Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Jenka @Tassetass @WS6 @Mineur
Vad fina ni är! :love:

Det var dessvärre ett himla perkele att ringa, eftersom det inte finns några direktnummer till butikerna utan allt skedde via kundtjänst. Ganska bökigt, med andra ord. :cautious:

Men om ni råkar vara i en HM-butik och de råkar ha en stackare kvar i storlek M kvar får ni gärna slå till.

Dagens sport och motion blev rätt prima:

Intervaller på studsmattan.
7 skitjobbiga minuter och 2 minter vila x 3, medan solen sken som aldrig förr. Var svettig och lite vimmelkantig efteråt, men oerhört nöjd med mig själv. Varierade olika hopp och joggade typ 2 minuter på varje intervall. Har ni en aning om hur jobbigt det är att jogga på studsmatta? Fy farao!

Såg ut såhär efteråt när jag satt och och väntade på bättre tider:

2014-05-30-2152_5388e184e087c331ea85f8ff.jpg

Och sen drog jag ut med Fiona i drygt 50 minuter. :love:
Har aldrig varit så välmatchad som i dag, vill jag lova.
Svart och grönt och snabbt :D

2014-05-30-2134_5388dd482a6b2269e8c6cf34.jpg

2014-05-30-2134_5388dd552a6b2299e0ebc663.jpg

Världens roligaste ridpass. Vi hoppade bana och sen hoppade vi på slingan i skogen och sen bana igen, asjobbigt men så himla skoj. Hästarna verkade tagga till med :D

Köpte en ny våg. Gick via detta inköp ner 3 kilo :confused::D:p Firade med en våffla och vin. Har dock inte köpt ngt nytt sl-kort vilket bör ses som positivt.

Just nu är jag hes p.g.a. ha peppat och hetsat tjejer på en clinic i stigcykling som jag varit ledare för :). Väldigt kul att se hur tjejerna utmanar sig själva och kör sånt de kanske inte trodde att de vågade!

På tal om våg och att väga sig..
Hur ofta väger ni er?
Jag väger mig max en gång om året, brukar bli innan påsk..

Hur ofta väger ni er?

Varje morgon. Ibland på kvällen också. Väger mindre ju mer sprit jag druckit dagen innan :p

Hur ofta väger ni er?
Aldrig, då jag är rädd att snöa in på siffror och spä på mina mindre sunda tankar om min kropp, kroppsform och storlek. Sist jag blev tvungen att väga mig mådde jag dåligt och var besatt av siffrorna i flera veckor efteråt, så jag försöker hålla mig så långt ifrån allt vad mått heter som möjligt.

Hur ofta väger ni er?
Helst aldrig, av samma anledning som Mineur.
Det värsta som finns är att behöva väga sig hos barnmorskan när det är dags för nytt p-ringsrecept. Fast jag brukar säga att jag inte vill veta siffran. Det räcker liksom med dom idéer jag redan har, vill inte bli fixerad vid viktsiffror också eftersom dom just bara säger hur mycket en person väger - inte hur personen ser ut eller hur fördelningen muskler/fett är (litar inte på fettmätarvågar pga felmarginalerna).

@WS6 - jag väger mig varannan vecka på xtra. Alltid samma våg. Det är en sån där som har koll på fett och sånt också. Men det är ju för att jag är mitt i en stor viktnedgångsprocess också.

*kl*
Gårdagen bjöd på 4 timmars badande med tre barn = trött Ninnurur. Men jag åkte ändå till stallet i god tid innan grillfesten och var ute och sprang 2,8 km, vilket innehöll 4 ggr upp för en galoppbacke :D
Sen fastnade jag hos pojke på vägen hem och tittade på World Trade Center så jag kom hem alldeles för sent och har sovit alldeles för lite. Men jag ska pallra mig iväg till stallet snart igen ändå. Och ja @cili jag ska massera pålle idag! :angel:

@Ninnurur Jag tog mig iväg ändå. :) Har ännu svårare att ta mig iväg på promenader tyvärr. Kroppen kändes tung men fick till ett bra pass ändå. Och kom upp i handstående hela tre gånger!!! Tjoho vad glad jag är för det! Här ska jobbas på handstående. Sjukt jobbig övning må jag säga. Varenda muskel får ju jobba.
Handstående verkar skitkul. Men hur gör man? Börjar man mot en vägg, eller mitt på golvet? Nån som passar? Och hur kommer man upp liksom? Tar man fart eller reser långsamt?

@WS6 - jag väger mig varannan vecka på xtra. Alltid samma våg. Det är en sån där som har koll på fett och sånt också. Men det är ju för att jag är mitt i en stor viktnedgångsprocess också.

*kl*
Gårdagen bjöd på 4 timmars badande med tre barn = trött Ninnurur. Men jag åkte ändå till stallet i god tid innan grillfesten och var ute och sprang 2,8 km, vilket innehöll 4 ggr upp för en galoppbacke :D
Sen fastnade jag hos pojke på vägen hem och tittade på World Trade Center så jag kom hem alldeles för sent och har sovit alldeles för lite. Men jag ska pallra mig iväg till stallet snart igen ändå. Och ja @cili jag ska massera pålle idag! :angel:
Bra! Det behöver han :p
Jag tror att fm blir rätt bra för mig imorgon förresten

Handstående verkar skitkul. Men hur gör man? Börjar man mot en vägg, eller mitt på golvet? Nån som passar? Och hur kommer man upp liksom? Tar man fart eller reser långsamt?

Jag står mot vägg, finns olika varianter, att antigen gör man det sakta eller tar sats. Jag tar sats och hamnar mot väggen. Tror inte ens jag skulle kunna stå på fritt golv. Det känns i kroppen idag att jag gjorde många försök igår. Även rumpan är död idag efter utfallsgång och grodhopp. Pust! Ska bli bra med egen trädgård sen så man kan köra pass ute :)

I dag har jag träningsvärk i hela coren, och det är studsmattans förtjänst. Så gött!

Att rumpan och låten är ömma är nog däremot helt tack vare Fiona. :D

I dag blir det långpromenad med @Kethets och sen mer cykling, skulle jag tro :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 291
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
778
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 136
· Visningar
32 213

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat