Jag väljer att fira att minst en ond är ute!Minst en från var sida har dött.
We can do this!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag väljer att fira att minst en ond är ute!Minst en från var sida har dött.
Jag väljer att fira att minst en ond är ute!
We can do this!
Jo men hon kanske själv inte vet?Jag tycker hennes uttryckssätt med likstelhet osv tyder på det?
Kilauea
Noterbart i går är också att QueenLilith inte ändrade röst till kilauea när hon började få röster på sigKanske var det ändå inte helt fel att hon fick röster på sig igår ?
Noterbart i går är också att QueenLilith inte ändrade röst till kilauea när hon började få röster på sig
Kanske inte men nån annan kanske vet?Jo men hon kanske själv inte vet?
Iofs. Det har du rätt iFast QL hade ju sagt att hon inte skulle vara inne mer före dl.
Vi har fortfarande inte fått svar från LL om de dödas röster räknas eller inte när resultatet sammanställs. Så nu i detta inlägget tänker jag förutsätta att de inte räknas. Kommer också att bortse från eventuella käk om inget annat nämns eftersom det bara är ulvarna och LL som vet vem/vilka som blivit käkval (+ ev spion och ev någon med spioninfo), helt enkelt för att det blir väldigt mycket om, men, om, utifall att då.DL3 kl 21.00
19.30 Heffaklumpen röstar på QueenLilith
19:39 QueenLilith röstar på fio
19:57 Blacksmithfarm röstar på QueenLilith
20.00 LenaH röstar på QueenLilith
20.02 Kilauea röstar på QueenLilith
20.03 Lobelia röstar på QueenLilith
20.48 fio röstar på QueenLilith
20.50 Niyama röstar på Kilauea
20.52 Harrysen röstar på Kilauea
20.54 cirkus röstar på Kilauea
20.56 qitis röstar på Kilauea
20.57 bollen__ röstar på Kilauea
20.58 Niyama ändrar röst till QueenLilith
QueenLilith 7
Kilauea 4
fio 1
Det som i så fall sticker ut är Harrysens röst, vilken var nr 2 i ordningen på Kilauea. Anledningen till att den sticker ut i mina ögon är för att röstmotiveringen var något om att samla rösterna.Vi har fortfarande inte fått svar från LL om de dödas röster räknas eller inte när resultatet sammanställs. Så nu i detta inlägget tänker jag förutsätta att de inte räknas. Kommer också att bortse från eventuella käk om inget annat nämns eftersom det bara är ulvarna och LL som vet vem/vilka som blivit käkval (+ ev spion och ev någon med spioninfo), helt enkelt för att det blir väldigt mycket om, men, om, utifall att då.
Förutsatt att de dödas röster inte räknas så kanske de sista rösterna som trillade in på Kilauea på slutet känns lite mindre misstänkta i mina ögon.
Cirkus eller Q borde ju dött i DL1 (möjligtvis att Harrysen dog beroende på dolda röster osv). Om inte dödas röster räknas så innebär det att en av dessa tre inte räknas.
bollen__ borde vara död sedan DL2, så hennes röst borde inte heller räknats i så fall.
Enligt ovanstående bör alltså två av rösterna på Kilauea inte räknas, vilket innebär att Kilauea hade två röster i tråden och QL hade 7 röster i tråden.
Nu finns så klart möjligheten att någon/några av de som röstade på QL också är död genom käk eller att någon röst är fårulvens.
Men eftersom vi inte vet vem av Q och cirkus (+ ev Harrysen) som dog i DL 1, så kan jag tycka att det kanske rent av var "smart" att rösta på samma person? För då säkrar man ju åtminstone upp att en (eller två, om man räknar in Harrysen också) av rösterna räknas.
Visst skulle det vara möjligt att räkna på det även om de röstat olika, men har de röstat på samma är det i alla fall i min hjärna betydligt enklare att räkna på det.
Med tanke på tidsintervallet (20.52-20.57) är det kanske inte det mest troliga att det var planerat såhär. Men det kanske inte bara är negativt att de röstade på samma person (Kilauea).
Om detta säger något om någon av de ovan nämnda spelarnas roller låter jag vara osagt, för det har jag ingen aning om.
Lite Märkligt att det drog iväg kan jag hålla med om, samtidigt var det ju en risk. Men hur tänker du kring att flera av de som röstade på Kilauea är potentiellt döda? (Ogiltiga röster).
Och vem tänker du kan vara ond i den gruppen? Någon levande som vi kan rösta ut? mina papper säger att Harrysen är troligast vid liv i den skaran nämligen. Övriga i gruppen är på min troligt död lista.
Jag funderar vidare. Fårulven borde ha röstat på QueenLilith väl? Oavsett QLs roll? För att smälta in men ha en chans att styra i det dolda?
Svarar lite snabbt från jobb: såg du diskussionen med bland annat Niyama om att samla rösterna på ytterligare en person som reserv om QL var död? Jag valde där att hänga på Niyama direkt.Det som i så fall sticker ut är Harrysens röst, vilken var nr 2 i ordningen på Kilauea. Anledningen till att den sticker ut i mina ögon är för att röstmotiveringen var något om att samla rösterna.
QL hade 6 röster, fio 1 och Kilauea 1 röst då Harrysen la sin röst. Att då motivera rösten med att samla rösterna känns lite… udda?
Enligt min röstmotivering på QL igår så var en del av teorin att QL skulle kunna vara möjlig ledarvarg och att QL då hade info om Harrysen, vilket skulle placera Harrysen i lyan. Om Harrysen sitter i lyan så kanske hon visste att fårulvens röst i tråden låg på QL och dolt på Kilauea, vilket betyder att QL hade 5 röster och Kilauea 2 (med Harrysens röst 3).
Hela denna teorin bygger ju dock på att QL faktiskt var ledarvargen (eller möjligen i lyan tillsammans med Harrysen, men då förstår jag inte deras diskussion om listan igår och varför den togs i tråden och inte i lyan).
Så nej, jag har fasen ingen aning. Jag försöker spekulera och tänker bara högt just nu.
Men @Harrysen du får gärna utveckla din röstmotivering från igår Varför valde du att motivera en (i tråden) andraröst på någon med att samla rösterna? Speciellt med tanke på att det fanns en som hade 6 röster (i tråden).
Mina tankar så här långt in i leken
Deltagare:
1. Niyama. Har egentligen inget att direkt gå på men frånvaron av viftande får mig att tro att hon troligen är på goda sidan. Kommer med en hel del inlägg som sammanfaller med mina tankar (och det måste ju vara bra )
2. bollen__. Troligen död. Vet inte riktigt dock vart jag tror om vilken sida hon är /var på? Skrivit lite för lite för jag ska kunnat bilda mig en uppfattning om det helt enkelt. Så ingen aning
3. cirkus verkar som många håller som död efter första speldygnet. Kanske rentav dubbeldöd ?
Läser in lite i spelet att hon kan ev vara ledarvargen ? I så fall får vi hoppas hon är dubbeldöd -annars är hon ju i lyan (dock ska ju i så fall en annan ulv dö så en ond är ju ute oavsett )
4. Blacksmithfarm. Känns ändå som en god grävande BSF tycker jag !(enda plumpen i protokollet är rösten på mig i Dl 1 ) liten brasklapp för att jag kan vara lurad här -ffa om bollen är god ? Men väger ändå över till goda sidans för mig pga hennes resonemang och inlägg som jag tycker för leken framåt
5. QueenLilith troligen död ? Hakade upp sig med Harrysen igår. Harrysen känns genuinare i sina inlägg totalt sett. Även vid tankevurpor.
Hoppas att QL kan vara en död ond -hennes inlägg känns mer åt det hållet för mig när jag läser om leken ändå
6. qitis det är jag det !
7. Kilauea. Lite svår att få grepp om tycker jag. Ibland känns det som det är en god person. Och ibland en ond person.
Är faktiskt en kandidat för mig att vara ledarvarg pga det.eller fårulven ?
Kanske var det ändå inte helt fel att hon fick röster på sig igår ?
Hon röstade också på mig i dl1-såg till att jag hamnade i ledning där Röstade på QueenLilith i dl 2 och om nu QL är ond så osar det lite alibiröst om den , ffa om bollen nu är god. Röstade sedan på QL i Dl 3 när lynchen såg ut att gå i strömröster ditåt
Oavsett verkar det vara fler än jag som tycker att hon är lite skum. Totalt sett lite övervikt åt onda hållet för mig
8. Lobelia. Har skrivit en del inlägg som jag ändå tycker verkar vettiga. Har heller inte hamnat i clinch med mig som hon brukar när hon är ond. ? Hon är neutral för mig , kan vara vilket som
9. Lena! Kände lite skumvibbar av henne tidigare i leken men svängt i min uppfattning om henne senare delen. Tillsammans med BSF en av de jag håller som säkrast god ändå med tanke på hennes inlägg och det hon framför i dem. Det enda är att hon skulle kunna vara lika ”vettig ” även som ond , och även rösten på mig i Dl 1 känns lite sådär. Men totalt en liten övervikt åt det godare hållet för mig ändå
10. heffaklumpen skrivit mycket och utförligt under leken. Har egentligen. Inte hängt upp mig på något hon skrivit. Men har ändå inte på fötterna för att kunna hålla henne åt något håll egentligen så är neutral för mig
11. Harrysen. Skrivit mycket och frågat en hel del. Känns genuin i det hon skriver även när det är lite tokigt tänkt. Om hon skulle vara ond så tror jag inte i lyan , utan i så fall ledarvarg. Känns som hon spelar ensam har trots allt inga ondvlbbar av henne så får hamna som neural. Kan vara god , kan vara ond
12. fio. Lite svårt att veta vart man har henne ? Det brukar jag iofs tycka men väldigt anonym vilket är en varningsflagga för mig , om det är någon som skulle smyga med så skulle det kunna vara hon
Så lite mer åt ondare hållet pga det för mig
Edit. Rättat lite stavfel och autocorrect
Ibland känns det som det är en god person. Och ibland en ond person.
Svarar lite snabbt från jobb: såg du diskussionen med bland annat Niyama om att samla rösterna på ytterligare en person som reserv om QL var död? Jag valde där att hänga på Niyama direkt.
Högst troligt mot någon /några jag håller som neutrala tänker jagDu får tänka om när det gäller mig. Du har bara 2 personer på din trolig ond lista. Vem skulle du byta ut oss mot om du fick reda på att vi är goda?
Jag har nämligen inte alls de ondvibbarna nämligen utan det är ju spelsätt mer som alltid gör henne misstänkt.
Dr Jekyll och Mr Hyde
Jag är inte ond. Och hur skulle de samlade rösterna på en annan person se ut om man inte samlar rösterna? .Och om du tycker att hakade på någon som jag skrev jag trodde var god, varför röstar du på mig och inte Niyama som jag antar är den du menar är i lyan?Lite väl snabbt kan jag tycka.? Inte ens en tveksamhet på om det var lyan som var igång. Jag tycker det är väldigt hårigt.
fio röstar på Harrysen
Jag röstar nu om det är så att jag blir stressad. Ska jobba sen så DL är precis efter rapporten och blir det en lång rapport så hinner jag inte. Tittar in senare och innan DL