Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, okej. Andas är överskattat.

Nu har jag klippt mig iaf. Förmodligen ganska nöjd med håret, även om det blev för kort. Inte fullt lika nöjd med helhetsupplevelsen.

Brukar klippa mig på denna frisörskolan i vanliga fall med, och alltid gillat det massor.
Hon som klippte mig idag kändes dock omotiverad, uttråkad och hon lyssnade typ inte heller.
När jag skulle betala och hon väntade på kortterminalen tog hon upp mobilen och började läsa...

Hoppas du sa till henne, så andra också hörde! Det är inte ok någonstans!

@Sleepan mfl: alltså, jag går nog mot strömmen lite och säger att jag aldrig skulle gå på fest i en klänning som var obekväm att dansa i! Andas utan problem är ett minimikrav:D Och äta, dricka och dansa är ju bland det bästa man gör på en fest?:p

----------

Sprang en runda efter jobbet idag som planerat. Kände mig ej så pigg så drack en kopp kaffe innan men med mycket tveksam effekt. Trötta ben! Sprang iaf 4 km med stegrande hastighet, från 6:45 första km till 5:30 fjärde och därefter 200 meters intervaller x 10. Mycket jobbigt! Avslutade med 1 km nerjogg, det var skönt när det var över idag;)

Visste inte riktigt vad jag skulle göra av min fredag. Kom på sen att jag skulle ha lektion, men turligt nog spelas de in och kan ses i efterhand, för jag fick möjlighet att ägna mig åt den bästa träningsformen som finns. :love:
DSC_1614_zps8e9b3847.jpg

Nu: monstruös träningsvärk på ingång.

I onsdags fick jag ju ett träningsprogram på gymmet och idag körde jag det själv för första gången. Det gick finfint men nästa gång måste jag nog lasta på lite mer. Avslutade med 4 km på bandet. Mår otroligt bra i kropp och själ nu jämfört med innan. :love:

Hoppas du sa till henne, så andra också hörde! Det är inte ok någonstans!

Tyvärr inte, det var jag för feg för :p (märkligt egentligen, för jag är inte den som är rädd för att säga vad jag tycker..)

Men håret blev bra iaf, har jag insett nu när jag kikat lite mer på det :)

@Trollunge, nä jag vet, klart man vill kunna dansa och så. Men jag hoppas jag droppat något kilo innan helgen, så går det kanske :p

Var dock ute och käkade innan, på stans bästa hamburgerrestaurang, vilket inte blev nyttigt :p
Hade dock nästan 700 kcal kvar upp till 1200, så det blev inte extremt. Men visst, det blev definitivt långt över de där 1200 tillslut... :p

@Sleepan - åh så gott det där lät...! :d Jag ska ta en omgång på shakes igen med start på onsdag så nu funderar jag mest på god mat att äta innan :p

*kl*
Haft migränkänningar hela dagen och imorgon ska vi städa på dagis hela dagen så jag måste vara ok, därför tänker jag inte träna idag. Imorgon kommer jag ju inte hinna nåt, men kommer ju ändå röra mig typ hela dagen ändå.

Eh ja, sjukt gott @Ninnurur!
Perfekt hamburgare, pommes med gräslök & parmesan och så hemmagjord (SVINGOD!!) bearnaisesås och så chilidip. Och varsin öl.
Imorn är det jag och sambon som går en mil... (om min vad vill...)
:p

Jag har ridit idag, gick bra! Har varit på bra humör idag men när jag kom hem var jag trött och hungrig och så var det kallt i huset, så då blev jag låg och ynklig :p Bättre nu efter att snälla sambon slängde ihop mat till mig och så en liten brasa.

Köpte mig en löparryggsäck idag, blev en 10 L. Satt skönt när jag provade och jag tror storleken blir bra ändå. Nu är jag sugen på lite längre turer i sommar, tänkte göra lite utflykter med buss för att hitta nya ställen att springa på :)

Jag flyttar fram den här, nu när vi närmar oss veckoslut:

cili - 16 på knä. Klar med vecka 1.
linisen - 8 på tå
Sleepan - 20 på tå
fryckan - 20 på knä
zassoo - 3 på tå. Klar med vecka 1.
jenka- 6 på tå
praeterea - 16 på tå
kolfinnur - 10 på tå
WS6 - 23 på tå
hermulen - 15 på tå
Kiwifrukt - 25 på tå. Klar med vecka 1.
Lillstrumpa- 16 på tå Klar med vecka 1.
_Peplis_ 30 på tå
Blueberry - 7 på knä
Mammas - 7 på tå
Mineur - 18 på tå

Åh vad jag är dålig på att skriva i tråden. Den här veckan har jag legat sjuk så det känns som att alla muskler jag eventuellt byggt upp innan har förtvinat, blää.. Fortfarande förkyld så det blir ingen träning på ett par dagar till. Men jag har avslutat vecka ett i armhävningsutmaningen, det känns bra. Imorgon ska jag iaf åka iväg på träning med hästen hela dagen, det ska bli så kul!

Vad duktiga ni är som håller igång så jäkla bra trots dåligt väder och annat! Keep up the good work!

Tråkigt med alla som har trist väder. Här är det faktiskt ganska okej. Det regnar inte i alla fall. Jag ska dra till stallet nu, får se vad dagen kommer innebära i motionsväg för ponnyn (och mig). Sen ska jag se Sveriges första VM-match, så det är egentligen bäst att jag slutar sitta och dra mig här. *spark i baken på mig själv*

Se på tusan, det hade slutat regna när jag skulle springa :D Jag hade ju planerat att springa i skogen, var inte alls sugen på asfalt så trots att jag visste att det skulle vara blött blev det skogen ändå. Och blött var det! Och lerigt. Jättelerigt. Så det blev lite omvägar ut i bushen lite då och då för att slippa de värsta pölarna. Blev till slut ca 5 km, var sugen på att springa längre men vill ta det lite lugnt, lite småstel i ena vadmuskeln idag också. Måste värma upp mer noggrant. Nåväl, nöjd med dagens runda! Ska börja fundera ut en plan för de kommande månadernas träning. "Bara" fyra månader kvar till Lidingö nu ;)

Gött jobb @zassoo!

Här i Götet är det strålande sol!

Ute och går med sambon, men han har lämnat mig tillfälligt eftersom han ville springa en bit. Snart uppe i en mil Och har en bit hem, så det blir en rejäl promenad! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 292
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
782
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
56 57 58
Svar
1 159
· Visningar
32 539
Senast: Miao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX