C'mon let's twist again (Ulvlek)

Jag insåg att jag totalt sorterat bort bollen__. Eftersom min röst där till stor del berodde på tidsbrist så har jag glömt fundera över ifall jag tror att hon faktiskt är ond. Är hon det så är det en ond mindre att rösta ut iom att bollen bör ha åkt ut.
Lite samma gäller Q. Jag har glömt att hon bara är konstaterad på "troligt död-listan", min hjärna satte henne på goda sidan i samband med att BMteorin avskrevs. Något jag inser att jag inte kan vara säker på. Lika lite som jag är säker på att hon skulle vara ond.

Samtidigt är det farligt att anta att vi inte har så många onda att bli av med ifall de fortfarande lever....

Slutsats? Jag är lika förvirrad som innan.😅
Ja men egentligen kan vi väl inte vara mer säkra på att cirkus är död, än att Q är död. Jag är lite orolig att en ulv kan glida med som borträknad på det sättet genom hela leken.

Lägger tlll fios efterröst i dl 1 , kommer på mig själv ibland att glömma bort den

DL1 21:00
16:58 Blacksmithfarm röstar på qitis
16:59 qitis röstar på Kilauea
18.50 Harrysen röstar på QueenLilith
18.58 Cirkus röstar på Harrysen
19.46 Lobelia röstar på Cirkus
20.25 Queenlilith röstar på Harrysen
20.39 Bollen__ röstar på bsf
20.39 LenaH röstar på qitis
20.56 Kilauea röstar på qitis
20.57 Niyama röstar på Cirkus
20.59 Heffaklumpen röstar på bollen__
20.59 Qitis ändrar röst till cirkus

Fio missar att rösta lägger en röst i efterhand på cirkus

Qitis 3
Cirkus 3
Harrysen 2
Kilauea 1
QueenLilith 1
Blacksmithfarm 1
Bollen__ 1

DL2
17:31 Blacksmithfarm röstar på bollen__
19.43 cirkus röstar på the nick formerly known as hemlig (Kilauea)

19.44 Niyama röstar på heffaklumpen
20.47 LenaH röstar på Lobelia.
20.48 qitis röstar på LenaH

20.49 Lobelia röstar på fio
20.50 Queenlilith röstar på Cirkus
20.51 Heffaklumpen röstar på bollen__
20.53 LenaH ändrar röst till bollen_
20.56 Niyama röstar på bollen
20.56
fio röstar på Queen Lilith
20.56 Harrysen röstar på Cirkus
20.56 Kilauea röstar på queenlilith
20.59 Queenlilith ändrar röst till _bollen
21.00 Qitis ändrar röst till bollen

För sent - Bollen röstar på QueenLillith

bollen___ 6
QueenLilith 2
Kilauea 1
Fio 1
Cirkus 1

DL3 kl 21.00
19.30 Heffaklumpen röstar på QueenLilith
19:39 QueenLilith röstar på fio
19:57 Blacksmithfarm röstar på QueenLilith
20.00 LenaH röstar på QueenLilith
20.02 Kilauea röstar på QueenLilith
20.03 Lobelia röstar på QueenLilith
20.48 fio röstar på QueenLilith

20.50 Niyama röstar på Kilauea
20.52 Harrysen röstar på Kilauea
20.54 cirkus röstar på Kilauea
20.56 qitis röstar på Kilauea
20.57 bollen__ röstar på Kilauea
20.58 Niyama ändrar röst till QueenLilith

QueenLilith 7
Kilauea 4
fio 1

Ja men egentligen kan vi väl inte vara mer säkra på att cirkus är död, än att Q är död. Jag är lite orolig att en ulv kan glida med som borträknad på det sättet genom hela leken.
Ja, jo, nä... Iom hela BM teorin efter första lynch men före första käk är jag benägen att tro att cirkus dog nån av de DLen, Q är i så fall möjligen ett mer osäkert kort vad gäller frågan levande-eller-död för mig.

Nån skrev ngt om att det kan vara så att de döda blivit meddelade av LL men fått munkavle på sig angående detta. Det skulle förklara Q's minskade teoriande, om detta stämmer. Men det räcker kanske med situationen och hur troligt hon känner sig död för att tappa sugen (fri tolkning från mig, kommer inte ihåg hur hon formulerade sig).

I den bästa av världar så röstade vi ut ledarvargen i DL 1 och så käkade lyan densamme samma natt :p Troligt scenarie? Nä, det är det kanske inte. Men det vore bra för oss om det stämmede.

Ja, jo, nä... Iom hela BM teorin efter första lynch men före första käk är jag benägen att tro att cirkus dog nån av de DLen, Q är i så fall möjligen ett mer osäkert kort vad gäller frågan levande-eller-död för mig.

Nån skrev ngt om att det kan vara så att de döda blivit meddelade av LL men fått munkavle på sig angående detta. Det skulle förklara Q's minskade teoriande, om detta stämmer. Men det räcker kanske med situationen och hur troligt hon känner sig död för att tappa sugen (fri tolkning från mig, kommer inte ihåg hur hon formulerade sig).

I den bästa av världar så röstade vi ut ledarvargen i DL 1 och så käkade lyan densamme samma natt :p Troligt scenarie? Nä, det är det kanske inte. Men det vore bra för oss om det stämmede.
Jag har bara inte fattar varför det är troligare att cirkus är död, mer än att LenaH och du (och nån mer) tror det?
OM det är så att jag dog (även om jag nog inte tror det), så skulle det till och med kunna vara så att två ulvar smyger med helt obemärkt genom hela leken 😳

Men varför är cirkus troligare död än Q?
P.g.a. hela BMscenariet.
Den natten teoriande jag om cirkus som troligast BM eftersom vi borde fått veta vem som åkt ifall Q varit BM.
Nu vet vi att uppdateringarna inte visar vem som rykt. Men då tänker jag att lyan kanske var med på de noterna och käkade cirkus för att hon var den troligaste BMkandidaten.

Jag har bara inte fattar varför det är troligare att cirkus är död, mer än att LenaH och du (och nån mer) tror det?
OM det är så att jag dog (även om jag nog inte tror det), så skulle det till och med kunna vara så att två ulvar smyger med helt obemärkt genom hela leken 😳
Svarade precis ovan :)

P.g.a. hela BMscenariet.
Den natten teoriande jag om cirkus som troligast BM eftersom vi borde fått veta vem som åkt ifall Q varit BM.
Nu vet vi att uppdateringarna inte visar vem som rykt. Men då tänker jag att lyan kanske var med på de noterna och käkade cirkus för att hon var den troligaste BMkandidaten.

Ja jag vet i allafall inte.
Tycker det är extremt frustrerande att kanske troligen vara ute ur matchen. Hoppas att jag inte är det men jag vet inte.

P.g.a. hela BMscenariet.
Fast cirkus reaktion såg ju inte alls ut som att hon var BM? Om Q är/var god tror jag lika gärna hon kan ha blivit käk.

Jag tycker hennes uttryckssätt med likstelhet osv tyder på det?
Så du tänker att hon var siare eller lösmynt spion och därmed vet att hon är död? Och att inläggen om likstelhet kom efter nattdl?

Jag tycker hennes inlägg nu ser ut som hon inte vet. Hon kanske inte får avslöja, men det går ju att få fram saker utan att skriva de rätt ut.

Så du hoppas på att cirkus var ledarvargen om jag hänger med rätt i ditt resonemang ?
Eftersom du verkar mer säker på att cirkus borde vara död iom bm -teorin första dygnet eftersom ett lynchstopp verkade vara det som hände i första dl?

Och om nu jag lynchades (vilket jag mycket väl kan vara :( ) så borde alltså cirkus ändå blivit käkad iom trolig bm innan det blev uppenbart att LL inte alls tänkte delge oss vilka som dött i leken

Det vore ju onekligen lyckat (om cirkus var ledarvargen ) om det vore så👍. Både lynchad och käkad :D

Sammanfattar jag det hela iaf ?

Fast cirkus reaktion såg ju inte alls ut som att hon var BM? Om Q är/var god tror jag lika gärna hon kan ha blivit käk.
Jag känner att jag kan ha varit käkval och även lynchad Typ dubbeldöd O_o

Samtidigt så tänker jag att om cirkus är god (eller i vart fall inte i lyan -hon kan ju vara ledarvarg också ) så skulle jag vara mycket tacksam för ulvarna att ha kvar i leken för att se misstänkt ut för alla i dl 2?

Är iaf en tanke jag haft

Så du tänker att hon var siare eller lösmynt spion och därmed vet att hon är död? Och att inläggen om likstelhet kom efter nattdl?

Jag tycker hennes inlägg nu ser ut som hon inte vet. Hon kanske inte får avslöja, men det går ju att få fram saker utan att skriva de rätt ut.
Letade upp inlägget om likström och det var efter dl 2. Men resten i inlägget är fortfarande aktuellt @LenaH

Men varför skulle en av cirkus /q blivit käk? Det kan ju lika gärna så att det var någon helt annan?

Tänk om Q åkte ut och Cirkus är kvar eftersom alla antog att hon är död?

För er info - jag vet inte om jag är död eller inte. Precis som alla andra möjligt döda inte vet.
Just nu känns det bara svårt att leka när man inte vet ett piss. Varken hur ställningen är eller om dreven som gick spelat ulvarna i händerna. Jag vet verkligen ingenting. Det enda jag vet är att jag inte var ledarvarg och hamnade i lyan eller var i lyan från början.

Har inte gått tillbaka och läst det får jag erkänna. Baserar mina tankar mest på hur jag teoriade natt1. Just nu orkar jag inte gå tillbaka och läsa om heller, får återkomma i eftermiddag.

Så du hoppas på att cirkus var ledarvargen om jag hänger med rätt i ditt resonemang ?
Eftersom du verkar mer säker på att cirkus borde vara död iom bm -teorin första dygnet eftersom ett lynchstopp verkade vara det som hände i första dl?

Och om nu jag lynchades (vilket jag mycket väl kan vara :( ) så borde alltså cirkus ändå blivit käkad iom trolig bm innan det blev uppenbart att LL inte alls tänkte delge oss vilka som dött i leken

Det vore ju onekligen lyckat (om cirkus var ledarvargen ) om det vore så👍. Både lynchad och käkad :D

Sammanfattar jag det hela iaf ?
Alltså, det stycket var inte helt seriöst. 🙈 Jag är, som flera andra, rätt frustrerad över hur svårt det är att komma fram till nåt som helst den här leken. Jag tror alltså inte att det är sannolikt att det hände.

Om bara goda dött kanske leken tar slut nu :nailbiting:
Ja det är ju en risk faktiskt
Vi får hoppas att åtminstone en ond rykt så här långt annars är det ju promenadseger för onda ju
Teoretiskt så kan 6 goda vara ute efter nattens dl
Då beror det ju på om de var 3 onda från början eller 4? Om de var 4 så är det i så fall game over nu

Vi var 12 från start

3 el 4 onda tippar jag på. 2 verkar för lite och 5 för mycket helt enkelt

8-9 goda i så fall

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 574
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar