C'mon let's twist again (Ulvlek)

Jahopp. Inget genombrott här. Däremot funderar jag lite på varför så många valde att rösta på Kilauea på slutet? :confused:

Måste nog gå tillbaka och läsa om vad som hände där innan DL. Men inte just nu för jag har som sagt massor av annat jag ska göra (ehem, om jag nu lyckas slita mig från datorn 🙃)

Tänk om ingen dött?
Tänk också på att aldrig anta att någon dött i lynch innan LL meddelat detta, det kan hända saker i det fördolda som påverkar. Ett uttalande i stil med “Hejja goda” innan din roll avslöjats i tråden kommer betraktas som ett grovt brott mot hintningsförbudet.
Med tanke på detta i reglerna?

Tänk om ingen dött?

Med tanke på detta i reglerna?
Hur skulle det kunna ske menar du? Tre lyncher och troligen två käk där nåt borde gått bra (för ulvarna, eftersom du så lätt vrider på allt jag säger :p). Nån deltagare borde dött vid detta lag tycker jag.

Hur skulle det kunna ske menar du? Tre lyncher och troligen två käk där nåt borde gått bra (för ulvarna, eftersom du så lätt vrider på allt jag säger :p). Nån deltagare borde dött vid detta lag tycker jag.
Ingen aning 😅 tänkte bara att i reglerna ser det ut som att LL ska meddela i tråden, och att vi inte ska anta att nån dött innan dess.

Döda spelare är inte begränsade till att spöka, de får fortsätta skriva teorier precis som innan döden. Detta innebär dock att de fortfarande omfattas av hintningsförbudet, dvs alla uttalanden måste bygga på information från lektråden. Tänk också på att aldrig anta att någon dött i lynch innan LL meddelat detta, det kan hända saker i det fördolda som påverkar. Ett uttalande i stil med “Hejja goda” innan din roll avslöjats i tråden kommer betraktas som ett grovt brott mot hintningsförbudet.

Deltagare lynchas och käkas på samma villkor som vanligt.
Försöker klura på det som står men det blir inget klarare.

Står ingenstans om att döda kan/får/ska rösta.
Hugger ditt inlägg, sista meningen talar kanske för att man ändå vet om man är död? Men att man inte får säga? Ingen har ju sagt att de är döda ?

Döda spelare är inte begränsade till att spöka, de får fortsätta skriva teorier precis som innan döden. Detta innebär dock att de fortfarande omfattas av hintningsförbudet, dvs alla uttalanden måste bygga på information från lektråden. Tänk också på att aldrig anta att någon dött i lynch innan LL meddelat detta, det kan hända saker i det fördolda som påverkar. Ett uttalande i stil med “Hejja goda” innan din roll avslöjats i tråden kommer betraktas som ett grovt brott mot hintningsförbudet.

Klioot o klistrat, samt lagt till antal röster varje DL.

DL1 21:00
16:58 Blacksmithfarm röstar på qitis
16:59 qitis röstar på Kilauea
18.50 Harrysen röstar på QueenLilith
18.58 Cirkus röstar på Harrysen
19.46 Lobelia röstar på Cirkus
20.25 Queenlilith röstar på Harrysen
20.39 Bollen__ röstar på bsf
20.39 LenaH röstar på qitis
20.56 Kilauea röstar på qitis
20.57 Niyama röstar på Cirkus
20.59 Heffaklumpen röstar på bollen__
20.59 Qitis ändrar röst till cirkus

Qitis 3
Cirkus 3
Harrysen 2
Kilauea 1
QueenLilith 1
Blacksmithfarm 1
Bollen__ 1

DL2
17:31 Blacksmithfarm röstar på bollen__
19.43 cirkus röstar på the nick formerly known as hemlig (Kilauea)

19.44 Niyama röstar på heffaklumpen
20.47 LenaH röstar på Lobelia.
20.48 qitis röstar på LenaH

20.49 Lobelia röstar på fio
20.50 Queenlilith röstar på Cirkus
20.51 Heffaklumpen röstar på bollen__
20.53 LenaH ändrar röst till bollen_
20.56 Niyama röstar på bollen
20.56
fio röstar på Queen Lilith
20.56 Harrysen röstar på Cirkus
20.56 Kilauea röstar på queenlilith
20.59 Queenlilith ändrar röst till _bollen
21.00 Qitis ändrar röst till bollen

För sent - Bollen röstar på QueenLillith

bollen___ 6
QueenLilith 2
Kilauea 1
Fio 1
Cirkus 1

DL3 kl 21.00
19.30 Heffaklumpen röstar på QueenLilith
19:39 QueenLilith röstar på fio
19:57 Blacksmithfarm röstar på QueenLilith
20.00 LenaH röstar på QueenLilith
20.02 Kilauea röstar på QueenLilith
20.03 Lobelia röstar på QueenLilith
20.48 fio röstar på QueenLilith

20.50 Niyama röstar på Kilauea
20.52 Harrysen röstar på Kilauea
20.54 cirkus röstar på Kilauea
20.56 qitis röstar på Kilauea
20.57 bollen__ röstar på Kilauea
20.58 Niyama ändrar röst till QueenLilith

QueenLilith 7
Kilauea 4
fio 1

Jag vet inte alls om det var en bra idé att rösta på Kila men jag hade ingen bättre och tyckte hennes reaktion på mitt förslag var skum. Men tanken var ju verkligen inte att det skulle bli så jämnt, jag var ju rätt tydlig i förslaget om en tydlig 1a och tydlig 2a...

Du fick hela eller halva lyan med på tåget iallafall.
Väldigt märkligt att samla rösterna och så drar det iväg till en annan annan spelare?

Jag insåg att jag totalt sorterat bort bollen__. Eftersom min röst där till stor del berodde på tidsbrist så har jag glömt fundera över ifall jag tror att hon faktiskt är ond. Är hon det så är det en ond mindre att rösta ut iom att bollen bör ha åkt ut.
Lite samma gäller Q. Jag har glömt att hon bara är konstaterad på "troligt död-listan", min hjärna satte henne på goda sidan i samband med att BMteorin avskrevs. Något jag inser att jag inte kan vara säker på. Lika lite som jag är säker på att hon skulle vara ond.

Samtidigt är det farligt att anta att vi inte har så många onda att bli av med ifall de fortfarande lever....

Slutsats? Jag är lika förvirrad som innan.😅

Du fick hela eller halva lyan med på tåget iallafall.
Väldigt märkligt att samla rösterna och så drar det iväg till en annan annan spelare?
Lite Märkligt att det drog iväg kan jag hålla med om, samtidigt var det ju en risk. Men hur tänker du kring att flera av de som röstade på Kilauea är potentiellt döda? (Ogiltiga röster).
Och vem tänker du kan vara ond i den gruppen? Någon levande som vi kan rösta ut?😅 mina papper säger att Harrysen är troligast vid liv i den skaran nämligen. Övriga i gruppen är på min troligt död lista.

Jag funderar vidare. Fårulven borde ha röstat på QueenLilith väl? Oavsett QLs roll? För att smälta in men ha en chans att styra i det dolda?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 575
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar