Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@cili - planen är att ta med kameran, jag ska bara lyckas genomföra det också :angel:
Du får packa ner den direkt :D
Tar med mig kompaktkameran ändå för säkerhets skull så vi får lite bilder på stället.

Själv ska jag snart hoppa ner i träningskläderna och bege mig in mot stan. Spännande :D

I dag är det ny månad, och jag har redan haft en träff med måttbandet.
Är SJUKT nöjd med både min insats och med resultatet.

Jag har stått ganska still i vikt under maj, men har minskat duktigt i omfång, totalt 8 cm på 4 mätpunkter sedan förra månadsskiftet. Sedan februari har jag minskat hela 24 cm. Det känns gött!

Är också MYCKET nöjd med det här:

skarmavbild_2014-05-31_kl_180402_538adbc62a6b221a1ba06da2.png

Och typ hälften av passen från resan är inte ens loggade. :D

Duktigt Blåbär!

Lite mindre nöjd med smärtan i benhinnan dock. Äter ipren den här helgen och hoppas att benet vill springa lite på onsdag.

Senast ändrad:
10325519_799607020058827_7779348126057204857_n.jpg

Här har jag och @Ninnurur roat oss idag (hon får komma med fler bilder sen, för dom ligger på hennes kamera :D )
När jag kom hem gav jag mig ut och sprang strax över 3 km. I solen. Utan att äta lunch eller dricka ordentligt först. Årets sämsta idé. Har dock inte lagt in det från gpsklockan än

10325519_799607020058827_7779348126057204857_n.jpg

Här har jag och @Ninnurur roat oss idag (hon får komma med fler bilder sen, för dom ligger på hennes kamera :D )
När jag kom hem gav jag mig ut och sprang strax över 3 km. I solen. Utan att äta lunch eller dricka ordentligt först. Årets sämsta idé. Har dock inte lagt in det från gpsklockan än
Jag ligger nedbäddad i sängen och har stoppat i mig migränmedicin :( Så bilderna får vänta ett tag... Ffa måste jag ju klura ut vilken sladd det är :angel:

Jag ligger nedbäddad i sängen och har stoppat i mig migränmedicin :( Så bilderna får vänta ett tag... Ffa måste jag ju klura ut vilken sladd det är :angel:
Nej vad trist :( Hoppas att det går över snarast.
Haha ja det är väl inget bråttom med dom ändå :)

Vad räknar ni som en "okej" tid på 5 km ? Sist jag sprang var jag otränad och sprang på 30 min, den här gången har jag bättre kondis. Men tjejen springer på 21-24 min och jag tvivlar på att jag orkar hänga med i det tempot =)

Alltså vad som räknas som en "okej" eller "bra" tid på en viss sträcka är högst individuellt. Vissa personer kan helt otränade springa 5 km på 25 minuter, vissa kämpar arslet av sig för att komma under 30 och jag tillhör den senare kategorin ;) Blir rent av arg när vissa menar att 30 minuter är någon slags skäms-gräns för vad man borde klara oavsett. Alla har inte samma förutsättningar, varken fysiskt eller psykiskt.

Inte riktat mot dig personligen utan bara hur jag tänker kring det hela! Jag tycker att du struntar i att försöka hänga med henne och kör ditt eget race, sätt upp ett tempo som känns lagom och sen kan du reglera det längs vägen. :)

Här har ni en däckad tjej. Lite pensionärsvarning på det hela, men jag känner mig rentav bakis idag :rofl: :crazy: Men ja, att jobba 11 timmar ståendes och gåendes utan någon direkt rast och utan middag (!) och inte komma i säng förrän klockan fyra, det tog visst knäcken på mig. Har inte åstadkommit någonting idag. Skulle vilja promenera i det fina vädret men mina ben är sååå trötta... Kanske ikväll om jag känner mig piggare då.

Förresten är jag nyfiken hur det har gått för @snow på loppet idag! :) (åh vad jag vill springa traaaaiiiilll.......!! skogen, fjällen, you name it!)

Nej vad trist :( Hoppas att det går över snarast.
Haha ja det är väl inget bråttom med dom ändå :)
Testade min nya medicin som är en nässpray och det känns redan bättre! Bröt fastan och åt också. Kroppen behöver det nu. Jag är inte 100% än men skulle dottern komma hem nu så kan det funka om vi tar det lugnt.

Testade min nya medicin som är en nässpray och det känns redan bättre! Bröt fastan och åt också. Kroppen behöver det nu. Jag är inte 100% än men skulle dottern komma hem nu så kan det funka om vi tar det lugnt.
Det låter vettigt. Man ska lyssna på kroppen!
(och det där antar jag att jag inte får säga egentligen, eftersom jag inte följer det själv...)

Här har ni en däckad tjej. Lite pensionärsvarning på det hela, men jag känner mig rentav bakis idag :rofl: :crazy: Men ja, att jobba 11 timmar ståendes och gåendes utan någon direkt rast och utan middag (!) och inte komma i säng förrän klockan fyra, det tog visst knäcken på mig. Har inte åstadkommit någonting idag. Skulle vilja promenera i det fina vädret men mina ben är sååå trötta... Kanske ikväll om jag känner mig piggare då.

Förresten är jag nyfiken hur det har gått för @snow på loppet idag! :) (åh vad jag vill springa traaaaiiiilll.......!! skogen, fjällen, you name it!)

Den gode snow känner sig också lite bakis efter drygt 22 km som loppet blev för min del. Jag sprang ca 500 m fel och fick vända och springa tillbaka på ett ställe (låg bakom en annan tjej som missade snitslarna - jag vände när jag förstod att vi sprungit fel men det gjorde inte hon. Hon sprang säkert 2-3 km för kort istället medan jag sprang 1 km för långt). Denna incident inträffade efter ca 8 km och efter det var jag helt ensam resten av loppet. Tappade glöden helt ska erkännas och lufsade mest på i lagom takt - när man inte ser eller hör någon varken framför eller bakom sig och dessutom vet att man sprungit längre än alla andra (och att minst en person fuskat...) så är viljan att kämpa rätt så låg. Jaja, jag fick ett bra långpass i alla fall och bättrade väl på bonnbrännan en del då solen stekt hela dagren.

Nu har jag frossa och mår illa. Träning är inte alltid superglammigt.

Det låter vettigt. Man ska lyssna på kroppen!
(och det där antar jag att jag inte får säga egentligen, eftersom jag inte följer det själv...)
Om vi skäller på varandra så får vi också lyssna på varandra, ok? ;)

Hörni jag vet att det här inte alls hör hit egentligen, men lite ändå eftersom det har med mitt psykiska mående att göra, men en sån här fin tribute fick sambon igår :love: Birdiefamiljen är fantastisk och jag är så glad att jag har dem!

Filmat på scenen med intro

Själva tributefilmen som en fin vän svängde ihop :love:

I natt var första gången jag hörde hans röst sen den 19de december. Jag saknar honom så att jag går sönder inombords, samtidigt som jag idag faktiskt orkar titta på filmen med kärlek!

Åh vad fint @Ninnurur! Men usch, jag förstår att det måste ha varit oerhört tungt för dig att se och höra honom igen. Samtidigt var det en väldigt fin video som i alla fall fick mig att skratta lite ibland, och det verkar vara en varm och fin människa ni hyllade igår. Får man förresten vara nyfiken och fråga vad detta Birdie är?

@Blueberry :

2014-06-01_162639_538b4d51ddf2b327e52248a7.jpg

:)

Efter en pissig dag på jobbet ligger jag i soffan med värkande fötter, värkande hjärna och lever efter devisen "Inside me, there is this really thin woman trying to get out. I usually shut the bitch up with chocolate".

Återgår till det lite mer beachiga livet imorgon.

Bra jobbat @snow!

Låter tufft det där med att servera på bröllop @zassoo!

Kul med utegym @Ninnurur och @cili!

----------------------

Jag har varit galet trött idag efter en väldigt lång och händelserik dag igår, men stack iaf ut nu strax efter 17 och sprang 4,7 km. Har blivit dåligt med styrketräning denna veckan vilket märks på löpningen; mycket lättare att springa utan träningsvärk/trötthet någonstans:D

Blivit lite lite träning denna veckan, drygt 3 timmar, men ganska mycket löpning för att vara mig (18,7 km totalt) och detta helt utan ont i smalbenet/benhinnan vilket känns jättekul!

Har dock helt tröttnat på gymträning, men sån är jag med allt, sån jäkla periodare. Från att ha tränat 4 pass styrketränig i veckan och tyckt det var skitkul nu under våren så har jag från en dag till en annan helt tappat sugen på detta och är mest sugen på att springa eller köra pass med funktionell styrka/hinderbana etc:p Jaja, det blir ju naturlig omväxling gällande träningen iaf!

Just det; sammanfattning för maj kan man ju göra nu!

Maj: 69,5 km sprunget, totalt nästan 20 h träning. :)

Och bra jobbat @Blueberry! Du har tränat på jättebra i maj ju! Vilket du ju iofs har ett riktigt bra kvitto på iom måtten:up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 291
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
778
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 136
· Visningar
32 206
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V