Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Tittar in i tråden för att svara på ditt inlägg :)

För det första: försök att bara följa matschemat, vet att det är mer komplicerat än så men om du bestämmer dig för att följa det benhårt kan din egen envishet ta dig långt!

Angående kaloriräkandet: jag har slutat räkna kalorier. Har räknat mer eller mindre senaste 2 åren. Men under hösten trappade jag ner och har jag inte räknat något alls sen i december i princip. Jag började med att sluta föra in allt i myfitnesspal, fick alltså ingen automatisk summering och kontroll. Därefter hade jag det mesta i huvudet, och gjorde överslagssummeringar av vissa dagar men det blev ju inte exakt. Då lagade jag mat med så få ingredienser som möjligt för att underlätta räknandet ganska länge. Till slut tröttnade jag på det, det var så drygt att tänka, väga, uppskatta och hålla i huvudet. Dagarna då jag räknade blev färre och färre. Nu har jag så smått börjat laga "vanlig" mat, följa recept och inte ta bort ingredienser :) Mycket är fortfarande enformig, men det beror också på lathet. I och med min jobbiga relation till mat har jag tappat glädjen i det lite, men jag hoppas det fortsätter smyga sig tillbaka.

Hoppas detta hjälper lite! Fortsätt kämpa på! Kram
 
Krya på dig!

Delvis kl
Jag mår också dåligt... Vaknade 12 (iof kom jag hem/somnade sent, men ändå) av att min chef ringde och frågade om jag kunde jobba. Sa nej faktiskt, lite dåligt samvete men nöjd över det. Ganska ordentligt förkyld och är i stoooort behov av min lediga helg rent psykiskt! :) Tackade nej tidigare i veckan till pass i helgen också, det får det vara värt.

Har iaf varit ute och lullat någon timme med hundarna. Lite skogsspår och spring i sandtaget så är de nöjda också. Har svårt att tro att jag kommer iväg till zumban imorgon, trist för jag är verkligen både träningssugen och motiverad nu! Har i alla fall planerat middagen, blir kyckling med cocosmjölk och wokgrönsaker :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag försöker göra lite som dig, att inte anteckna alla detaljer men det går lite sisådär, jag har dock aldrig använt någon kaloriapp regelbundet utan skriver ner på papper och räknar om och om igen fast att jag redan har allt i huvudet.Och sitter med mobilen och räknar också så att alla siffror ska stämma fast jag räknat det i huvudet och på papper tusen gånger. Det jobbiga är att mitt minne är som en kamera när det gäller mat och kalorier, jag kommer ihåg varenda liten sak jag ätit, uti detalj, så det är så svårt att sluta med det. Har väl haft det här beteendet i ca 8 år nu...

Men jag får fortsätta på samma sätt låter det som, jag är nog på rätt väg iaf. Måste våga släppa på kontrollen också, har svårt för att t.ex. ta 202 gram jordgubbar om jag bestämt 200 gram för då blir det inte exakt. Jag jobbar på att släppa det, för en eller ett par kalorier hit och dit gör ju ingen skillnad. Så det får bli så att jag fortsätter kämpa för att inte skriva ner något, slutar med att summera dagen och räknar inte på mobilen. Sen hoppas jag kunna släppa mer på varje måltid också, men det är väldigt svårt och även om jag följer matschemat är det svårt för jag vet ju att olika maträtter innehåller olika mycket kalorier...

Kan du välja mat helt efter vad du vill ha just då eller planerar du också dagen och väljer utifrån vad du har "råd" med? Jag tycker också det är tråkigt att fixa med maten för det mesta, ser ju liksom inte särskilt mycket njutning i den. Jag kan känna ibland att något är gott men inte njuta för att jag har ångest.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Åh vad härligt det låter! :bump:
Och skit i jante, den gör ingen glad!

Åh vad kul!! Speciellt med tanke på förra PT-gången. Jante struntar vi i, du är ju helgrym!! :banana:

Tjoohoo! Vad bra du är! *glada dansande figurer*

Tack sötnosar! Jag har gått och smålett lite för mig själv sedan igår kväll, det var så himla kul och jag skulle så himla gärna vilja göra om det! :bump: En helt annan upplevelse än mardrömsscenariot som utspelade sig i höstas, tänk vad bra det kan bli när man bara hittar en PT med rätt personkemi, tänk och fokus!

Nu ska jag bara fundera klart på om det är värt att skiljas från en stooor del av mina älskade pengar för att få fler sådana här upplevelser, eller om det helt enkelt är en orimligt stor utgift för en student som jag... Nån som har koll på vad normalpris för en PT-session är? Vad betalar ni, eller vad skulle ni vara beredda att betala? Jag har ingen aning alls, men vet att mitt gym har rykte om sig att vara dyrt så jag misstänker att det kan vara lite överprisat...
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL

Alltså mitt PT-pass idag, guuud vad bra det var! Jag är alldeles hög på endorfiner här, haha! Han var så himla duktig, snäll och peppande och jag jobbade så sjukt hårt, och jag överdriver inte det minsta när jag säger att det var en kamp att smörja in mig efter duschen p.g.a extremt trötta armar, axlar, rygg och bröstmuskler. :p

Vi körde ett överkroppspass efter mina önskemål, massor av olika övningar med en del maskiner men mest fria vikter. Jag har tydligen väldigt starka axlelmuskler och biceps och klarade enligt honom mycket mer än jag "borde" sas. Det är inget jag reflekterat över själv, men jag kände mig rätt stark och när vi stod vid spegeln och gjorde övningar kunde jag faktiskt se ganska tydliga spår av muskler kring axelpartiet... Sjukt peppande och roligt att se! :banana: (ja, jag ignorerar allt vad jante heter och skryter om det här, för det var så jäkla kul att se & höra!)

Avslutade passet med att varva 4 olika boxningsövningar (aldrig testat boxning förut, shit vad jobbigt det var!) med antingen armhävningar, burpees, mountain climbers eller lunges och efter det låg jag i en liten svettig hög på golvet och så snackade vi strunt i några minuter innan jag pallrade mig upp och gick hem.

Wäääh vad bra jag mår just nu! :D

Åh så underbart det låter! Fuck jante, klart du ska vara stolt och glad! :bump:
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL

Alltså mitt PT-pass idag, guuud vad bra det var! Jag är alldeles hög på endorfiner här, haha! Han var så himla duktig, snäll och peppande och jag jobbade så sjukt hårt, och jag överdriver inte det minsta när jag säger att det var en kamp att smörja in mig efter duschen p.g.a extremt trötta armar, axlar, rygg och bröstmuskler. :p

Vi körde ett överkroppspass efter mina önskemål, massor av olika övningar med en del maskiner men mest fria vikter. Jag har tydligen väldigt starka axlelmuskler och biceps och klarade enligt honom mycket mer än jag "borde" sas. Det är inget jag reflekterat över själv, men jag kände mig rätt stark och när vi stod vid spegeln och gjorde övningar kunde jag faktiskt se ganska tydliga spår av muskler kring axelpartiet... Sjukt peppande och roligt att se! :banana: (ja, jag ignorerar allt vad jante heter och skryter om det här, för det var så jäkla kul att se & höra!)

Avslutade passet med att varva 4 olika boxningsövningar (aldrig testat boxning förut, shit vad jobbigt det var!) med antingen armhävningar, burpees, mountain climbers eller lunges och efter det låg jag i en liten svettig hög på golvet och så snackade vi strunt i några minuter innan jag pallrade mig upp och gick hem.

Wäääh vad bra jag mår just nu! :D

Alla är välkomna i den här tråden, utom Jante. FUCK JANTE! :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag håller med!

kl
Maten står på spisen och sambon fick för sig att han skulle gå och köpa chips och dipp. Jag kör på grönsaker till istället är planen, beslutet känns duktigt iaf :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

+ Tassetass: Tack! :D Ja Jante kan gärna gå och dra något gammalt över sig, han gör bara livet tråkigt i vilket fall som helst!

KL

Idag knatar jag runt med ryggvärk som Agda 84, fast det är bra ryggvärk. Tror jag. Träningsvärk är det i alla fall, och fy satan vad ont det gör! Ryggen är värst, men även biceps, triceps och trapezius bränner rejält. Vilar idag bortsett från jobb (= ståendes och gåendes i 8 timmar) och fokuserar på att lindra ryggen med varmvattenflaska och själen med Nutella-cheese cake ;)

Imorgon ska jag jobba vid 10, men funderar lite på att klämma in ett träningspass före det. Tror jag ställer klockan, ser till dagsformen och bestämmer mig utifrån det. Har en massa pass jag vill gå på i veckan (mest för att det är den duktige PT:n som håller i de flesta av dem) och är sjukt träningspepp återigen! Loving it! :bump:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Najs med träningspepp! :banana:

kl
Har haft en bra fredag och lördag! Igår tog jag som sagt helt ledigt vilket var underbart. Tog en promenad, bakade bröd som blev supergott och slappade hela kvällen med god plockmat och tv-serier. Välbehövligt! Idag har promenerat och sen kört ett cirkelträningspass ur boken jag rekommenderade i förra tråden (älska på den!). God middag och nu melodifestivalen med lite snacks. Penicillinkuren äntligen slut och jag hoppas få bort uppblåstheten i och med det. I övrigt är det skönt att strunta totalt i vågen just nu, befriande på något vis.

Hoppas ni har en fin kväll! :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Min kväll spenderades hängandes från överhänget hos grannen! Hade inte bästa outfiten med jeans, men gick riktigt bra ändå! Känns fint i armarna nu! :)

27abda8e910211e3a3ef0e7d4056843c_8.jpg
 
Sv: Beach 2014 del IV

Åh, det är ju så kul att klättra! :) Jag har långa tår och klättrar helst i strumpor så att jag kan gripa med tårna :p

Mineur - Gu så kul det låter med PTn! :) Jag blir riktigt avis.

*kl*
Jag mår fortfarande lite sådär. Inte riktigt förkyld men inte heller friskt. Och idag fick jag lite svar på varför - jag håller på att få en ny tand! :o Som 32-åring! :D Och då är min mun så trång så att jag inte ens fått 12årständerna... Ser inte fram emot hur det här utvecklar sig...
 
Sv: Beach 2014 del IV

Sluta skriva ner saker till att börja med, så gjorde i alla fall jag. Trappa ned på räknandet och kontrollerandet liksom, jag slutade ju inte över en natt... snarare ett halvår. Men det går, bevisligen! :)

Har ju många standardrätter som jag gör, varierar mest mellan dem och planerar därför inte så mycket. Imorgon har jag letat upp och planerat göra en keso/spenat/pastagratäng :) så ibland planerar jag, men då är det en särskild rätt jag vill göra. Gör mest det jag är sugen på faktiskt, men det är som sagt oftast något av det vanliga.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ja, min kompis har byggt in en del utav deras gamla ladugård som en box typ. Så den har jag fri tillgång till! :D
Blir lite feg när vi bara bouldrar (utan lina och någon som säkrar) dock, trots tjocka madrasser så kommer man upp en bra bit och man vågar inte chansa lika mycket. Men det tar sig! Fixade några leder som jag inte klarat innan.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Häftigt! Vilken grej att ha tillgång till :)

Här i stan har kommunen byggt ett aktivitetscenter där det finns skateramper, parkourbana och boulderingyta. Än så länge är det mest barnen som hållit på när vi varit där men nästa gång ska jag nog våga prova lite mer :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Startade dagen med 5 km löpning innan frukost :) Tog det ganska lugnt och kom runt på 34 minuter. Nu när penicillinkuren är slut är det no excuses, måste få ordning på maten igen. Eftertanke innan jag stoppar i mig något som går utan för planen ;)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Skön start på dagen!

Jag vet inte vad det blir sen. Kanske renovera och isolera, men kände mig begynnande sjuk igår och är jättetrött. Så jag ska nog inte göra allt för mycket fastän jag vill träna, balansövningar bara. :) är inte lika petig med maten som tidigare veckor men är ändå duktig med onyttigheter. Lite gott igår för det var lördag.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Landstingsanslutna privata sjukgymnaster kostar 100 kr per besök. Precis som sjukgymnaster på vårdcentraler :)

KL
Har haft feber och halsont hela veckan och nu är det ännu värre. Jag måste ju åka skidor :cry: Är anmäld till ett lopp på 4 mil nästa lördag, superbra uppladdning!

Ja det vet jag, det var bara så att min bror hört att det är nya regler och att detta nu gällde alla privata, men jag tycker det lät skumt. Ska se vad han säger efter sitt besök, verkar de bra bokar jag på samma ställe. :) väldigt skönt att slippa gå via vc!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ja, det är skitkul! Och bra träning! :)

Det tycker jag att du ska göra! Man klarar oftast mer än vad man tror, så det är väldigt trevligt för självförtroendet! Plus att jag inte ens brukar märka att jag tränar, fören jag står på marken igen och flåsar och hela armarna skakar! :D
Ett tips är att inte ha någon viktig tenta eller något som ska göras med händerna dagen efter. Första gången jag hade klättrat så kunde jag inte greppa en penna utan att få kramp i underarmarna...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
690
· Visningar
19 894
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 939
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp