Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Förra veckan var jag verkligen inte en hurtbulle, jag har endast gått fram- och tillbaka till jobbet. That's it. Har inte haft något sug för att träna + har ätit onyttigt. Och det är ok, ibland är det så. För mig är februari den svåraste månaden, det är kallt, halt och jävligt!

Jag får helt enkelt försöka ta tag i mig denna veckan och stå ut resten av februari!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ja jävlar vilket blåmärke. Aj!!

Kl

På väg hem från helgens sista jobbpass nu. Sjukt trött, men nöjd med helgen. Kul jobb och kul arbetskamrater!
Fortfarande alldeles för förkyld så det blir VILA tills jag är pigg. Nu hem och sova och ikväll middag ute med pojkvännen :) Ska bli så mysigt!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Håller med om att februari är jobbig! Som du säger får man lite dippar ibland, det spelar ju ingen som helst roll i det stora viktiga om man bara lyckas ta sig ur dem efter inte alltför lång tid. Snart är det vår, Emt! Kämpa på :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Känner ni att ni ibland behöver förklara er/försvara varför ni tränar? På gymmet är det väl inte så märkligt att träna, men om ni till exempel går eller cyklar istället för buss eller bil? Jag tycker det är rätt jobbigt att bli ifrågasatt för det, men har liksom inget bra svar. Hur hanterar ni att någon tycker ni är knäppa hurtbullar?

På vilket sätt klagar folk på det? Det låter ju jättemärkligt (att klaga alltså). Alltså så länge som du inte typ dissar den du är med som vill åka buss för att gå själv istället så ser jag ingen anledning till att folk ska klaga. Borde räcka med argumentet "jag vill det". ;)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag är helt galet stel i baksida lår sen jag gymmade i lördags, sjuk träningsvärk! Min plan för dagen är att gå på ett cirkelträningspass på gymmet sen ikväll, hoppas att inte min stela baksida ska göra det svårare. :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Fy fan vad jag mått röv inatt. Knäna gjorde jätteont igår, varpå jag tog en citodon för att kunna sova (dels för att det tar bort smärtan och dels för att jag blir helt dåsig i huvudet och somnar enklare). Ca 2 timmar efter tablettintaget var smärtan borta och jag tänkte gå och lägga mig. Väl i sängen började det göra nåt så förjävligt ont i magen, och jag tänkte direkt att jag åkt på vinterkräksjuka. Men icke. Kallsvettades, ben och händer bara darrade, det gjorde så ont att jag var på vippen att ringa 112. Höll på att svimma inne på toan av smärtan - trots att citodon brukar vara rejält bra på att ta bort smärta på mig. Det slutade med att jag satt upp i soffan, uppstöttad av en stor hög med kuddar, med en dålig film på tvn och en spinnande katt i knät för att försöka fokusera på något annat, innan jag slutligen blev så trött att jag somnade trots smärtan.
Idag känns absolut ingenting, så vad det än var verkar det ju vara borta. Men så sjukt läskigt!

Ska till läkaren idag för knäna, får se om jag får tid att ta upp det här också :crazy:

Perfekt start på veckan... not...
 
Sv: Beach 2014 del IV

"det är skönt, jag slipper tunnelbanan (trängseln, bacillerna och kostnaderna), får frisk luft, tar marginellt längre tid samt får vardagsmotion".

Nu kanske det är lite inne att cykelpendla i Sthlm, men jag blir faktiskt väldigt sällan ifrågasatt. :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Tassetass, du gjorde heeelt rätt som skippade Engelbrektsloppet! En väldigt blöt och allmänt miserabel upplevelse med sladdriga eller obefintliga spår, ganska mycket trängsel och riktigt dåligt väder. Banan var förvisso kortad från 60 till 50 km men jag åkte "bara" 8 minuter snabbare än förra året (4:22 igår och 4:30 2013). Kollade iofs resultatlistan nu och såg att segrartiden också bara var ett par minuter snabbare i år än förra året, så nu känner jag mig inte lika kass :). Det var helt enkelt väldigt dåliga skidförhållanden.

Det positiva var i alla fall att jag kände mig fysiskt stark nästan hela loppet (hade en dipp vid drygt 30 km men då började jag pimpla gel samt dricka lite extra blåbärssoppa vid kontrollerna och blev genast piggare - jag äääälskar kolhydrater och dess effekt på kroppen, förstår ej folk som väljer att leva utan dessa!). Var stark uppför och tog många placeringar där, men hade inte så bra glid och blev ibland passerad utför.

Förvånansvärt fräsch idag, lite öm i en axel bara. Blir yoga idag och sen ska jag försöka träna på så gott det går under rådande väderförhållanden inför Öppet spår den 24:e februari.
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Mitt gympass nu på morgonen blev en riktig flopp. Hann träna ungefär 20 (alltid något) innan jag började känna mig snurrig. Jag tog det lite lugnare men inte hjälpte det, började se suddigt också och då var det bara att lägga ner och gå hem... :( Sov bara två timmar inatt och åt kanske lite dåligt igår så det beror högst troligt på det :meh:

Hoppas ni andra får en bättre träningsdag :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det känns skönt att veta! :D

Vad skönt att loppet ändå gick förhållandevis bra för dig! Bra jobbat!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Vad tråkigt! Men du finns ju iallafall kvar :)

Kl.
Blev 5.08 h förra veckan, fördelat på 5 styrketräningspass där jag ökat i nästan alla övningar! Och idag har jag varit godis/bull och (i princip) brödfri i sex dagar!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Näe hörni, det här med att jag sitter här i soffan och snörvlar och överväger att boka en träningsresa i mitten av maj?
Är det febern? Är jag galen? Är det rimligt?

Det kostar 10 000 spänn, halvpension och fyrstjärnigt hotell.
Det är på en ö i Kroatien.
Det kommer säkert vara soligt och underbart.
Jag har 20 minuter till flygplatsen.
Det är "en variationsrik träningsvecka med fokus på löpning och funktionell styrka"

Jag är liksom knappast i form som det är, men det här kanske är den ultimata moroten?
Eller det ultimata vansinnet?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jobbigt, hade du ätit ordentligt innan?

Cili: fy vilken mardrömsnatt! Nån reaktion på citodonen tro?
Jag har faktiskt också haft en sån natt en gång, dock utan smärtstillande (tror faktiskt inte ens att jag tog mig upp för alvedon men minns inte). Så sjukt ont i magen att jag inte kunde röra mig eller knappt andas. Gick över fram mot morgonen och har aldrig kommit tillbaka.

Ang att vara hurtbulle så är det ju inget negativt i dig. Jag har faktiskt inte riktigt varit med om problemet, i Linköping var det standard att cykla och fanns inte så många alternativ, i sthlm har jag typ 4 mil till jobbet så det är inte riktigt ett alternativ. Har nog bara fått frågan en gång senaste åren varför jag tränar, då från sambon.
Morgonpromenader var lite svårare att motivera för andra dock, innan jag skaffade hund. Gick 30 min varje morgon en period, härlig vana :) tyvärr "klarar" jag inte det innan frukost numera.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Näe hörni, det här med att jag sitter här i soffan och snörvlar och överväger att boka en träningsresa i mitten av maj?
Är det febern? Är jag galen? Är det rimligt?

Det kostar 10 000 spänn, halvpension och fyrstjärnigt hotell.
Det är på en ö i Kroatien.
Det kommer säkert vara soligt och underbart.
Jag har 20 minuter till flygplatsen.
Det är "en variationsrik träningsvecka med fokus på löpning och funktionell styrka"

Jag är liksom knappast i form som det är, men det här kanske är den ultimata moroten?
Eller det ultimata vansinnet?

Kör! :)

Kl
Jag var dålig igår och köpte glass (och åt den såklart). Suck, måste ta tag i mig själv.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag tycker det låter som en superkul morot!

snow: Grattis till ett bra kört lopp! Trots att vädret var skit!

*kl

Startade veckan med ben och mage på gymet. Massa set knäböj, utfall i smithen (jääklar vad det bränner i musklerna:p), vadpress och så situps och plankan.
 
Sv: Beach 2014 del IV

*kl*

Vilka bra veckor ni har fått ihop många av er! :banana:

Min vecka var sådär - har börjat få ordning på maten men ingen träning än förutom cykling. Ska verkligen försöka komma ut på en liten löptur idag efter jobbet. Usch vad jag tappat i styrka. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 932
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 940
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp