Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

snow, bra kört trots dåliga förhållanden! :up:

Blueberry, jag tycker det låter helt fantastiskt roligt! Vore jag rik(are) hade jag lätt åkt på något sånt!

Praeterea, tråkigt om folk är negativa. Jag tycker folk generellt är ganska positiva till träning nuförtiden, det är "inne" att träna! Du ska ju inte behöva förklara dig, du gör det för att du vill och för att du mår bra av det :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag inledde veckan med ett pass på gymmet :) Körde mitt cirkelpass från boken, det ser lätt ut på papper men övningarna är tuffa och funktionella, gillar! Har träningsvärk från balansövningarna, haha. Efteråt ställde jag mig på crosstrainern och körde 6 km på ca 20 min. Hade tänkt springa men har en liten känning i ljumsken så det blev den lite snällare crosstrainern.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ja jag hade ätit en portion gröt och druckit ett stort glas vatten vilket jag brukar klara mig på annars...

Blueberry: Jag håller med Zassoo, en träningsresa verkar jätteroligt! Är själv lite sugen med det är tyvärr inte plånboken :mad:
 
Sv: Beach 2014 del IV

*kl*

Frukost, plugg och lunch avklarad. Ska snart trampa iväg till skolan, ha tre timmars föreläsning i kommunalrätt och sedan spurta tillbaka in till stan för ett 90-minuterspass på Friskis (skivstång och spinning). När jag kommer hem ska jag välförtjänt dö i soffan och titta på all sport jag missat under dagen. :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Vad avis jag blir på alla som tränar nu! Själv startar jag veckan med feber och influensa :meh: Jag som typ aldrig blir sjuk.. Och när jag väl blir sjuk så blir jag riktigt sjuk. Orkar knappt ens sitta upp. Hade planerat ett styrketräningspass idag men nejdå. Tänkte mixa ihop någon smoothie med apelsiner och ingefära senare, kanske ger immunförsvaret en liten boost.

Förra veckan blev det iaf en hel del km i benen i form av promenader.
Tot: 12 timmar 5 min. :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Men ååååh! Det där låter ju superkul. Och lätt den ultimata moroten så jag säger go for it! :D Hade jag själv haft råd att åka iväg på en sådan resa så hade jag inte tvekat.
(Att jag också har feber just nu är inget som påverkar mig :p )
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kör!
Jag bokade ju in mig på blasten och har precis bokat en till UCPA-resa, man behöver sånt när man är krasslig!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Stämmer in i kören, åk blåbäret!! Åk! Det låter ju jätteroligt! Och tänk vad skönt med extra värme medan det fortfarande är hyfsat låga grader i Sverige!


och så lite kl

Var hos läkaren idag igen, blev sjukskriven på heltid en och en halv vecka till. Denna gången kryssade han bara i "ja, delvis" på frågan om jag kommer kunna komma tillbaka till nuvarande arbete. Värken beskrivs som kroniska knäsmärtor på diverse platser i knät (bl.a. knäveck och ledspringor), samt att det är vätska i lederna (ja alltså det är det ju alltid, men mer än normalt). Han skrev även att jag bör byta arbetsuppgifter till något som inte innebär att jag står/går/springer hela arbetspassen.
Chefen ringer upp mig idag eller imorgon (satt i möte när jag försökte ringa honom), så då blir det diskussion om hur vi gör i framtiden med tanke på det läkaren skrivit.

Hoppas få kallelsen till ortoped snart så jag kan skickas runt på massa röntgenundersökningar och se om dom kan hitta vad som felar den här gången.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Skönt att det händer något i alla fall och att läkaren ser till att göra något åt situationen. Men trist såklart om det är kroniskt :(

Kl
Kämpa emot sötsuget... :(
 
Sv: Beach 2014 del IV

Fast ordet kroniskt betyder egentligen bara att den akuta och subakuta fasen passerat, inte att det kommer vara såhär för alltid :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Såklart så känner jag att halsen är helt tjock, superkul. Får bli en promenad idag helt enkelt.

KÄRA BLÅBÄRET: Klart du ska åka!!! Sånt låter skitskoj:D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Alltså, det känns inte bra med det här beachandet, haha.
Nu tycker jag att vi ska bli friska! Samt hitta motivation!
 
Sv: Beach 2014 del IV

I värsta fall får vi hitta en egen beach där vi kan vara fabulösa utan magrutor ;)


Jag har precis kontaktat sjukgymnaster på två kliniker som inriktar sig på idrottsskador (eftersom min "gamla" sjukgymnast numera håller till på en vårdcentral jag inte vill lista mig på). Det här ska gå vägen, på ett eller annat sätt.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ellerhur! Jag måste ju dock ordna till det här, måste vara fit! :)

Hoppas det blir bra med sjukgymnasterna! Håller alla tummar!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Om du är allt för fit får du ju inte hänga på våran misslyckades-med-beach-2014-strand. OOOOM du nu inte hoppar in som nån slags PT för en slutspurt, det vore nåt ;)

Det ska nog bli bra i slutändan, jag är hoppfull. Har ju varit symptomfri tidigare och det är inget som gått sönder inuti knäna = borde kunna bli symptomfri igen om jag bara hittar rätt väg. Planen är att boka tid hos båda sjukgymnasterna och vara lite vårdotrogen. Låter hellre flera ögon kolla och komma med förslag än att låsa mig vid enbart en.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Smart med flera sjukgymnaster! Själv använder jag min bror som lockbete och låter honom utvärdera.

Allt kändes övermäktigt idag så jag har ätit Nutella direkt ur burken. Så det så. Choklad kan verkligen skänka tröst! Nu är jag dock färdig med choklad och vill inte ha ett gram till, och är nog färdig med självömkan också. Träningspeppen jag hade nyligen är som bortblåst men intresset för att hålla matregimen består. Nutellan var trots allt mitt största oplanerade avsteg på säkert en månad! Tog på mig ett par fältbyxor igår som senast jag hade dem (i höstas) var vääääldigt tighta i midjan. Nu var de ju rätt bekväma rent av. :) Sååå... heja mig!

/försöker göra det här till en bättre dag
 
Sv: Beach 2014 del IV

+ Cili och Sleepan: Nämen! Pepp på er! Ni kommer tillbaka allihop, det är jag säker på. Duktig du är Chili som håller igång maten, och Sleepan, du är snart på banan igen! Och Cili, ditt dumma knä kan du ju inte göra nåt åt, men snart är du förhoppningsvis hos ortoped som kan fixa problemet ordentligt. Det viktigaste är ju att du blir bra!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag är nyss hemkommen från en löprunda i regnet. Trött och omotiverad och sur innan - glad och peppad efter. Helt fantastiskt vad lite endorfiner kan göra. Nu ska jag göra mina rotatorcuff-övningar som jag har slarvat med nu när jag ändå är igång!

/glaaad ananya
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 932
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 940
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp