Ja, och det är den typen av livsstil som jag inte vill att mina barn ska få intryck av.
Suck, trångsyntheten når nya oanade höjder. Du vet inte ens vad du kommenterar för något.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, och det är den typen av livsstil som jag inte vill att mina barn ska få intryck av.
Suck, trångsyntheten når nya oanade höjder. Du vet inte ens vad du kommenterar för något.
Tycker det är du som är trångsynt när du uppenbarligen inteförstår varför andra väljer bort den livsstil du valt.
Och vad menar du med det?
Jag har full förståelse för att andra människor gör andra livsval och tycker det är underbart att vi lever i ett land där det är möjligt. Nu ska vi bara göra det accepterat också, med mer liberal politik.
Jag sa att det står för en egoism och förpliktelsefri tillvaro vilket jag vill hålla mina barn borta ifrån.
Jag menar att barn blir som de präglas.
Du får nog motivera varför det skulle vara trångsynt att välja barnens umgänge.
Det har jag inte påstått. Alls. Jag har påstått att det är trångsynt att tycka att andra är egoistiska och förpliktelsefria för att de väljer att inte försöka få egna barn.
Det är medveten trångsynthet.
Är det inte du som hela tidén skriver att man ska se mer till sin familj än människor i allmänhet? Det är väl egoistiskt om något?Jag sa att det står för en egoism och förpliktelsefri tillvaro vilket jag vill hålla mina barn borta ifrån.
Är det inte du som hela tidén skriver att man ska se mer till sin familj än människor i allmänhet? Det är väl egoistiskt om något?
Haha... vissa människor är väl mer egoistiska när de fått barn än innan?
Dvs vissa ser bara till sitt barn och sin familj och bryr sig inte om andra barn.
Förpliktelser kan man ha hur mkt som helst utan att ha barn
Egoisten bryr sig främst om sig själv. Om han skaffar barn bryr han fortfarande främst om sig själv. Egoisten lägger ingen vikt vid andra människors behov.
Har andra människor behov av att jag skaffar barn?
Ja, dina föräldrar och mor/farföräldrar blir med största sannolikhet väldigt upprymda. Även vänner kommer att glädjas.
Jag menar att barn blir som de präglas.
Du får nog motivera varför det skulle vara trångsynt att välja barnens umgänge.
Ja, dina föräldrar och mor/farföräldrar blir med största sannolikhet väldigt upprymda. Även vänner kommer att glädjas.
Jag hoppas att du fortfarande välkomnar dina barn om de väljer att leva ensamma och bara ägna sig åt att rädda gatuhundar från Rumänien eller katter på katthem, eller barn i Afrika eller vara kvinnosakskämpar i Indien.
Jag kan inte tänka mig att vi kommer att misslyckas så fundamentalt med vår barnuppfostran.
Om det mot vad du tror ändå inte blir den slutprodukt som du önskar, vad gör du då?
Jag kan inte tänka mig att vi kommer att misslyckas så fundamentalt med vår barnuppfostran.