det skulle i så fall vara de som jag upplever smygit med en del, pga skulle kunna vara ulvar som passar på att smyga med och göra så lite väsen om sig sin möjligt eftersom det är så mycket annat som är oklart/tar vårt fokus i denna leken. Men det känns lite diffust (speciellt med tanke på att det är DL4 ikväll)…

Nu har ju Harrysen redan fått en röst på sig idag och hade det varit en "vanlig" lek där vi får reda på vem som dött efter DL så hade jag nog varit mer öppen för att lägga en andra förstaröst. Men enligt tidigare uträkningar så finns det ganska stor risk att någon/några av de röster som avläggs inte räknas in i resultatet (= för att det ska synas i tråden vem som bör ha blivit lynchad behöver det vara en klar majoritet). Inte för att jag för den delen vet om jag fortfarande är levande, men om jag är det så känns det väl bättre att inte lägga en till förstaröst just nu och riskera en spretig röstning där det sedan inte går att göra ett antagande om vem som bör ha blivit lynchad.

Därför blir det såhär nu: Heffaklumpen röstar på Harrysen med stöd av ovanstående men även teorin om QL som ledare och Harrysen som ulv, från igår (se citaten nedan).
Men detta. Två gånger skriver du att du inte ville rösta på någon av de andra som du inte hade info om, vilket jag indirekt tolkar som att du har någon info om Harrysen då?

Att lyamedlemmar röstar på andra lyamedlemmar speciellt i DL1 är ju inte direkt ovanligt, dock hade du lika gärna kunnat lägga rösten på någon annan och i så fall. Om det nu inte är så att de andra med en röst också finns i lyan? Men oddsen på att alla i lyan har en röst på sig? Plus, med fyra som har en röst var så så kan inte alla sitta i lyan eftersom det innebär 4+1 onda och det känns på tok för mycket. Den rösten var ju även innan vi fick veta att LL inte kommer redovisa vem/vilka som dött/dör, så det hade ju också kunnat se bättre ut om man "råkat" få ut en ond jämfört med en god?

Meeen, enligt tidigare tanke idag känns det kanske inte så troligt att du och Harrysen skulle sitta i lyan ihop eftersom den konversationen, som sagt, skulle kunnat tas där då. Så då är min nästa fundering på om du kanske är ledarvargen? Just eftersom du säger att du inte ville rösta på någon av de du inte hade någon info om alls och att rösten därmed hamnade på Harrysen. Ledarvargen har ju koll på vilka ulvarna är (= du har någon typ av info om Harrysen).
Okej, jag håller nog inte med där. Att någon sannolikt är god är ju inte att ha vetskap om att någon är god och på sättet det uttrycktes var det att hon inte hade någon info om de andra som hade en röst. Om hon sitter i lyan och inte har någon aning om de andra (dvs de inte sitter i lyan), så är det ju ganska konstigt att hon vet något om din roll om du inte heller sitter i lyan. Eller?

I så fall tror jag det är mer sannolikt att hon är ledaren och därmed kan placera in dig på någon av sidorna, alternativt att hon, om hon sitter i lyan, gör det tillsammans med sig (för det är enda sättet hon kan veta något om dig innan DL1).

Är dock öppen för att ändra rösten senare vid behov, förutsatt att jag är här och ser det.

Minst en ond är ute ur leken enligt LL. Jag tror på 4 från start, då det är den normala fördelningen.

Dagens lista:
Jag kommer inge att rösta på:
Niyama eller LenaH då de känns som det gör leken framåt med sina teorier.
Cirkus, jag tror hon är död
Q - antingen är.hon också död, eller inte. MEN om hon lever så ser jag inte varför hon skulle teoria som hon gjort idag, om det nu inte är dubbelbluff. Men som ond hade hon kunnat fortsätta "verka död" även om hon själv inte vet om hon är det, ifall ni hänger med?

Fio och Kilauea la jag åt sidan pga LenaHs tankar igår, kan fortsätta med det om du fortfarande känner lika @LenaH ?

bollen __ och QueenLillith tror jag är döda i lyncher så dem lägger jag också åt sidan.

Lobelia, Harrysen och Heffaklumpen kvar då...
Dessa tre kommer jag börja med att ta en titt på nu.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 574
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar