Bryta mot normen?

Och vad menar du med det?

Jag har full förståelse för att andra människor gör andra livsval och tycker det är underbart att vi lever i ett land där det är möjligt. Nu ska vi bara göra det accepterat också, med mer liberal politik.

Jag menar att barn blir som de präglas.

Du får nog motivera varför det skulle vara trångsynt att välja barnens umgänge.

Jag sa att det står för en egoism och förpliktelsefri tillvaro vilket jag vill hålla mina barn borta ifrån.
Är det inte du som hela tidén skriver att man ska se mer till sin familj än människor i allmänhet? Det är väl egoistiskt om något?
Haha... vissa människor är väl mer egoistiska när de fått barn än innan?
Dvs vissa ser bara till sitt barn och sin familj och bryr sig inte om andra barn.
Förpliktelser kan man ha hur mkt som helst utan att ha barn

Är det inte du som hela tidén skriver att man ska se mer till sin familj än människor i allmänhet? Det är väl egoistiskt om något?
Haha... vissa människor är väl mer egoistiska när de fått barn än innan?
Dvs vissa ser bara till sitt barn och sin familj och bryr sig inte om andra barn.
Förpliktelser kan man ha hur mkt som helst utan att ha barn

Egoisten bryr sig främst om sig själv. Om han skaffar barn bryr han fortfarande främst om sig själv. Egoisten lägger ingen vikt vid andra människors behov.

Ja, dina föräldrar och mor/farföräldrar blir med största sannolikhet väldigt upprymda. Även vänner kommer att glädjas.

Jag kan försäkra dig om att mina döda föräldrar inte ens i livet brytt sig om barnbarn, och samma sak med mina sedan länge döda mor- och farföräldrar.

Mina vänner kommer absolut inte att bli upprymda utan förstå att jag befinna mig en djup kris och att det sannolikt kommer bli mycket synd om en avkomma.

Jag menar att barn blir som de präglas.

Du får nog motivera varför det skulle vara trångsynt att välja barnens umgänge.

Obehaglig tanke att barn är en produkt som man kan prägla.

Jag hoppas att du fortfarande välkomnar dina barn om de väljer att leva ensamma och bara ägna sig åt att rädda gatuhundar från Rumänien eller katter på katthem, eller barn i Afrika eller vara kvinnosakskämpar i Indien.

Jag hoppas att du fortfarande välkomnar dina barn om de väljer att leva ensamma och bara ägna sig åt att rädda gatuhundar från Rumänien eller katter på katthem, eller barn i Afrika eller vara kvinnosakskämpar i Indien.

Jag kan inte tänka mig att vi kommer att misslyckas så fundamentalt med vår barnuppfostran.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 291
Senast: Mirre
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 675
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V