C'mon let's twist again (Ulvlek)

Jag vill, utan att gå på annat än mina egna tankar, ha LenaH åt det goda hållet. Hennes tankar och funderingar känns goda.

Niyama tror jag kan vara god, mest för att hon faktiskt ändrade tillbaka till QL när det såg ut som jag skulle ryka. Kan ju dock vara en dold röst där bakom så hon inte alls ändrade egentligen, i så fall skulle det göra QL god. Jag tror inte de är i lyan tillsammans i alla fall.

Harrysen var väldigt snabb att följa och rösta på mig igår. Jag har inte riktigt fått kläm på hennes lekstil än, men några egentliga goda vibbar får jag inte.

Heffaklumpen tycker jag kommer med vettiga inlägg, men hon kan lura mig.

Fio, BSF och Lobelia vet jag inte. Lobelia smiter förbi tycker jag, vilket känns skumt.
Fio har jag inte sett mycket av, dock inget som gör att hon sticker ut som ond. Det jag sett av BSF känns som vi tänker ungefär lika.

Bollen__, cirkus och qitis tror jag är döda så väljer att inte lägga så mycket fokus där. Det viktiga är att vi får ut ulvar, oavsett deras roller (B, C och Q).

Minst en ond är ute ur leken enligt LL. Jag tror på 4 från start, då det är den normala fördelningen.

Dagens lista:
Jag kommer inge att rösta på:
Niyama eller LenaH då de känns som det gör leken framåt med sina teorier.
Cirkus, jag tror hon är död
Q - antingen är.hon också död, eller inte. MEN om hon lever så ser jag inte varför hon skulle teoria som hon gjort idag, om det nu inte är dubbelbluff. Men som ond hade hon kunnat fortsätta "verka död" även om hon själv inte vet om hon är det, ifall ni hänger med?

Fio och Kilauea la jag åt sidan pga LenaHs tankar igår, kan fortsätta med det om du fortfarande känner lika @LenaH ?

bollen __ och QueenLillith tror jag är döda i lyncher så dem lägger jag också åt sidan.

Lobelia, Harrysen och Heffaklumpen kvar då...
Dessa tre kommer jag börja med att ta en titt på nu.

Men hur många har dött egentligen? 3 vid lynch och käk vet vi inte. Men du har 4 troligt döda, har vi sådan tur att ulvarna missat käk 2 ggr? Känns som någon mer borde vara död eller?

Men hur många har dött egentligen? 3 vid lynch och käk vet vi inte. Men du har 4 troligt döda, har vi sådan tur att ulvarna missat käk 2 ggr? Känns som någon mer borde vara död eller?
Hoppas kan man, jag har inte tagit med käk i mina gissningar om vem som lever, förutom cirkus, då den infon endast existerar dolt ( i lyan och ev. Info) vet liksom inte vem mer jag ska gissa på som käkad isf.

Dl1 - q ? Cirkus? Ev Harrysen?
Natt1 cirkus?
Dl2 - bollen__
Natt2 nån?
Dl3 queenlilith
Natt3 nån?

Men möjligheter finns för att käk har misslyckats nån eller flera nätter, fårulven, BM eller paket på verkat lynch eller att nån lynchats eller käkats som redan är död.

Jag är inte ond. Och hur skulle de samlade rösterna på en annan person se ut om man inte samlar rösterna? :confused:.Och om du tycker att hakade på någon som jag skrev jag trodde var god, varför röstar du på mig och inte Niyama som jag antar är den du menar är i lyan?

Jag vet inte om Niyama är i lyan eller ej, det var det att du var så snabb att haka på som skaver.

Hoppas kan man, jag har inte tagit med käk i mina gissningar om vem som lever, förutom cirkus, då den infon endast existerar dolt ( i lyan och ev. Info) vet liksom inte vem mer jag ska gissa på som käkad isf.

Dl1 - q ? Cirkus? Ev Harrysen?
Natt1 cirkus?
Dl2 - bollen__
Natt2 nån?
Dl3 queenlilith
Natt3 nån?

Men möjligheter finns för att käk har misslyckats nån eller flera nätter, fårulven, BM eller paket på verkat lynch eller att nån lynchats eller käkats som redan är död.
Jag tror som jag skrev tidigare att både cirkus och qitis är döda ju? Med värsta resonemanget om att lyan trodde att en av dem stoppade lynch och därför käkade den andra, är det ingen som tror på mina idéer?!? :D

bollen och QL tror jag också är döda och då återstår två om inte lyan missat käk.

Jag ser vart det lutar med samlade röster på mig idag. Det borde i så fall betyda att ulvarna inte har försökt käka mig in alla fall 😅 och att jag troligtvis lever. Så då är frågan om ulvarna nu försöker lyncha mig eller om det är goda som är på fel spår.

Igår skrev Lena att hon är ovillig att rösta på Fio och Kilauea. För mig ser det ut som att hon antingen är ulv tillsammans med dem eller är god som vet något?

Jag håller heffa och Niyama åt det godare hållet på grund av hur de funderat tidigare. Möjligen också bsf och Q. Men har för mig att bsf lurade mig som tusan förra gången jag var med och lekte 😅.

Fio tycker jag kanske har glidit med lite och det skaver lite att hon ansåg att Niyama skulle vara lyan och att jag följde lyan. Om hon var säker på att Niyama är ulv, varför inte rösta där direkt? Kan det vara så att Fio vet att både jag och Niyama är goda och försöker rikta misstankarna mot den kanske enklaste måltavlan?

Lobelia vet jag inte, neutral för mig.

Kilauea är jag också osäker på, typ godförklarad av Lena H liksom Fio men som jag skrev ovan kan jag inte räkna ut hur det ligger till. Vore ju för enkelt att peka ut hela lyan så.

Nä jag vet inte riktigt faktiskt men med tanke på att jag funderar mest på Fio just nu så lägger jag min röst där. Är öppen för att ändra om något annat dyker upp.

Harrysen röstar på Fio

Minst en ond är ute ur leken enligt LL. Jag tror på 4 från start, då det är den normala fördelningen.

Dagens lista:
Jag kommer inge att rösta på:
Niyama eller LenaH då de känns som det gör leken framåt med sina teorier.
Cirkus, jag tror hon är död
Q - antingen är.hon också död, eller inte. MEN om hon lever så ser jag inte varför hon skulle teoria som hon gjort idag, om det nu inte är dubbelbluff. Men som ond hade hon kunnat fortsätta "verka död" även om hon själv inte vet om hon är det, ifall ni hänger med?

Fio och Kilauea la jag åt sidan pga LenaHs tankar igår, kan fortsätta med det om du fortfarande känner lika @LenaH ?

bollen __ och QueenLillith tror jag är döda i lyncher så dem lägger jag också åt sidan.

Lobelia, Harrysen och Heffaklumpen kvar då...
Dessa tre kommer jag börja med att ta en titt på nu.
Jag tänker samma tre som du och av dem känns heffa minst ond men det är bara en känsla för att hon har den typen av retorik så jag kan vara lurad. Jag tycker nog Lobelia vore mest intressant att granska för hon har verkligen flugit under radarn för mig.

Jag tror som jag skrev tidigare att både cirkus och qitis är döda ju? Med värsta resonemanget om att lyan trodde att en av dem stoppade lynch och därför käkade den andra, är det ingen som tror på mina idéer?!? :D

bollen och QL tror jag också är döda och då återstår två om inte lyan missat käk.
Jag kan gärna skriva på det, så slipper jag gå tillbaka och fundera på det mer.

Så, ja. 2 möjligt döda som vi inte vet vilka de kan vara.

Jag tänker samma tre som du och av dem känns heffa minst ond men det är bara en känsla för att hon har den typen av retorik så jag kan vara lurad. Jag tycker nog Lobelia vore mest intressant att granska för hon har verkligen flugit under radarn för mig.
Jag håller med dig ang att Heffas teoriande känns o-ont. Är också inne på att granska Lobelia, slog mig precis ner framför datorn för att kunna gå igenom leken enklare.

Jag vete sjutton vart jag ska rösta idag faktiskt.
Inte helt enkelt i denna leken
Jag är ovillig att rösta på @Harrysen då som jag skrivit tidigare idag tycker hon känns genuin i sitt argumenterande totalt sett i leken även när det kanske blivit lite tokigt ibland

Jag lägger min röst nu så kan jag alltid ändra sedan om något mer framkommer
Sedan är det ju osäkert om min röst ens betyder något. Vet ju inte ens om jag lever 😅

Jag vet inte riktigt angående Fio och tycker hon var ruskigt snabb att rösta på harrysen idag? Försöker kanske framstå som siare ? Jag har en annan på den positionen så det gör henne mycket mer skum för mig (eller så har jag stekpannor som kommer flygandes efter leken -vore ju inte första gången)

Qitis röstar på fio

Lägger tlll fios efterröst i dl 1 , kommer på mig själv ibland att glömma bort den

DL1 21:00
16:58 Blacksmithfarm röstar på qitis
16:59 qitis röstar på Kilauea
18.50 Harrysen röstar på QueenLilith
18.58 Cirkus röstar på Harrysen
19.46 Lobelia röstar på Cirkus
20.25 Queenlilith röstar på Harrysen
20.39 Bollen__ röstar på bsf
20.39 LenaH röstar på qitis
20.56 Kilauea röstar på qitis
20.57 Niyama röstar på Cirkus
20.59 Heffaklumpen röstar på bollen__
20.59 Qitis ändrar röst till cirkus

Fio missar att rösta lägger en röst i efterhand på cirkus

Qitis 3
Cirkus 3
Harrysen 2
Kilauea 1
QueenLilith 1
Blacksmithfarm 1
Bollen__ 1

DL2
17:31 Blacksmithfarm röstar på bollen__
19.43 cirkus röstar på the nick formerly known as hemlig (Kilauea)

19.44 Niyama röstar på heffaklumpen
20.47 LenaH röstar på Lobelia.
20.48 qitis röstar på LenaH

20.49 Lobelia röstar på fio
20.50 Queenlilith röstar på Cirkus
20.51 Heffaklumpen röstar på bollen__
20.53 LenaH ändrar röst till bollen_
20.56 Niyama röstar på bollen
20.56
fio röstar på Queen Lilith
20.56 Harrysen röstar på Cirkus
20.56 Kilauea röstar på queenlilith
20.59 Queenlilith ändrar röst till _bollen
21.00 Qitis ändrar röst till bollen

För sent - Bollen röstar på QueenLillith

bollen___ 6
QueenLilith 2
Kilauea 1
Fio 1
Cirkus 1

DL3 kl 21.00
19.30 Heffaklumpen röstar på QueenLilith
19:39 QueenLilith röstar på fio
19:57 Blacksmithfarm röstar på QueenLilith
20.00 LenaH röstar på QueenLilith
20.02 Kilauea röstar på QueenLilith
20.03 Lobelia röstar på QueenLilith
20.48 fio röstar på QueenLilith

20.50 Niyama röstar på Kilauea
20.52 Harrysen röstar på Kilauea
20.54 cirkus röstar på Kilauea
20.56 qitis röstar på Kilauea
20.57 bollen__ röstar på Kilauea
20.58 Niyama ändrar röst till QueenLilith

QueenLilith 7
Kilauea 4
fio 1
Lobelia
Lägger första rösten på cirkus i DL1
Uddaröst på fio i DL2 som jag först reagerade på, men som Lobelia påpekade så var det fler uddaröster före hennes innan hon la sin. Men sedan blev det en hel del röständringar.
I DL3 följer hon strömmen och röstar på QueenLilith. Min känsla är att vi hade rätt om QL - att hon var ond. Lobelia sticker då ut som möjlig fårulv för mig.

Lobelia som fårulv - för och emot.
DL1 om resultatet skulle sluta i lottning så bör hon ha röstat dolt på cirkus med. Fast om hon inte gjorde det (pga spioninfo t.ex.) så vet lyan att resultatet isf skulle vara Q 3 cirkus2 Harrysen 2. Vilket ger att de i så fall visste att cirkus inte bör ha varit BM (iom att jag antar att alla trodde lynchen hade stoppats) Men då skulle Q varit potentiell BM och då borde cirkus ha röstats ut, men det gjorde hon inte.
Så jag tror att jag resonerat mig fram till att Lobelia rimligtvis nog inte är fårulven ändå? Men vanlig ulv kan hon såklart fortfarande vara.

Lobelia som fårulv - för och emot.
DL1 om resultatet skulle sluta i lottning så bör hon ha röstat dolt på cirkus med. Fast om hon inte gjorde det (pga spioninfo t.ex.) så vet lyan att resultatet isf skulle vara Q 3 cirkus2 Harrysen 2. Vilket ger att de i så fall visste att cirkus inte bör ha varit BM
Vänta nu ! Det finns väl ingen spioninfo inför dl 1 väl? Hur tänkte du här egentligen ? :confused:

Jag kan tänka mig att ändra röst till Lobelia, för mig är hon en av de som smygit med en del. Fio tycker jag också har smygit med en del, så skulle kanske kunna tänka mig att ändra röst till henne också, men av de två är jag ändå mer villig att ändra till Lobelia.

Lobelia har ändå skrivit en del, men trots det har jag inte något minne av något hon skrivit. Hon har typ helt flygit under radarn för mig.
fio har ungefär hälften så många inlägg men jag kan ändå svagt minnas någon enstaka sak hon skrivit. Det gör att jag upplever att fio flytit med något mindre. När jag tänker efter så vill jag minnas att jag även brukar "jaga" fio för att jag tycker att hon smygit med väldigt mycket, så det kanske typ är del av hennes spelsätt? Idk.

Och efter att ha scrollat igenom Lobelias inlägg blir jag inte klokare. Tycker hon verkat ha kommit med hyffsat vettiga tankar, om än inte så mycket som vissa andra (*host* jag själv). Så det gav inte så mycket.

Ok. Då är jag med. Fattade inget först. 😅
Jag är supernojig att du och även LenaH lurar brallorna av oss andra O_o
Det är ju liksom krattat i manegen iom inga uppdateringar med vem som dött eller vilken roll de har att luras ordentligt. Så risken är ju att jag är lurad rakt upp på läktaren känner jag 😅

Varken Harrysen eller fio är nån kandidat för mig att rösta på, iom att de röstar på varandra är jag mer benägen att tro att de är två goda utan info.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 574
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar