Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Glömde skriva fryckan: hoppas du kryar på dig snart så du kan genomföra loppet!
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL

I dag är det en vecka sen min vurpa utanför gymmet.
Tur att jag är en färgglad person, hade aldrig kunnat pull this off annars :D
Pinfärsk bild:
2014-02-09-1504_52f78af3e087c327d90029e0.jpg


Förkylningen börjar bli ganska foglig nu, har nog inte haft feber på hela dagen.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Blueberrys blueleg!

*kl*

Trenden för veckan fortsätter, jag är opepp som fan men ikväll blir det ändå spinning. Veckan som kommer blir hårdkörning in i kaklet, för den 17:e ska jag opereras och det kommer bara bli lugn träning i en tre-fyra dagar (eller kanske mer, beroende på hur jag mår) efter det.
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Summering av veckan: 5h 48 min loggad tid, men allt är lågintensitet.
44 min ridning i skritt
45 min pilatesövningar
4h 20 min promenader

Just nu är knäna svullna och gör ont som fan :( Har knappt sovit inatt av den anledningen. Känns väldigt avlägset att kunna jobba imorgon
 
Sv: Beach 2014 del IV

Spännande! Kommer det bli helt bra då eller blir det några andra följder man måste tänka på?
 
Sv: Beach 2014 del IV

*kl

Hallå alla becahare, inte skrivit på några dagar:) Var iväg på ordentlig fest igår så idag har jag typ ägnat dagen åt att ta mig hem och sova på soffan (med lite ätpauser immellanåt):p Men summerar veckan, idag var ändå enda vilodagen!

Totalt 5 h 27 min tränat, fördelat på 5 gympass, 2 löppass (tot dryga 10 km sprunget denna veckan) och en pw. Nöjd igen!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Tror bestämt att jag ska överge tråden, dels för jag inte längre riktigt blir peppad och dels för jag har svårt att hinna med alla inlägg.

Men jag är kvar på PM om någon har frågor eller dylikt som ligger inom mitt område, dvs styrketräning. Men det är många duktiga här i tråden ändå så jag tror att ni klarar er ändå ;)

Vill lyckönska alla flitiga och icke-flitiga, var rädda om er och glöm inte att det inte är perfektion ni strävar efter utan progressionen :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Bra jobbat, både du och Cili!

KL

Jag tog mig ut på veckans andra löprunda och klarade alltså vecka 4 i utmaningen, bara 8 veckor kvar :p Blev en kort runda och det kändes sjukligt tungt, men jag gjorde det!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Bra jobbat till både Trollunge och dig!

KL

Summerar min lilla vecka:

Måndag: Abs Attack och sen konditionsträning på löpbandet.
Tisdag: 4 km transportpromenad, men annars vila.
Onsdag: 1 timmes gym med fokus på ben och rumpa.
Torsdag: 5 km transportpromenad + 20 minuters Medball Madness och sedan yttepyttelite löpning på bandet. Jag var inte i form för någon träning alls egentligen och gav upp efter en stund.
Fredag: PT-pass med fokus på överkroppen - mest armar och rygg. Aj.
Lördag: Vila. Aj.
Söndag: Vila. Aj igen.

Är inte heeelt nöjd med veckan egentligen då den innehöll två mindre lyckade gympass (måndag och torsdag), men fredagens superduperlyckade pass överglänser detta totalt! Känns bra också att ha vilat den här helgen och istället byggt upp en massa pepp inför veckan som kommer! :bump: Planen är som följer:

Måndag: Mage-rumpa-lår-pass på gymmet.
Tisdag: Abs attack samt konditionsträning på gymmet.
Onsdag: Target Triceps samt benpass på gymmet.
Torsdag: Vila.
Fredag: 20 Minute Shoulder Press på gymmet och sedan lite annan armträning.
Lördag: Vila.
Söndag: Simning, minst 45 minuter.

Sen blir det lite transportpromenader och sådär som vanligt, helt klart det bästa med att ha skolan 2-3 km bort men att samtidigt ha noll koll på busslinjer och annat i stan! Jag tvingas liksom att promenera, för jag är för lat för att ta reda på några andra transportmedel! :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det är ju jättebra att du tar dig iväg och tränar även om det inte blir några superpass!

Kl
Jag är så less på att vara sjuk! Tror att jag är på bättringsvägen och en liten stund senare mår jag lika dåligt igen. Har haft en jättelugn dag, städat lite men knappt varit utanför dörren. Fick ställa in agilityn ikväll, funderar på hur det ska gå att jobba idag men det får lov att funka helt enkelt.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Spännande! Kommer det bli helt bra då eller blir det några andra följder man måste tänka på?

Operationer innehåller ju alltid risker, men förutom det så kommer jag troligtvis bli betydligt bättre. Gallblåsan har inte fungerat på flera år ändå, så jag kommer nog inte behöva förändra hur jag äter. Jag kan fortfarande ha smärtor ibland om gallgångarna bestämmer sig för att jävlas, men då vet jag åtminstone att det är gallgångarna och inte en alien som försöker ta sig ut. Rent intellektuellt vet jag ju att smärtorna jag haft med största sannolikhet inte är farliga, men det gör så in i helvete ont att det knappt går att tänka rationellt. Jag får inte måste-in-på-akuten-ont så väldigt ofta, men tillräckligt för att långa perioder ska bli förstörda av att jag knappt vågar lämna lägenheten.
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL

Varit iväg över helgen och varit ganska o-beachig också, första helgen på länge som jag överätit lite och som följd inte kunnat hålla veckobudget vad gäller kalorierna. Men, så kan det gå ibland, nya tag nästa vecka :) Jag har varit ledsen, nedstämd och känt mig tom senaste veckan av ingen anledning, ibland så pass att jag gråtit hela kvällarna :( Känner igen det från tidigare ppiller så jag tror att det är hormoner som spökar, hoppas det går över snart.

Har också varit dålig med promenaderna, det ska bli bättre på den fronten.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Tråkigt med sådana känslor :( Hoppas hormonerna stabiliserar sig lite...

Inte en massa sport och motion idag annat än på tv, hetsigt hoppande i tv-soffan på Hellerns upplopp får väl duga? :D Har annars spenderat eftermiddagen med att hjälpa till att bygga lite, min insats var dock ganska ringa. Svårt att stå på samma stege och fightas om utrymmet. ;)

Åt alldeles för lite under dagen och vräkte i mig mat till middag. Resultat: tvärmätt även några timmar senare... Har tagit hand om kroppen i form av ett varmt bad. Hoppas alla varma bad jag tar nu för tiden på sikt hjälper kroppen att må lite bättre. :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

*kl*

Så galet nöjd över att min kropp äntligen låter mig träna igen!

Cykelpendlat mån- ons.
5 km löpning ons.
fre-sön i fjällen med totalt 40 km längd och två halvdagar i snowboardbacken.
Lite ridning och någon promenad också.

Nu ser jag fram emot att sakta bygga upp kondition och styrka igen!
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Axlar och mage på gymmet, sen boxade vi lite som avslutning! Blåmärkena, skavsåren och brännmärkerna(?!) jag har är inte nådiga! Men kul som attan!
Kändes så himla fint i axlarna idag med, trots att jag körde väldigt lätta vikter. Bra kontakt och skönt känsla nu efteråt. Nu -------------------------> SÄNGEN! :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Vilken bra vecka du har haft. Trollunge också. Jag har också haft en bra vecka, fick ihop nästan 6 timmar blandad träning.

Kl
Känner ni att ni ibland behöver förklara er/försvara varför ni tränar? På gymmet är det väl inte så märkligt att träna, men om ni till exempel går eller cyklar istället för buss eller bil? Jag tycker det är rätt jobbigt att bli ifrågasatt för det, men har liksom inget bra svar. Hur hanterar ni att någon tycker ni är knäppa hurtbullar?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
690
· Visningar
19 894
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 939
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp