Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Tack! Jag tackar min förbaskade envishet!

Känns det bättre med knäet eller är det samma läge som innan? Måste vara sjukt frustrerande att aldrig få veta vad det är :(
 
Sv: Beach 2014 del IV

Envishet är bra grejer!

Nä det är likadant som innan. Känner ingen större förbättring efter en vecka utan jobb. Tillbaka till läkaren på måndag och se hur vi gör med sjukskrivningen. Det blir lite väl svårt att jobba med att stå/gå/springa när jag knappt kan ta en promenad på 30 minuter utan att det gör för ont :(
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ja, jag är lite för envis för att ge upp!

Men usch. Hoppas verkligen att du får sjukskrivning, du kan ju inte jobba sådär. Och att du får komma till en ortoped snart, du kan inte gå till en privat?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det kan ta dig långt!

Det lär dröja innan jag får komma till någon. Visst skulle jag kunna leta upp en privat, men min hjärna orkar inte riktigt det nu. Att först leta upp, sen kolla om den verkligen är bra enligt andra, följt av det som är tyngst: att ringa och boka en tid. Det går bara inte, det låser sig i huvudet på mig. Pratar knappt i telefon längre, för jag får inte ut dom ord jag vill. Har gått från att prata flera timmar om dagen till så gott som ingenting, känner en gigantisk olustkänsla inför det eftersom jag inte kan uttrycka mig så som jag vill göra. Det är så mycket enklare att bara få hem en lapp med ett datum och en tid, och se till att infinna mig då. Där ligger den nivån jag klarar av rent psykiskt för tillfället.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Hepp och pepp! Kanske värt att åka iväg nånstans där du vet att det är barmark och inte is? Jag vet inte var det skulle vara men du kanske känner till nåt ställe..?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Har pratat sjukgymnast med bror idag som ska gå till en privat sjukgymnast för 100 kr per gång?! Står klart och tydligt på hemsidan; ingen remiss och det är vad ett besök kostar. Ska kolla upp mer vad som gäller och om samma gäller på den braiga kliniken som naprapaten rekommenderade. Det blir ju avsevärt med lockade att gå till sjukgymnast för det ringa priset! Ska tydligen vara någon "ny" överenskommelse mellan privat och landsting, eller vad det nu är. Vet inte om det bara är lokalt men jag gillar't. ;) "Min" naprapat brukar ta fullpris första besöket och sen 100-150 kr per besök, men inte i all oändlighet. Gör man uppehåll får man betala fullpris första gången igen. Så det här är ju ännu bättre!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ooooh högt älskade kodein :love: . Nu ska jag bli av med knäsmärtor samt kunna sova åtminstone några timmar i sträck.
Hej jag heter cili och jag knarkar. HEJ CILI! (ska tillägga att effekten inte kickat in än, så ni inte tror att jag svamlar :p )
Vill helst låta bli sådana tabletter egentligen, men om det är enda chansen att slippa ha ont samt kunna sova utan att vakna kallsvettig av stress så är det trots allt värt det.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Om det ändå varit möjligt. Har haft en vän som försökt göra det för några år sedan, när läget var liknande som nu, men det gick då rakt inte.


halvt kl

Har kunnat sova i natt i alla fall. Hyfsat lätt att somna (tog runt en halvtimme istället för två timmar), inga mardrömmar och bara vaknat en gång under natten (men då var det rätt lätt att somna om igen). Så även fast det inte är roligt att behöva ta sådana tabletter så hjälper det. Känner mig betydligt lugnare idag.
Började dagen med att sno grannens katt också. Den satt utanför mitt fönster och ville in, så jag lånar den en stund. Stackarn var ju alldeles blöt!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag förstår dig. Hade du bott i närheten hade jag kunnat rekommendera en privat ortoped, men det är lite långt att åka från Uppsala...

Chili: Ja egentligen hade det ju varit det, men jag är alldeles för lat för att det ska bli av då :p Jag får nog fortsätta kämpa på på isen :D

Härligt med sjukgymnasten, hoppas att det gäller här med!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Landstingsanslutna privata sjukgymnaster kostar 100 kr per besök. Precis som sjukgymnaster på vårdcentraler :)

KL
Har haft feber och halsont hela veckan och nu är det ännu värre. Jag måste ju åka skidor :cry: Är anmäld till ett lopp på 4 mil nästa lördag, superbra uppladdning!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Japp! Tillbaka i blöta kalla Sverige igen ;) Kom hem precis innan jul så nu är man tillbaka i gamla vanor igen....

KL
Tog mig ut på en joggingtur idag, 3 km på 20 minuter.. men hälen kändes bra! och det är ju det viktigaste! Har inte sprungit sen oktober när den började krångla. det var ganska skönt att komma ut men kroppen var rejält tung. kändes att det var ett tag sen.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det svarade jag på nånstans tror jag. Väntar på att få komma till ortoped igen, där ska det beslutas om vilka röntgenvarianter som är aktuella
 
Sv: Beach 2014 del IV

Tittar in i tråden igen :)

Jag har stått still i vikt ett par veckor så nu har jag fått utökat matschema igen. Har varit ganska kämpigt med det och har massor av ångest, men för det mesta har jag klarat det. Det jag har väldigt svårt för är att minska promenaderna, måste alltid gå minst 2 timmar per dag, egentligen borde jag gå mindre enligt min behandlare men jag är så rädd för att bli tjock :(

Har förvånats över hur mycket jag kan äta utan att gå upp i vikt, trodde att det här matschemat automatiskt skulle få mig att fortsätta upp i vikt hela tiden men nu har ju viktuppgången stannat av, antagligen har min ämnesomsättning börjat komma igång igen efter svälten. Det är bra! Men ändå litar jag inte på att jag kan äta så mycket. Egentligen är det kanske inte mycket enligt någon annan men för mig är det mycket. Om vikten stått still på måndag måste jag lägga till en näringsdryck till och då kommer jag verkligen gå upp i vikt, och det är ju meningen men det är min rädsla för att det ska gå för snabbt :(

Försöker att släppa kaloriräknandet lite för nu när maten ökas på kommer jag upp i siffror som känns helt förbjudna så det är jätte jobbigt att se det svart på vitt. Det går inte alltid så bra, räknar varje dag på varje måltid men försöker att inte göra slutsummeringen över dagen iaf, första steget. Det lyckas inte alltid men det är ju ett så invant mönster så det tar nog tid.

Någon som har något tips på hur man slutar räkna kalorier?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det svarade jag på nånstans tror jag. Väntar på att få komma till ortoped igen, där ska det beslutas om vilka röntgenvarianter som är aktuella

Okej. :) Jag tänkte faktiskt på dig när läkaren tog upp det med mig, medlemmarna i beachtråden lämnar en aldrig. :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Okej. :) Jag tänkte faktiskt på dig när läkaren tog upp det med mig, medlemmarna i beachtråden lämnar en aldrig. :D

Naww :love:


Idag masade jag mig ut för att "ta ett varv runt kvarteret" eftersom jag var helt osugen på att gå min ordinerade halvtimme. En och en halv timme senare kom jag hem igen. Så nu har jag kollat in elljusspåret som finns på andra sidan byn (dvs sisådär 2 km bort). Knäna känns, speciellt eftersom jag var dum nog att gena genom skogen på en smal stig som inte direkt var plan. Men det gjorde gott för själen så det blev värt det. Nu soffläge, voltarengel och värktabletter.

43bd6d7c90bd11e3ba930a2d8b31586a_8.jpg
 
Sv: Beach 2014 del IV

Japp! Tillbaka i blöta kalla Sverige igen ;) Kom hem precis innan jul så nu är man tillbaka i gamla vanor igen....

KL
Tog mig ut på en joggingtur idag, 3 km på 20 minuter.. men hälen kändes bra! och det är ju det viktigaste! Har inte sprungit sen oktober när den började krångla. det var ganska skönt att komma ut men kroppen var rejält tung. kändes att det var ett tag sen.


Usch, du borde stannat borta över hela vintern ;)
Skönt att det funkar bra att springa!
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL

Jag har trotsat förkylningen och haft en feberlucka, så jag åkte in till ena gymmet i stan och plåtade för lofsan och alla kan träna. De har inspirationshelg där i dag och om jag hade varit frisk så hade jag haft en plats. Nu nöjde jag mig med plåtning och goodiebag - och blev inspirerad bara av att titta på :D

Nu får jag nog betala för det, för jag känner frossan komma krypande. Tabletterna har slutat verka... :wtf:

/Bäddar ner mig
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
685
· Visningar
19 850
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 939
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp