Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tempo och stavar, vad jag förstått :)
Typ som promenad vs pw.
Stavgång?
För idag har jag varit ute på en promenad i raskt tempo (så pass att jag fick håll :rofl: ), men jag hade ju inga stavar. Är det då en walk eller fitness walk?
Fast i och för sig, har ju fått hem stavar för att jag förlängde en tidningsprenumeration så jag kanske ska logga promenaderna med dom som fitness walking och allt annat som walking så jag kan jämföra smidigt.

Gårdagens motion: 1,5 h promenad och drygt en mil cykling. Mysig dag med sambon! De förbrända kalorierna vägdes effektivt upp av en öl halvvägs på cykelrundan och sen ost och vin hos @Mammas. Jag mår bättre än jag förtjänar, sambon tvärtom ;)

Idag jobb, ca 4+4 km cykling och 2 h agility :) fast planerna på gym kl 8 imorse la jag ner rätt fort.

@Trollunge Härligt ändå med lite variation ändå!

--

Jag kommer som gubben i lådan lite nu och då haha, men jag tänkte att alltid är det nån som peppas. Benpass igår och det var SÅ JÄKLA ROLIGT. Alltså verkligen! Körde lätta marklyft först (hittade lätta vikter så körde bara med 35 kg) vilket gjorde att jag kunde fokusera heeelt på tekniken. Kändes jättebra! Körde dock själv så jag ska försöka få filmat nån gång. Sen körde jag sittande benpress på HUNDRA KILO! Alltså fatta, hundra jäkla kilo. Måste iofs hjälpa till med armarna upp men kör en excentrisk period på 4 s i 4 reps! Så jäkla jobbigt, blev helt blöt haha. Sen eftersom jag kört så tungt vågade jag köra längre ner i liggande benpressen för jag bara visste att benen skulle orka upp igen (jag menar, 60 kg mot 100? :D). Så summa summarum känns gymträningen riktigt rolig just nu! Fortfarande :D

Jag skulle hängt med @Ninnurur och @cili till utegymmet men hade värsta skitångestnatten och fick ta lugnande vid tretiden = var helt väck under förmiddagen :( MEN jag gick dit ikväll! Visste inte riktigt var det låg så det blev en omväg dit, 9 km. Tränade lite men var flera grejer jag inte vågade testa pga folkskygg. Hittade en bättre väg hem så det blev bara 6 km. Men fan, hur kunde jag springa denna sträcka enkelt förr?! Mina fötter var trötta när jag kom hem.

Gillade verkligen gymmet, älskar att träna utomhus. Ska försöka träna där 1-2 gånger i veckan tänkte jag :)

Jag överlevde stockholm marathon :banana: 4.20 blev tiden, jag hade hoppats på några minuter snabbare men mellan 25 och 35 km var det motigt psykiskt och sista milen värkte hela kroppen brutalt. Så på det stora hela är jag fett nöjd :D

Den gode snow känner sig också lite bakis efter drygt 22 km som loppet blev för min del. Jag sprang ca 500 m fel och fick vända och springa tillbaka på ett ställe (låg bakom en annan tjej som missade snitslarna - jag vände när jag förstod att vi sprungit fel men det gjorde inte hon. Hon sprang säkert 2-3 km för kort istället medan jag sprang 1 km för långt). Denna incident inträffade efter ca 8 km och efter det var jag helt ensam resten av loppet. Tappade glöden helt ska erkännas och lufsade mest på i lagom takt - när man inte ser eller hör någon varken framför eller bakom sig och dessutom vet att man sprungit längre än alla andra (och att minst en person fuskat...) så är viljan att kämpa rätt så låg. Jaja, jag fick ett bra långpass i alla fall och bättrade väl på bonnbrännan en del då solen stekt hela dagren.

Nu har jag frossa och mår illa. Träning är inte alltid superglammigt.

Oj vad trist! Förstår att du tappade stinget, men bra gjort ändå :)

Jag överlevde stockholm marathon :banana: 4.20 blev tiden, jag hade hoppats på några minuter snabbare men mellan 25 och 35 km var det motigt psykiskt och sista milen värkte hela kroppen brutalt. Så på det stora hela är jag fett nöjd :D

Wow alltså, sjukt bra gjort!! :bow: Så imponerad av alla som sprang igår :)

Måste ju passa på att skryta lite. Hann med ett svettigt ben/rumpa/mage pass imorse (och springa ett varv med dammsugaren i lägenheten) innan jag begav mig på tävling mitt i centrala Malmö. I sista klassen gick det bra :D
pict3091_538b76ece087c32eb7a20f00.jpg

Tack alla :D Det värmer mycket!

@_Peplis_ : jag har löptränat större delen av mitt liv, men aldrig sprungit mara förut. Har tränat för en klassiker nu så jag har inte riktigt hunnit med så mycket långlöpning som jag borde gjort. Har sprungit 21 km som längst inför denna mara. Jag har inte följt något specifikt schema utan bara gått efter mitt eget huvud. Hur mycket man ska träna och hur tidigt man ska börja beror helt på hur van man är och ambitionsnivån. Men ju tidigare desto bättre ;)

@fryckan Även jag är mäkta imponerad! :bow:

@_Peplis_ : Men oj vad du är flitig och duktig! Och Ribban-tävlingarna är ju så himla underbara, jag önskar att jag kunde varit där i år! Det var årets bästa sommartecken för mig som ponnyryttare, näst efter betesridningen det vill säga :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 291
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
778
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 135
· Visningar
32 172
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka